شرکت آمریکایی XFX با هدف طراحی و تولید کارت گرافیک شروع به فعالیت کرده و همین دلیل باعث شده تا کارت گرافیک های تولیدی این برند از قدرت بالا و ویژگی های رده بالایی همچون دیگر برندهای ابرقدرت برخوردار باشد. از نمونه کارت گرافیک های مناسب گیمینگ و پردازش های سنگین می توان به مدل Speedster SWFT 210 AMD Radeon RX 6600 XT Core 8GB اشاره کرد. این مدل کارت گرافیک همانطور که از عنوانش مشخص است دارای حافظه اختصاصی 8 گیگابایتی بوده و با توجه به برخورداری از 4 کانکتور خروجی و فناوری های پیشرفته می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای گیمرها باشد! سیستم دفع حرارت موثری که از دو عدد فن قدرتمند تشکیل شده نیز می تواند از قطعات داخلی کارت گرافیک در برابر حرارت ایجاد محافظت کند. XFX در طراحی این مدل کارت گرافیک از پردازنده گرافیکی 7 نانومتری استفاده کرده که با توجه به بهره مندی از هسته های قدرتمند می تواند بهترین عملکرد خود در هنگام پردازش های سنگین و یا اجرای بازی های ویدئویی را داشته باشد! Speedster SWFT 210 AMD Radeon RX 6600 XT Core 8GB بر اساس معماری RDNA 2 طراحی شده که موجب می شود تا کاربر بازی های خود را به صورت واقع گرایانه و طبیعی تر به اجرا دربیاورد! پورت های متعدد با قابلیت پشتیبانی از 5 مانیتور را نیز می توان یکی دیگر از مشخصات مهم این مدل از کارت گرافیک محسوب کرد. در ادامه نیز به بررسی بیشتر و تخصصی تر خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

بررسی کارت گرافیک گیمینگ XFX Speedster SWFT 210 AMD Radeon RX 66900 XT

قابلیت اجرای بازی های روز دنیا!

از ویژگی های مهم و مثبتی که شرکت XFX در طراحی و ساخت کارت گرافیک گیمینگ Speedster SWFT 210 AMD Radeon RX 6600 XT Core 8GB مورد استفاده قرار داده است می توان به قابلیت اجرای بازی با نرخ فریم بالا و رزولوشن 1080p اشاره کرد. از دیگر ویژگی های استفاده شده در این مدل کارت گرافیک نیز می توان به برخورداری از کش AMD Infinity، 32 عدد واحد پردازشی قدرتمند، حافظه اختصاصی 8 گیگابایتی از نوع GDDR6 اشاره کرد. لازم به ذکر است که در صورت استفاده از پردازنده های دسکتاپ سری 5000 رایزن در کنار این مدل کارت گرافیک قادر خواهید بود به روزترین بازی های دنیا را با فناوری Smart Access ای ام دی به بهترین شکل ممکن اجرا کرده و لذت ببرید! از دیگر ویژگی هایی که در ساخت کارت گرافیک گیمینگ Speedster SWFT 210 AMD Radeon RX 6600 XT Core 8GB ایکس اف ایکس استفاده شده می توان به قابلیت پشتیبانی از آخرین نسخه DirectX12 Ultimate اشاره کرد. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 اولتیمیت را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید! این مدل کارت گرافیک علاوه بر قابلیت های ذکر شده از قابلیت های بی شماری همچون قابلیت Super Resolution فناوری AMD FSR (FidelityFX) و معماری RDNA 2 بهره مند بوده تا لذت اجرا و انجام بازی ها را برای شما چندین برابر کند! فناوری AMD FSR وظیفه بالا بردن میزان تعداد نرخ فریم تا 2.4 برابر همراه با میزان رزولوشن را بر عهده دارد. معماری 2 RDNA نیز در جدیدترین کنسول ها و سیستم های گیمینگ مورد استفاده قرار گرفته که وظیفه تحول در گرافیک و پردازش ابری را بر عهده دارد!

 

بررسی کارت گرافیک گیمینگ XFX Speedster SWFT 210 AMD Radeon RX 66900 XT

سیستم دفع حرارت قدرتمند و پورت های متعدد!

از ویژگی هایی که کارت گرافیک را تبدیل به قدرتمندترین و کارآمدترین بین سایر کارت گرافیک ها خواهد کرد می توان به سیستم خنک کنندگی کارآمد و قدرتمند اشاره کرد! شرکت XFX به همین دلیل در ساخت کارت گرافیک گیمینگ Speedster SWFT 210 AMD Radeon RX 6600 XT Core 8GB از قدرتمندترین نوع سیستم خنک کنندگی بهره برده است! این سیستم متشکل از 2 عدد فن پرقدرت بوده و از ویژگی های این سیستم نیز می توان به پره هایی با ابعاد مناسب اشاره کرد که به منظور هدایت میزان قابل توجه فشار هوا به سمت پایین خواهد شد! لازم به ذکر است که این فن های تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک نسبت به دیگر فن ها از قابلیت تبادل هوای بیشتری برخوردار بوده که موجب پایین آمدن میزان گرما و صدای کارکرد آن ها می شود! از ویژگی های مهم فن های تعبیه شده نیز می توان به قابلیت توقف چرخش هوشمند ZERO DB AUTO LOAD اشاره کرد. این ویژگی در هنگام پایین بودن دمای قطعات داخلی پردازنده اتفاق افتاده و می تواند موجب پایین آمدن میزان مصرف انرژی و بی سر و صدا کار کردن آن ها شود!

بررسی کارت گرافیک گیمینگ XFX Speedster SWFT 210 AMD Radeon RX 66900 XT

مجهز بودن به پورت های متعدد یکی دیگر از امکانات و قابلیت های مهم کارت گرافیک گیمینگ Speedster SWFT 210 AMD Radeon RX 6600 XT Core 8GB محسوب می شود. پورت های استفاده شده در این مدل از کارت گرافیک شامل سه عدد پورت DisplayPort 1.4 و یک عدد پورتHDMI 2.1  می شود. پورت های تعبیه شده در این کارت به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید از حداکثر 5 مانیتور به صورت همزمان خروجی تصویر بگیرد! این مدل کارت گرافیک با توجه به برخورداری از این ویژگی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای استودیوها، ادیتورها و گیمرها باشد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 128 بیت و فرکانس حافظه 16 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت. کارت گرافیک Speedster SWFT 210 AMD Radeon RX 6600 XT Core 8GB از رابط PCI Express 4.0 برای اتصال به سیستم پشتیبانی می کند. این رابط در اکثر مادربردهای گیمینگ وجود دارد. بنابراین به سادگی می توانید از این کارت گرافیک بر روی یک مادربرد گیمینگ استفاده کرده و یک سیستم قدرتمند را راه اندازی کنید! همچنین در صورت استفاده از این مدل کارت گرافیک بهتر است از پاوری با حداقل توان 750 وات بر روی کامپیوتر خود بهره ببرید. در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که این مدل از کارت گرافیک شرکت XFX از دیگر ویژگی هایی همچون فناوری پیشرفته AMD Free Sync 2 HDR، قابلیت پشتیبانی از ویندوز 11 و قابلیت Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio، نرم افزارهای اختصاصی AMD Radeon Adrenalin برخوردار است!

منبع: xfxforce