شیائومی از جدیدترین روتر خود با نام کامل Xiaomi Router AX3000T رونمایی کرده است. این مودم روتر هم اکنون با قیمت حدود 34 دلار راهی بازارهای چین شده است و از مشخصات رده بالایی بهره می برد. از جمله این مشخصات می توان به پشتیبانی از نسل جدید استاندارد وای فای 6 اشاره کرد که بالاترین سرعت در انتقال دیتای وایرلس را به ارمغان می آورد. در ادامه با مشخصات روتر شیائومی AX3000T بیشتر آشنا خواهید شد.

معرفی روتر جدید شیائومی AX3000T

مشخصات کلیدی روتر شیائومی AX3000T

یکی از مشخصات کلیدی روتر شیائومی AX3000T پشتیبانی از نسل جدید وای فای 6 است که سرعت چشمگیر 3000 گیگابیت را در هنگام انتقال دیتای وایرلس به ارمغان می آورد. این روتر از باندهای فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می کند و حداکثر سرعت آن به طور دقیق به 2976 مگابیت در ثانیه می رسد.
از دیگر ویژگی های چشمگیر روتر شیائومی AX3000T می توان به تنظیمات آنتن “2+1” بر روی باند فرکانسی 5 گیگاهرتز و سازگاری با تکنولوژی Xtra Range اشاره کرد. این نوع طراحی قدرت سیگنال را افزایش می دهد، انگار که روتر به یک آنتن اضافی مجهز باشد. به این ترتیب موانعی مانند دیوارهای اتاق بر روی قدرت سیگنال تأثیر منفی نمی گذارند و حتی نواحی کور خانه نیز می توانند به بالاترین سرعت اینترنت وایرلس دسترسی پیدا کنند.

مشخصات کلیدی روتر شیائومی AX3000T

روتر شیائومی AX3000T از پلتفرم پیشرفتۀ مدیاتک Filogic 820 قدرت می گیرد و به پردازندۀ دو هسته ای A53 با فرکانس 1.3 گیگاهرتز مجهز است. این سخت افزار قدرتمند باعث عملکرد روان، سریع و بدون هنگی روتر می شود و یک اتصال پایدار به اینترنت را به ارمغان می آورد. در مجموع شما می توانید 128 دستگاه مختلف را به طور هم زمان به روتر شیائومی AX3000T متصل کنید. از این جهت این روتر علاوه بر مصارف خانگی، در محیط های اداری و سازمان های بزرگ هم کاربرد دارد. علاوه بر این، روتر جدید شیائومی به 256 مگابایت حافظه رم هم مجهز است که نقش مهمی در ارتقای عملکرد آن دارد.

مشخصات کلیدی روتر شیائومی AX3000T

در پشت روتر شیائومی AX3000T چهار پورت اترنت فول گیگابیت را مشاهده می کنید که هم از WAN و هم از LAN پشتیبانی می کنند. این ویژگی به خصوص در مراکزی که اتصالات وایرلس در آنها زیاد است کارایی بالایی دارد. شما می توانید این روتر را با NAS های دو گیگابیت سازگار با اترنت ترکیب کنید و یک درایو ابری خصوصی با سرعت چشمگیر 2 گیگابیت برای خود ایجاد نمایید.

لازم به ذکر است که روتر AX3000T از قابلیت شبکه سازی Mesh پشتیبانی می کند. با بهره بردن از این قابلیت می توانید با استفاده از حداکثر 10 عدد روتر وای فای 6 شیائومی یا ردمی، یک شبکه بزرگتر ایجاد کنید و دستگاه های بیشتری را تحت پوشش سیگنال های وایرلس قرار دهید. تبادل دیتا بین این روتر با یک مدل مشابه با خود در حد میلی ثانیه است!

مشخصات کلیدی روتر شیائومی AX3000T

از دیگر قابلیت های روتر شیائومی AX3000T می توان به قابلیت های امنیتی اشاره کرد. به عنوان مثال این روتر به طور اتوماتیک از دسترسی به اینترنت توسط دستگاه های غیر مجاز جلوگیری می کند و همچنین اپلیکیشن ها یا وب سایت های مشکوک را بن می کند. سایر مشخصات کلیدی این روتر شامل اتصال سریع NFC، پشتیبانی از شبکه IPTV (مخصوص تلویزیون) و شتاب دهندۀ گیمینگ مالتی پلتفرم می شود.

بر اساس اعلام رسمی شیائومی، روتر AX3000T برای خرید عمومی در چین در دسترس قرار گرفته است.

منبع: gizmochina