شیائومی از جدیدترین پروژکتورهای خود در قالب سری Redmi Projector 2 در چین رونمایی کرده است. این سری علاوه بر مدل استاندارد Redmi Projector 2، شامل مدل Redmi Projector 2 Pro نیز می شود. هر دوی این مدل ها جزء گزینه های اقتصادی هستند و ارزش خرید بالایی دارند. با این حال یک سری تفاوت های کلیدی بین آنها دیده می شود. در ادامه این تفاوت ها را بررسی کرده ایم. با ما همراه باشید.

ویدئو پروژکتورهای سری Redmi Projector 2 شیائومی

مشخصات فنی ویدئو پروژکتورهای Redmi Projector 2 / 2 Pro

این پروژکتورها ظاهر مشابهی با یکدیگر دارند و هر دوی آن از یک طراحی مینیمال و بدنه ای مستطیلی شکل بهره می برند. با این حال ویدئو پروژکتور شیائومی Redmi Projector 2 Pro کمی از مدل بدون پرو بزرگتر است. هر دوی این پروژکتورها قابل حمل هستند و به گونه ای طراحی شده اند تا بتوانید آنها را به راحتی جابجا نمایید.

هر دو پروژکتور سری Redmi Projector 2 از رزولوشن طبیعی 1080p و نسبت پرتاب 1.2:1 برخوردارند. شما می توانید این گجت ها را در فاصله حدود 2.5 متری نسبت به دیوار یا پرده نمایش قرار دهید و به سایز تصویر 100 اینچ دست پیدا کنید.

ویدئو پروژکتورهای سری Redmi Projector 2 شیائومی

ویدئو پروژکتور شیائومی Redmi Projector 2 از روشنایی 180CVIA لومن بهره می برد، در حالیکه روشنایی مدل Redmi Projector 2 Pro برابر با 300CVIA اعلام شده است. علاوه بر روشنایی، این دو پروژکتور در زمینه فناوری نمایش محتوا نیز با یکدیگر تفاوت اساسی دارند.
مدل Redmi Projector 2 Pro از فناوری تصحیح هوشمند و چند جهتۀ مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می برد که با موتور زوم تلفیق شده است. به این ترتیب زمانی که آن را روشن می کنید، فوکوس به طور اتوماتیک تنظیم می شود. این ویدئو پروژکتور به سیستم تصویربرداری هوشمند و تطبیق پذیر نیز مجهز است و از یک ژیروسکوپ 6 محوره برای تنظیم سریع سنسور برخوردار است.

ویدئو پروژکتورهای سری Redmi Projector 2 شیائومی

ویدئو پروژکتورهای جدید شیائومی سری Redmi Projector 2 دارای دو اسپیکر داخلی نیز هستند که از قابلیت انکود صدای مجازی WANOS بهره می برد. همچنین این پروژکتورها با اپلیکیشن Mijia سازگار هستند و می توانند با لامپ هوشمند، پردۀ هوشمند و دیگر تجهیزات اسمارت هوم شما هماهنگ شوند! در این حالت پس از روشن کردن ویدئو پروژکتور و قرار دادن آن در حالت تماشای فیلم، لامپ های اتاق به طور اتوماتیک خاموش شده و پرده ها کشیده می شوند تا تجربۀ فیلم دیدن در سالن سینما برای شما شبیه سازی شود.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که ویدئو پروژکتورهای Redmi Projector 2 / 2 Pro از چیپ Amlogic T950D4 قدرت می گیرند و به 1.5 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی مجهزند. به این ترتیب شما می توانید انواع اپلیکیشن های استریم ویدئو و حتی بازی را به طور مستقیم بر روی خود پروژکتور نصب کنید.

قیمت ویدئو پروژکتور قابل حمل شیائومی Redmi Projector 2 برای عرضه در کشور چین 145 دلار اعلام شده است. مدل Redmi Projector 2 Pro نیز با قیمت 190 دلار راهی بازارهای این کشور شده است. هنوز زمان در دسترس قرار گرفتن این گجت ها در بازارهای جهانی مشخص نیست. در ضمن برای انتخاب پروژکتور مناسب دغدغه هایی زیادی همچون میزان روشنایی، فاصله تا پرده نمایش، کیفیت تصاویر و ... وجود دارد. ما برای رهایی شما از دغدغه های ذکر شده مطالعه مقاله " همه چیز درباره لومن، واحد اندازه گیری شدت روشنایی ویدئو پروژکتور " و " راهنمای انتخاب بهترین رزولوشن ویدئو پروژکتور برای نیازهای شما " را پیشنهاد می کنیم. با مطالعه مقالات ذکر شده بی شک می توانید انتخابی مناسب و به دغدغه ای داشته باشید!

منبع: gizmochina