چندی پیش شیائومی تلویزیون های سری ES Pro را در کشور چین معرفی کرد. اما در معرفی اولیه این تلویزیون ها، فقط نسخه 86 اینچی دیده می شود. در ادامه شیائومی سه سایز دیگر را هم به این مجموعه اضافه کرد که شامل مدل های 55، 65 و 75 اینچ می شد. اکنون پس از گذشت چند ماه، این شرکت چینی نسخه 90 اینچی از تلویزیون های ES Pro را هم به بازار معرفی کرده است. بیایید با هم به مشخصات این تلویزیون غول پیکر نگاهی بیندازیم!

تلویزیون شیائومی Xiaomi TV ES Pro

نسخه 90 اینچی تلویزیون شیائومی Xiaomi TV ES Pro در حدود 1445 دلار قیمت دارد و برای عرضه در فروشگاه های عمومی آماده است. تلویزیون های این سری به طور اختصاصی برای گیمرها طراحی شده اند و از مشخصات رده بالایی بهره می برند.
نور پس زمینه پنل تلویزیون شیائومی ES Pro در 100 سطح مختلف تقسیم بندی شده است و به شفاف تر شدن تصاویر کمک زیادی می کند. در نتیجۀ این نوع طراحی، تلویزیون 90 اینچی جدید شیائومی توانایی دستیابی به حداکثر روشنایی 1000 نیتس را دارد و حتی در روشن ترین مکان ها نیز قابل استفاده است. لازم به ذکر است که این ویژگی ها در نسخه 86 اینچ از این سری هم وجود دارد، اما در سایر نسخه ها از آنها استفاده نشده است.

نرخ نوسازی تصویر تلویزیون شیائومی ES Pro از 120 هرتز در مدل 86 اینچ، به 144 هرتز در مدل 90 اینچ ارتقا پیدا کرده است. اما رزولوشن این مدل جدید همانند نسخه 86 اینچ برابر با 4K (3840x2160) اعلام شده است. پشتیبانی از عمق رنگ 10 بیت و سازگاری با فناوری دالبی ویژن کیفیت تصویر ایده آل این دستگاه را تضمین می کنند. همچنین این تلویزیون به دو اسپیکر 15 وات با فناوری دالبی اتموس مجهز است و توان خروجی 30 وات را ارائه می دهد.

تلویزیون شیائومی Xiaomi TV ES Pro

از آنجا که تلویزیون 90 اینچ شیائومی Es Pro از نوع گیمینگ است، به دو پورت HDMI 2.1 مجهز شده است و از اتصال به نسل جدید کنسول های بازی پشتیبانی می کند. همچنین این تلویزیون با فناوری های VRR (نرخ نوسازی متغیر) و ALLM (کاهش اتوماتیک زمان تأخیر) سازگاری دارد. سایر پورت های این تلویزیون شامل موارد زیر می شوند:

•    یک پورت HDMI 2.0
•    یک پورت USB 3.0
•    یک پورت USB 2.0
•    پورت اپتیکال
•    پورت شبکه LAN
•    آنتن و ورودی AV

نام تراشه به کار رفته در تلویزیون شیائومی ES Pro اعلام نشده است. با این حال ذکر شده که این تراشه به پردازنده 4 هسته ای ARM Cortex-A73 و پردازنده گرافیکی ARM Mali G52 MC1 مجهز است. این تلویزیون دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی نیز هست.

تلویزیون شیائومی Xiaomi TV ES Pro

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که تلویزیون 90 اینچ شیائومی ES Pro دارای قاب فلزی است و از مشخصاتی مانند میکروفون و پلتفرم نرم افزاری MIUI TV بهره می برد. همچنین این تلویزیون با تجهیزات خانه هوشمند Mijia شیائومی سازگار است و به سادگی قادر به تشخیص سایر لوازم موجود در این سیستم هست. شیائومی اعلام کرده است که این تلویزیون با تمامی سرویس های استریم ویدئو سازگاری دارد.

پیش بینی می شود از تلویزیون 90 اینچ شیائومی ES Pro استقبال بالایی در بازار به عمل آید.

منبع: gizmochina