در آوریل سال 2022، شیائومی مانیتور Redmi Curved Monitor 30” را راهی بازارهای کشور چین کرد. اکنون پس از گذشت حدود یک سال، این مانیتور در کشورهای اروپایی نیز برای خرید عمومی در دسترس قرار گرفته است. این نسخه جدید با نام Xiaomi Curved Gaming Monitor 30 عرضه شده است و قصد داریم در ادامه با آن بیشتر آشنا شویم.

رونمایی شیائومی از مانیتور گیمینگ 30 اینچی

مشخصات فنی مانیتور گیمینگ خمیده شیائومی با سایز 30 اینچ

مانیتور گیمینگ شیائومی Curved Gaming Monitor 30” به یک پنل بزرگ 30 اینچی با نسبت تصویر عریض 21:9 مجهز است و تمام فضای مقابل صورت شما را پوشش می دهد. این مانیتور از رزولوشن WFHD (معادل با 2560x1080 پیکسل) پشتیبانی می کند و تصاویری شارپ و با کیفیت را به ارمغان می آورد. گیمرها قطعاً به دلیل نرخ تازه سازی تصویر 200 هرتزی عاشق این مانیتور خواهند شد! چرا که این میزان رفرش ریت یک گیم پلی سریع، روان و جذاب را به آنها ارائه می دهد و باعث می شود تا تصاویر در هنگام جابجایی های پرسرعت با افت وضوح مواجه نشوند.

مانیتور گیمینگ 30 اینچ شیائومی 99 درصد از محدوده رنگ sRGB را پوشش می دهد و توانایی دستیابی به روشنایی 300 نیت را دارد. این مانیتور با بهره بردن از نسبت کنتراست 3000:1 و درجه انحنای 1800R، باعث می شود تا هر تصویری به نگاه شما زیباتر جلوه کند. علاوه بر این حاشیه اطراف صفحه نمایش این مانیتور فوق العاده باریک است. این نوع طراحی، ظاهری مدرن و به روز به این دستگاه بخشیده است.

رونمایی شیائومی از مانیتور گیمینگ 30 اینچی

اما عملکرد مانیتور شیائومی Curved Gaming Monitor 30” به چه صورت است؟ این مانیتور از زمان پاسخ دهی 4 میلی ثانیه برخوردار است و با فناوری رده بالای AMD FreeSync Premium سازگاری دارد. این مشخصات از مات شدن یا سایه دار شدن تصویر ژانرهای مختلف بازی جلوگیری می کنند و باعث می شود تا رفرش ریت مانیتور با رفرش ریت کارت گرافیک سینک شود. به این ترتیب می توانید تصاویر بازی را با کمترین میزان تأخیر مشاهده کنید و سریع ترین واکنش ها را نسبت به اتفاقات در حال وقوع در جریان بازی از خود نشان دهید. همچنین می توانید با بهره بردن از قابلیت هایی مانند تصویر در تصویر (PIP) و تصویر در کنار تصویر (PBP)، از حقه ها و ترفندهای خلاقانه استفاده کنید و به گیمر باهوش تری تبدیل شوید!

به منظور جلوگیری از آسیب دیدن چشم های شما، برند شیائومی از فناوری تعدیل نور به شیوۀ DC در مانیتور جدید خود استفاده کرده تا با مشکلاتی مانند پرش تصویر مواجه نشوید. مانیتور شیائومی Curved Gaming Monitor 30” به قابلیت کاهش نور آبی نیز مجهز است و استاندارد TUV Rheinland را دریافت کرده است. به این ترتیب چشمان شما در اثر نگاه کردن طولانی مدت به صفحه نمایش آن با خستگی مواجه نمی شود.

رونمایی شیائومی از مانیتور گیمینگ 30 اینچی

در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که مانیتور گیمینگ 30 اینچ جدید شیائومی به پورت های HDMI 2.1، HDMI 1.4 و دیسپلی پورت مجهز است و یک جک صدا برای اتصال به هدفون نیز بر روی بدنۀ آن تعبیه شده است.
قیمت مانیتور گیمینگ منحنی شیائومی Xiaomi Curved Gaming Monitor 30” برای عرضه در اروپا 239.99 یورو اعلام شده است.

منبع: gizmochina