جدیدترین دستگاه Ultra برند شیائومی بیش از یک سال پیش تحت عنوان شیائومی Mi 11 Ultra رونمایی و به طور رسمی در مارس 2021 معرفی شد. اما مدتی است که شیائومی یک پرچمدار برتر دیگر به نام Xiaomi 12S Ultra به عنوان جانشین ارائه کرده است. گفتنی است که این پرچمدار جدید، اولین گوشی این برند پس از آغاز همکاری با Leica یکی از مهم ترین برندهای دنیای عکاسی است. اما اگر دوربین ها را کنار بگذاریم، آیا بین پرچمدار جدید و قدیمی تر تفاوت دیگری خواهیم یافت؟ در این بخش با مقایسه مشخصات بین Xiaomi 12S Ultra و Xiaomi Mi 11 Ultra پاسخ شما را خواهیم داد.

طراحی زیبا و چشمگیر گوشی Xiaomi 12S Ultra

شیائومی 12 اس اولترا، به لطف ماژول دوربین بزرگ و گرد و همچنین پشتی چرم و برجسته ای که دارد، گوشی بسیار زیبایی است. این گوشی از مواد قابل توجهی ساخته شده است و همچنین با برخورداری از گواهی IP68 و مقاومت در برابر آب، به شما امکان می ‌دهد آن را در عمق 1.5 متری و حداکثر 30 دقیقه زیر آب قرار دهید. گفتنی است که گوشی شیائومی Mi 11 Ultra در مقابل مدل جدید شانسی ندارد، اما با پنل پشتی سرامیکی، مواد بسیار درجه یک و فریم آلومینیومی ساخته شده است.

طراحی زیبا و چشمگیر گوشی Xiaomi 12S Ultra

صفحه نمایش گوشی شیائومی 12S ultra در مقایسه با گوشی شیائومی mi 11 Ultra

از نظر صفحه نمایش، Xiaomi 12S Ultra با وجود داشتن پنل 6.73 اینچی کوچکتر در مقایسه با نسل قبلی خود، ارتقاهای جالبی را به ارمغان می آورد. این صفحه نمایش شامل یک پنل AMOLED با قطر 6.73 اینچ، وضوح Quad HD + ، رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل، یک میلیارد رنگ، نرخ تازه سازی 120 هرتز، گواهی HDR10+، Dolby Vision، محافظ Gorilla Glass Victus توسط Corning و یک حسگر اثرانگشت می شود. Xiaomi Mi 11 Ultra تقریباً همه این مشخصات را دارد، با این تفاوت که از فناوری LTPO 2.0 پشتیبانی نمی کند و با قطر بزرگتر 6.81 اینچ عرضه می شود. با این حال، در بحث مقایسه نمایشگر، شیائومی Mi 11 Ultra پیروز است، زیرا در قسمت پشتی خود دارای یک نمایشگر ثانویه است که می تواند برای صرفه جویی در انرژی یا گرفتن سلفی با دوربین های عقب استفاده شود. این یک ویژگی چشمگیر است که به ندرت می توانید آن را در تلفن های دیگر پیدا کنید.

مقایسه مشخصات و نرم افزار شیائومی 12S اولترا با شیائومی می 11 اولترا

Xiaomi 12S Ultra به بخش سخت افزاری برتر مجهز شده است. این دستگاه، از چیپست 5 نانومتری Snapdragon 8+ Gen 1 پشتیبانی می کند که از حداکثر فرکانس 3.19 گیگاهرتز و معماری هشت هسته ای برخوردار است. گفتنی است که این چیپست از اسنپدراگون 888 موجود در Mi 11 Ultra بهتر است و با حداکثر 12 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 جفت می شود. در مقابل باید بگوییم که شیائومی Mi 11 Ultra همان پیکربندی را دارد، اما دارای یک چیپست ضعیف ‌تر است.

مقایسه مشخصات و نرم افزار شیائومی 12S اولترا با شیائومی می 11 اولترا

با این حال، از نظر نرم افزار Xiaomi 12S Ultra برتر است، زیرا به جای اندروید 11 از اندروید 12 استفاده می کند، بنابراین پشتیبانی نرم افزاری طولانی تری خواهد داشت.

تجربه بهتری در عکاسی با دوربین Xiaomi 12S Ultra

Xiaomi 12S Ultra نه تنها به لطف همکاری شیائومی با برند دوربین عکاسی Leica، بلکه به دلیل داشتن سخت افزار دوربین برتر، تجربه بهتری در عکاسی به شما می دهد. دوربین اصلی این گوشی، یک سنسور 50.3 مگاپیکسلی همراه با OIS و دیافراگم کانونی f/1.9 است. این دوربین به یک سنسور پریسکوپ 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر، یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی و یک سنسور TOF 3D برای محاسبه عمق مجهز شده است. در حالی که Xiaomi Mi 11 Ultra دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم کانونی تیره تر f/2.0، همان سنسور پریسکوپ و همان دوربین فوق عریض است، اما فاقد سنسور TOF 3D است و با دوربین جلوی پایین تر (20 مگاپیکسل در مقابل 32 مگاپیکسل) عرضه می شود.

تجربه بهتری در عکاسی با دوربین Xiaomi 12S Ultra

باتری گوشی شیائومی مدل 12S ultra در برابر با گوشی شیائومی مدل mi 11 Ultra

از نظر باتری نیز باید بگوییم که Xiaomi Mi 11 Ultra باتری بهتری دارد، در واقع این گوشی مجهز به یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است و به دلیل قدرت 67 وات، سرعت شارژ بی سیم سریع تری ارائه می دهد. البته باید توجه داشته باشید که 12S Ultra از چیپست کارآمدتر و نمایشگر کوچکتر بهره می برد، بنابراین عمر باتری آن در چند حالت می تواند بهتر باشد، حتی اگر باتری کوچکتری داشته باشد.

تفاوت قیمت گوشی شیائومی 12 اس اولترا با گوشی شیائومی می 11 اولترا

در حال حاضر می‌توانید Xiaomi 12S Ultra را با قیمتی حدود 1200 دلار/1170 یورو پیدا کنید، در حالی که Xiaomi Mi 11 Ultra به لطف قیمت ‌های خیابانی آنلاین با قیمت 649 دلار/630 یورو در دسترس است. به طور طبیعی، 12S برنده مقایسه است، اما Mi 11 Ultra ارزش بسیار بالاتری نسبت به قیمت خود دارد.

منبع: gizmochina