گوشی های Mi 11 Ultra، Mi 11 Pro و Mi 11 Lite تنها محصولاتی نیستند که شیائومی به تازگی از آنها در مراسم 29 مارچ خود (9 فروردین 1400) رونمایی کرده است! در این مراسم مدل جدید ردیاب ورزشی شیائومی با عنوان Mi Smart Band 6 نیز معرفی شده است. این فیتنس ترکر (fitness tracker) به عنوان جانشین ردیاب ورزشی Mi Band 5 که در سال 2020 روانه بازار شده بود، شناخته می شود و پیش بینی می شود با توجه به قیمت مناسبی که دارد با استقبال زیادی از جانب کاربران مواجه شود.

از ردیاب ورزشی جدید شیائومی Mi Smart Band 6 رونمایی شد

صفحه نمایش بزرگتر نسبت به Mi Band 5

تفاوت مهم و اصلی ردیاب های ورزشی Mi Smart Band 6 و Mi Band 5، سایز صفحه نمایش آنها است. آخرین مدل فیتنس ترکرهای شیائومی از صفحه نمایش 1.56 اینچی از نوع AMOLED بهره می برد. صفحه نمایش این ردیاب ورزشی دارای رزولوشن 152 x 360 پیکسل و شدت روشنایی 450 nits است و حتی در مکان های کاملاً روشن نیز اطلاعات به نمایش درآمده بر روی آن به وضوح قابل مشاهده خواهند بود.

مجهز به سنسور SpO2 برای اندازه گیری سطح اکسیژن خون

در کنار صفحه نمایش بزرگتر، باید به مجهز بودن ردیاب ورزشی Mi Smart Band 6 به سنسور SpO2 اشاره کرد که امکان بررسی سطح اکسیژن خون را فراهم می آورد. این سنسور به خصوص در ایام همه گیری ویروس کرونا کاربرد بالایی دارد و به بررسی وضعیت سلامت کاربران کمک زیادی می کند. این ردیاب ورزشی شیائومی همانند مدل های قبلی به قابلیت های بررسی وضعیت ضربان قلب، بررسی فعالیت های بدن در هنگام خواب، بررسی وضعیت سلامت بانوان، امکان Personal Activity Intelligence و بیش از 30 برنامه تمرینی از پیش تعریف شده مجهز خواهد بود.

طراحی به صورت ضد آب، مناسب برای استفاده در هنگام شنا

از دیگر ویژگی های ردیاب ورزشی شیائومی Mi Smart Band 6 باید به مقاومت آن در برابر نفوذ آب اشاره کرد. این ردیاب ورزشی دارای رده بندی 5 ATM است و می تواند در عمق 50 متری در آب غوطه ور شود. از این جهت می توان آن را بدون هیچ مشکلی در هنگام شنا کردن در استخر به مچ دست بست. همچنین این ردیاب های ورزشی به بلوتوث نسخه 5.0 و ریمایندر مجهز هستند. ردیاب ورزشی شیائومی Mi Smart Band 6 علاوه بر آپگریدهای نرم افزاری، در زمینه باتری نیز نسبت به مدل های قبلی ارتقا یافته است. باتری به کار رفته در این فیتنس ترکر، قادر به تأمین انرژی مورد نیاز دستگاه تا دو هفته است که در میان ردیاب های اقتصادی بالاترین میزان به حساب می آید.

ردیاب ورزشی Mi Smart Band 6 چه زمانی روانه بازار خواهد شد؟

لازم به ذکر است که ردیاب ورزشی شیائومی Mi Smart Band 6 با قیمت 35 دلار از اوایل ماه ایپریل 2021 (فروردین و اردیبهشت 1400) روانه بازارهای کشور چین خواهد شد. همچنین نسخه مجهز به قابلیت NFC این ردیاب ورزشی دارای قیمت 42 دلار خواهد بود. با وجود اینکه شرکت شیائومی در رابطه با عرضه جهانی این ردیاب ورزشی اخباری منتشر نکرده، پیش بینی می شود که Mi Smart Band 6 در اواخر سال 2021 در بازارهای جهانی قابل تهیه باشد.

منبع: androidcentral