تلویزیون هوشمند Xiaomi TV S Pro 100 در چین رونمایی شده است. این تلویزیون جدید با پنل غول پیکر 100 اینچ عرضه شده و از این جهت به بزرگترین تلویزیون تاریخ شیائومی تبدیل شده است! صفحه نمایش این تلویزیون 98.8 درصد از سطح پنل جلویی را پوشانده و در اطراف آن از یک قاب فلزی محکم استفاده شده است؛ به این ترتیب در هنگام قرار گرفتن در مقابل آن با دنیایی از تصاویر رنگارنگ مواجه شده و از دنیای واقعی فاصله می گیرید! لازم به ذکر است که تلویزیون هوشمند شیائومی S Pro 100 به سه صورت قابل نصب و استفاده است: ایستاده، آویزان و رومیزی.

رونمایی از تلویزیون شیائومی TV S Pro 100

پنل تلویزیون شیائومی S Pro 100 دارای 384 بخش کنترل نور پس زمینه است و از کنتراست داینامیک 1000000:1 پشتیبانی می کند. این دستگاه قادر است تا نقاط روشن و تاریک تصویر را با دقت بالا کنترل کند و تصاویری واقعی و باورپذیر را ارائه دهد. تلویزیون جدید شیائومی به یک سنسور نوری نیز مجهز است و کیفیت تصویر را متناسب با شرایط نور محیط به طور اتوماتیک تغییر می دهد. به این ترتیب هر چه نور محیط بیشتر باشد، تصاویر این تلویزیون نیز شفاف تر و درخشان تر خواهند بود (تا حداکثر 1000 نیت). در طرف مقابل اگر نور محیط از حد استاندارد کمتر باشد، روشنایی این تلویزیون نیز متناسب با آن کاسته می شود.

تلویزیون شیائومی Xiaomi TV S Pro 100 از 1.07 میلیارد رنگ اورجینال پشتیبانی می کند و 94 درصد از محدوده رنگ DCI-P3 را پوشش می دهد. همچنین این تلویزیون از فناوری بازسازی رنگ با دمای چندگانه پشتیبانی می کند که باعث می شود تا خطاهای دستگاه در بازتولید رنگ ها کاهش پیدا کرده و تصاویر مختلف با بهینه ترین کیفیت رنگ به نمایش گذاشته می شوند. به این ترتیب این تلویزیون فیلم های سینمایی را با رنگ های گرم، فیلم ها و سریال های تلویزیونی را با رنگ های استاندارد و بخش های مربوط به تنظیمات را با رنگ های سرد به نمایش می گذارد.

رونمایی از تلویزیون شیائومی TV S Pro 100

نرخ تازه سازی تصویر 144 هرتز باعث شده تا تلویزیون شیائومی S Pro 100 برای گیمینگ هم مناسب باشد. اگر این دستگاه را بر روی حالت رقابتی (Competitive Mode) قرار دهید، نرخ تازه سازی آن به 240 هرتز نیز ارتقا پیدا می کند! در این حالت میزان تار یا مات شدن تصویر در هنگام جابجایی های سریع عملاً به صفر می رسد و می توانید از یک گیم پلی سریع، روان و جذاب نهایت لذت را ببرید. لازم به ذکر است که تلویزیون شیائومی S Pro 100 موفق به دریافت تأییدیه AMD FreeSync نیز شده و از زمان پاسخ دهی فوق العاده پایین 4 میلی ثانیه بهره می برد. تلویزیون شیائومی Xiaomi TV S Pro 100 به دو پورت HDMI 2.1 نیز مجهز است که زمان تأخیر ورودی را به حداقل میزان ممکن می رسانند. پس محدودیتی برای اتصال آن به نسل جدید کنسول های بازی (پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس) نخواهید داشت.

رونمایی از تلویزیون شیائومی TV S Pro 100

در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که تلویزیون شیائومی S Pro 100 از 8 واحد صوتی و دو اسپیکر قدرتمند 15 وات بهره می برد و صدای خروجی 30 وات را ارائه می دهد. همچنین این گجت غول پیکر از فناوری های دالبی ویژن و دالبی پانوراما پشتیبانی می کند. شیائومی اذعان کرده است که کاربر با استفاده از این تلویزیون می تواند دنیای تصاویر را در اتاق نشیمن خود احساس کند و به یک تجربه دیداری/ شنیداری فراموش نشدنی دست یابد!

قیمت تلویزیون شیائومی Xiaomi TV S Pro 100 برای عرضه در کشور چین 2506 دلار اعلام شده است.

منبع: gizmochina