برند XMG به عنوان شاخه گیمینگ برند Schenker فعالیت می کند و لپ تاپ های خلاقانه و جذابی را راهی بازار کرده است. این برند به تازگی لپ تاپ های سری APEX خود را توسعه داده و دو مدل جدید لپ تاپ را به آن اضافه کرده است. در یک اقدام غیر منتظره، لپ تاپ های سری APEX اکنون شامل مدل های استاندارد نیز می شود که اکثر آنها از پردازنده های سری Core قدرت می گیرند.

علی رغم این تغییر، مدل های جدیدِ معرفی شده از این لپ تاپ ها (نسخه های 2023) از لحاظ سطح عملکرد ارتقا پیدا کرده اند و می توان آنها را در سطح مدل های میان ردۀ رو به بالا دانست. این ارتقای عملکرد به دلیل استفاده از کارت گرافیک های قوی تر با توان مصرفی 115 وات در آنها بوده است. این توان مصرفی با بهره بردن از قابلیت Dynamic Boost، تا 25 وات دیگر افزایش می یابد و به 140 وات (در سطح گرافیک های سری RTX 40) می رسد. این موضوع باعث شده تا لپ تاپ های گیمینگ XMG APEX 17 و XMG APEX 15 به گزینه های جذابی در بازار تبدیل شوند.

بررسی لپ تاپ های XMG APEX 17 و XMG APEX 15

لپ تاپ های جدید سری APEX صرفاً یک نسخه به روز رسانی شده نسبت به مدل های قبلی نیستند، بلکه به طور کامل مورد بازطراحی قرار گرفته اند. ساختار این لپ تاپ ها به گونه ای ارتقا یافته تا بتوان از سیستم خنک سازی پیشرفته تری در آنها استفاده کرد. همچنین این لپ تاپ های جدید اکنون به دو اسلات رم DDR5 و اسلات های PCIe Gen 4x4 مجهز شده اند. نسخه 2023 این لپ تاپ ها پایه ای برای مدل های آینده خواهد بود که از پلتفرم های AMD Phoenix قدرت می گیرند و امکان استفاده از نمایشگرهای WQHD در آنها وجود دارد.

بررسی لپ تاپ های XMG APEX 17 و XMG APEX 15

لپ تاپ های XMG APEX 17 و APEX 15 از صفحه نمایش مات IPS با رزولوشن فول اچ دی برخوردارند. سایر مشخصات این صفحه نمایش شامل نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز، روشنایی 300 نیت و پوشش دهی 90 درصد از محدوده رنگ sRGB می شود. بر روی بدنه این لپ تاپ ها یک پورت USB Type-C 3.2 Gen 2، جک های جداگانه برای هدفون و میکروفون و یک کارت خوان فول سایز SD تعبیه شده است. همچنین بر روی پنل پشتی این لپ تاپ ها شامل قرارگیری پورت های HDMI 2.1، مینی دیسپلی پورت 1.4a (سازگار با فناوری انویدیا جی سینک) و اترنت گیگابیت هستیم.

شایان ذکر است که لپ تاپ های XMG APEX 17 و XMG APEX 15 بیشتر به سمت مدل های پایه ای متمایل هستند و عمدتاً از ساختار پلاستیکی در آنها استفاده شده است. البته لازم ذکر است که مدل های عرضه شده از این لپ تاپ ها در بازارهای خرده فروشی، دارای کیبورد با چینش استاندارد ISO هستند و کلیدهای آنها کاملاً با کیفیت است.

بررسی لپ تاپ های XMG APEX 17 و XMG APEX 15

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که لپ تاپ های APEX 17 و APEX 15 از برند ایکس ام جی از پردازنده AMD Ryzen 7 7735HS قدرت می گیرد و حافظه رم آنها حداقل 16 گیگابایت ظرفیت دارد. همچنین بد نیست بدانید که قیمت لپ تاپ XMG APEX 17 برابر با 1383 دلار و قیمت لپ تاپ XMG APEX 15 برابر با 1489 دلار اعلام شده است.

منبع: gizmochina