شیائومی از جدید ترین شارژر دیواری 90 وات خود رونمایی کرده و این گجت را با قیمت 28 دلار راهی فروشگاه آنلاین رسمی خود کرده است. این شارژر دیواری دقیقاً همان مدلی است که در بسته بندی گوشی شیائومی 13 اولترا موجود بوده است و اکنون به صورت مجزا نیز راهی بازار شده است. در ادامه با مشخصات شارژر Xiaomi 90W GaN بیشتر آشنا می شویم؛ با ما همراه باشید.

مشخصات شارژر دیواری شیائومی Xiaomi 90W GaN

مشخصات فنی شارژر شیائومی Xiaomi 90W GaN

شارژر 90 وات شیائومی به همراه یک کابل اورجینال تایپ سی با طول 100 سانتی متر عرضه شده است. این شارژر به یک چیپ هوشمند داخلی مجهز بوده و قادر است تا توان خروجی را متناسب با نیاز دستگاه متصل به آن به طور اتوماتیک تنظیم کند. این ویژگی علاوه بر ارتقای کیفیت شارژدهی باعث می شود تا طول عمر باتری دستگاه های متصل به شارژر نیز بهبود پیدا کند.

شارژر دیواری Xiaomi 90W GaN دارای ابعاد 55.9x49.3x28 میلی متر است و از حداکثر خروجی 90 وات با مشخصات 20V/4.5A پشتیبانی می کند. بنابر نتایج آزمایش هایی که توسط مرجع معتبر Charging Head Network بر روی شارژر جدید شیائومی انجام شده، این گجت با اکثر پروتکل ها و استانداردهای رایج سازگاری دارد که از میان آنها می توان به QC 3.0، PD 3.0، DCP و فناوری فست شارژ اختصاصی شیائومی اشاره کرد. لازم به ذکر است که این شارژر به لطف سازگاری با فست شارژ PD 3.0، از چهار سطح ولتاژ ثابت و سه سطح ولتاژ متغیر PPS پشتیبانی می کند و با طیف وسیعی از دستگاه ها و گجت های الکترونیکی سازگاری دارد.

مشخصات شارژر دیواری شیائومی Xiaomi 90W GaN

در ساخت شارژر دیواری جدید شیائومی از نسل سوم مدارهای نیمه هادی GaN (گالیوم نیترید) استفاده شده است. از مزایای این تکنولوژی می توان به جمع و جورتر شدن ابعاد نهایی شارژر، کاهش وزن گجت و کاهش گرمای تولید شده توسط شارژر اشاره کرد. شیائومی بر روی مسائل ایمنی نیز در طراحی این شارژر تمرکز ویژه ای داشته است و از چند مکانیزم حفاظتی در آن استفاده کرده است. در نتیجه این شارژر در برابر اختلالاتی مانند ولتاژ بیش از حد، افزایش دما، شدت جریان بیش از حد، اتصال کوتاه و ایستایی برق مقاومت بالایی دارد. به این ترتیب با خیال راحت می توانید انواع گوشی، تبلت، لپ تاپ و سایر دستگاه های الکترونیکی را به آن متصل کنید.

مشخصات شارژر دیواری شیائومی Xiaomi 90W GaN

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که بر روی بدنه شارژر Xiaomi 90W GaN از یک روکش فوق العاده مستحکم و با دوام استفاده شده است. این روکش در دماهای بالا نیز آسیب نمی بیند و حتی آتش نیز بر روی آن اثرگذار نیست. بد نیست بدانید که این شارژر به صورت هوشمند دما را کنترل می کند و از آسیب رسیدن به دستگاه های متصل به آن جلوگیری به عمل می آورد.

همان طور که اشاره شد، قیمت شارژر دیواری Xiaomi 90W GaN برای عرضه در کشور چین در حدود 28 دلار اعلام شده است. با توجه به اینکه این شارژر در بسته بندی گوشی رده بالای شیائومی 13 اولترا موجود بوده، پیش بینی می شود تا استقبال قابل توجهی از آن به خصوص در میان کاربران گوشی های شیائومی به عمل آید.

منبع: gizmochina