شیائومی بالاخره تصمیم گرفته تا پرچم دار جدید خود و جایگزین گوشی Mi Mix 3 5G را طی مراسمی در تاریخ 10 آگوست 2021 (19 مرداد 1400) در چین معرفی کند. این مراسم درست یک روز بعد از رویداد Samsung Galaxy Unpacked برگزار خواهد شد و به نظر می رسد تا شیائومی قصد دارد به این طریق نگاه ها را از محصولات سامسونگ به پرچم دار جدید خود معطوف کند! این گوشی جدید Mi Mix 4 نام دارد و پیش بینی می شود اولین گوشی برند شیائومی باشد که در آن دوربین جلو در زیر صفحه نمایش تعبیه شده است.

پرچم دار اندرویدی بعدی شیائومی به زودی رونمایی خواهد شد

همانند گوشی Mi 11 Ultra، گوشی Mi Mix 4 نیز به عنوان یک گوشی بالا رده پیشرو شناخته خواهد شد و می توان آن را هم ردیف بهترین گوشی های اندرویدی مانند Galaxy S21 Ultra در نظر گرفت. هنوز اطلاعات رسمی و دقیقی از این گوشی منتشر نشده است؛ اما مطابق با اخبار غیر رسمی منتشر شده، این گوشی از چیپست 5 نانومتری کوالکوم اسنپ دراگون 888 قدرت می گیرد. همچنین در گوشی شیائومی Mi Mix 4 از 12 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 استفاده شده است.

به احتمال بسیار زیاد دوربین جلوی گوشی Mi Mix 4 در زیر صفحه نمایش آن قرار خواهد داشت. همچنین احتمالاً مانند گوشی Mi 11 Ultra، یک صفحه نمایش دوم نیز بر روی پنل پشتی این گوشی تعبیه خواهد شد. از دیگر ویژگی های گوشی Mi Mix 4 می توان به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد که از فناوری فست شارژ 120 واتی، فناوری شارژ وایرلس 80 واتی و UWB پشتیبانی می کند.

پرچم دار اندرویدی بعدی شیائومی به زودی رونمایی خواهد شد

شیائومی از سال 2019 در حال کار کردن بر روی تکنولوژی «دوربینِ زیر صفحه نمایش» یا under-display camera است. سال گذشته این شرکت از سومین نسل این تکنولوژی خود رونمایی کرد و به صورت رسمی اعلام نمود که در سال 2021 اولین گوشی مجهز به دوربین سلفی «نامرئی» را به بازار عرضه خواهد کرد.

البته شیائومی اولین شرکتی نیست که انتظار می رود تا اولین گوشی مجهز به دوربین زیر صفحه نمایش خود را معرفی کند. سامسونگ نیز به زودی با ارائه گوشی Galaxy Z Fold 3 ماجراجویی خود در این زمینه را آغاز خواهد کرد! البته باید منتظر بمانیم و ببینیم که کیفیت ثبت عکس و فیلمبردارری دوربین جلوی این گوشی ها به چه میزان خواهد بود. سال گذشته گوشی ZTE Axon 20 5G همراه با دوربین جلوی زیر صفحه نمایش عرضه شد. دوربین این گوشی کیفیتی بسیار مناسب در ثبت عکس و ویدئوهای سلفی را ارائه داده و به همین دلیل گوشی های جدید مجهز به این قابلیت حتماً به صورت خواه نا خواه با این گوشی مقایسه خواهند شد! البته با توجه به سابقه ای که از سامسونگ و شیائومی انتظار داریم، به احتمال بسیار زیاد تا چند ماه پس از عرضه گوشی های آنها دیگر کسی از گوشی ZTE Axon 20 5G حرف نخواهد زد! به هر حال به نظر می رسد که این فناوری در حال گسترش است و اغلب غول های دنیای تکنولوژی کم کم در حال کوچ به آن هستند.

منبع: androidcentral