شیائومی سرانجام از Smart Band 8 به عنوان نسل جدید ردیاب های ورزشی خود رونمایی کرده است. با وجود اینکه این فیتنس ترکر در نگاه کلی به نسل های قبلی خود شبیه است، اما شیائومی با ارائه بندهای متنوع تر سعی کرده است تا انعطاف پذیری آن را برای استفاده در موقعیت های مختلف بالاتر ببرد. همچنین شیائومی اسمارت بند 8 دارای یک گیره مخصوص است که امکان اتصال آن به کفش ورزشی را فراهم می آورد!

شیائومی اسمارت بند 8

ردیاب ورزشی شیائومی اسمارت بند 8 به همراه چند محصول رده بالای دیگر مانند گوشی Xiaomi 13 Ultra، تبلت های سری Pad 6 و یک مدل جدید از تلویزیون های سری Master در بازارهای کشور چین عرضه شده است. این ردیاب ورزشی از لحاظ طراحی تغییراتی نسبت به گذشته داشته است و همان طور که اشاره شد، برای استفاده در حالت های مختلف انعطاف پذیرتر شده است. همان طور که در عکس های زیر مشاهده می کنید، شیائومی اسمارت بند 8 با لوازم جانبی متنوع تری سازگاری پیدا کرده است و موارد استفاده از آن گسترده تر شده اند.

شیائومی اسمارت بند 8

شیائومی اسمارت بند 8

شیائومی اسمارت بند 8

شیائومی اسمارت بند 8

به عنوان مقایسه، بد نیست تا به ردیاب ورزشی Smart Band 7 مجدداً نگاهی بیندازیم. شیائومی این ردیاب ورزشی را صرفاً با بندهای سیلیکونی به بازار فرستاده بود و کاربر باید حتماً آن را به مچ دست خود می بست. اما Smart Band 8 فقط به صورت پوشیدنی قابل استفاده نیست و کاربر می تواند آن را به دور گردن خود بیندازد یا حتی آن را به کفش ورزشی خود متصل کند! شیائومی اعلام کرده است که این فیتنس ترکر از الگوریتم های ردیابی جدیدی بهره می برد و در هنگام اتصال به کفش، تمام پارامترهای پایه ای برای سنجش وضعیت دویدن یا قدم زدن را ثبت می کند.

علی رغم این تغییرات، شیائومی اسمارت بند 8 همچنان صفحه نمایش 1.6 اینچی AMOLED را از نسل های قبلی خود حفظ کرده است. این صفحه نمایش همانند مدل های قبلی، از روشنایی 500 نیتس و نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز پشتیبانی می کند. در رابطه با باتری به کار رفته در این ردیاب ورزشی نیز باید گفت که شارژدهی آن برابر با 16 روز اعلام شده است.

شیائومی اسمارت بند 8 از 150 حالت ورزشی به صورت پیش فرض پشتیبانی می کند و دارای مقاومت در برابر نفوذ آب (با درجه حفاظتی 5ATM) است. پس می توان آن را برای استفاده در هنگام دوش گرفتن یا شنا کردن در استخر مناسب است. مطابق انتظار، ردیاب ورزشی جدید شیائومی از قابلیت های سنجش ضربان قلب و اندازه گیری سطح اکسیژن خون بهره می برد.

لازم به ذکر است که شیائومی اسمارت بند 8 در دو نسخه مجهز به NFC و فاقد NFC به بازار عرضه شده است. قیمت نسخه بدون NFC این محصول برابر با 35 دلار و قیمت نسخه با NFC آن برابر با 41 دلار است. شیائومی هنوز برنامه زمان بندی خود را برای عرضه این ردیاب ورزشی به بازارهای جهانی اعلام نکرده است؛ با این حال پیش بینی می شود که این محصول ظرف چند ماه آینده در آمریکا و کشورهای اروپایی در دسترس قرار گیرد.

منبع: notebookcheck