شرکت ردمی که یکی از برندهای زیر شاخه است، به تازگی گوشی های سری نوت 12 را به بازار فرستاده است. اما این تمام فعالیت های شیائومی در روزهای اخیر نبوده و بخش های دیگر این شرکت نیز محصولات جدیدی را برای ورود به بازار آماده کرده اند. طبق گزارش های منتشر شده، حداقل 5 دستگاه دیگر تولید شیائومی آماده عرضه است که یکی از آنها از یک ویژگی خاص و منحصر به فرد بهره می برد!

شیائومی بوک ایر 13، باریک ترین لپ تاپ ساخته شده توسط شیائومی وارد بازار شد

این دستگاه، لپ تاپ Xiaomi Book Air 13 است که همان طور که از نحوه نام گذاریش مشخص است، در ساخت آن بیشتر بر روی ویژگی های فیزیکی و طراحی ظاهری تمرکز شده است. این لپ تاپ مشخصات فنی میان رده ای دارد، اما چیزی که در رابطه با این دستگاه جلب توجه می کند ضخامت فوق العاده کم آن است.

در تیزری که شیائومی برای معرفی لپ تاپ بوک ایر 13 منتشر کرده، به این نکته اشاره شده که این دستگاه باریک ترین لپ تاپی است که تا به حال توسط شرکت شیائومی ساخته شده است! مطابق با اطلاعاتی که این غول چینی دنیای تکنولوژی در دسترس قرار داده، ضخامت لپ تاپ شیائومی بوک ایر 13 تنها 12 میلی متر است و این نشان می دهد که این لپ تاپ توانایی رقابت با لپ تاپ های باریک سایر برند ها مانند لپ تاپ باریک Pavilion Plus 14 را دارد و به خوبی می تواند آنها را در این مورد شکست دهد.

شیائومی بوک ایر 13، باریک ترین لپ تاپ ساخته شده توسط شیائومی وارد بازار شد

در این اطلاعات به این نکته هم اشاره شده که صفحه نمایش لپ تاپ شیائومی بوک ایر 13 به پنل OLED مجهز است و 13.3 اینچ سایز دارد. همچنین رزولوشن این صفحه نمایش 2880x1800 پیکسل خواهد بود. نسبت تصویر صفحه نمایش این مدل لپ تاپ شیائومی نیز 16:10 اعلام شده که میزان استانداردی در میان نمایشگرهای لپ تاپ به شمار می آید.

اما با وجود اینکه گفته شده لپ تاپ شیائومی بوک ایر 13 از لحاظ مشخصات فنی در دسته لپ تاپ های میان رده جای دارد، اما با نگاهی دقیق تر به آن می توان گفت که خلاف این ادعا صحیح است! چرا که این لپ تاپ از پردازنده های نسل 12 اینتل سری Core U قدرت می گیرد و در دو نسخه با پردازنده های Core i5 و Core i7 عرضه می شود. همچنین در کنار پردازنده آن از حافظه های رم جدید و پر سرعت LPDDR5 با فرکانس 5200 مگاهرتز استفاده شده است. این کانفیگ مسلماً «میان رده» نیست و باعث می شود تا بتوان بر روی شیائومی بوک ایر 13 از لحاظ قدرت عملکرد و پرفورمنس نیز حساب باز کرد.

شیائومی بوک ایر 13، باریک ترین لپ تاپ ساخته شده توسط شیائومی وارد بازار شد

از دیگر ویژگی های لپ تاپ شیائومی بوک ایر 13 باید به مجهز بودن آن به دو پورت تاندربولت اشاره کرد که بالاترین سرعت در انتقال دیتا را به ارمغان می آورند. لازم به ذکر است که باریک ترین لپ تاپ تاریخ شیائومی هم اکنون برای خرید عمومی در دسترس قرار گرفته است. با توجه به طراحی خاص و متمایز این لپ تاپ و ضخامت فوق العاده باریک بدنه آن، پیش بینی می شود این دستگاه برای کاربران جذابیت بالایی داشته باشد. باید ببینیم میزان استقبال از لپ تاپ شیائومی بوک ایر 13 به چه میزان خواهد بود. و ایا این لپ تاپ می تواند در کنار لپ تاپ جدید شیائومی بوک پرو 14 نسخه AMD Ryzen و سایر محصولات جدید شیائومی به فروش خوبی برسد یا خیر؟ اخبار تکمیلی در این زمینه متعاقباً اعلام خواهد شد.

منبع: gizmochina