XBOX Stereo مدل سیمی یکی از هدست های گیمینگ شرکت ایکس باکس محسوب می شود. این مدل هدست مجهز به فناوری ها و قابلیت های پیشرفته ای بوده تا کاربر با استفاده از آن به هیجان و لذت کافی دست پیدا کند. مهندسان شرکت ایکس باکس در ساخت آن از طراحی کاملا ارگونومیک استفاده کرده اند تا هدست به صورت کاملا استاندارد بر روی سر کاربر سوار شود! XBOX با توجه به استفاده از متریال باکیفیت و بسیار سبک توانسته وزن هدست را نسبت به مدل های مشابه تا حد زیادی پایین بیاورد! با این ویژگی می توان گفت که کاربر می تواند بدون احساس خستگی به استفاده از هدست بپردازد. از دیگر ویژگی ها و قابلیت های مهم این مدل از هدست شرکت XBOX نیز می توان به میکروفون حساس، رابط سیمی با طولی برابر با 1.3 متر، قابلیت سازگاری با کنسول های بازی، کلیدهای کنترلی، قابلیت گردش هوای گوشی ها و درایورهای 40 میلی متری اشاره کرد. در ضمن با توجه به قابلیت حذف نویز میکروفون نیز می توان گفت که کاربر قادر خواهد بود صدای خود را بدون صداهای مزاحم محیط به طرف مقابل منتقل کند! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر هدست گیمینگ XBOX Stereo خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی هدست گیمینگ XBOX Stereo

دارای طراحی جذاب و درایورهای باکیفیت!

مهندسان و طراحان شرکت XBOX جهت راحتی کاربر در ساخت هدست گیمینگ XBOX Stereo از ویژگی های استانداردی بهره برده اند تا کاربر برای استفاده طولانی مدت از این مدل هدست مشکلی نداشته باشد! گوش گیرهای بزرگ و نرم از نمونه ویژگی های مهمی محسوب می شود که جهت راحتی هر چه بیشتر کاربر در ساخت این مدل هدست اضافه شده است! در ضمن با توجه به وجود ماده بسیار نرم و ضد تعریق (با قابلیت گردش هوا در گوش) در بخش گوشی ها نیز می توان گفت که گوش کاربر به هیچ عنوان دچار تعریق نشده و از ایجاد انواع مختلف حساسیت جلوگیری خواهد شد! طراحی ارگونومیک نیز از دیگر ویژگی های ساختاری XBOX Stereo محسوب می شود که باعث می شود تا هدست به صورت استاندارد بر روی سر کاربر بشیند. در ضمن شرکت ایکس باکس در ساخت این مدل هدست از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه استفاده کرده تا کاربر بدون نگرانی بابت آسیب دیدگی زود هنگام در مواقع سقوط از ارتفاع و یا حتی وارد ضربات احتمالی به استفاده از هدست بپردازد! جهت کنترل و تنظیم هدست بدون انجام حرکات اضافی نیز از کلیدهای کنترلی و جهت مکالمه صوتی نیز از میکروفون بر روی کاپ هدست استفاده شده است. ابعاد مناسب و وزن 286 گرمی نیز از دیگر ویژگی های ساختاری این هدست محسوب می شود!

شرکت ایکس باکس در طراحی هدست گیمینگ XBOX Stereo از درایورهای 40 میلی متری استفاده کرده است. درایورهای 40 میلی متری استفاده شده قادر هستند محتوای در حال پخش را با بیس قوی به گوش کاربر برسانند! از دیگر ویژگی درایورهای تعبیه شده نیز می توان به امکان پخش صدا با شفافیت بالا، واضح و کریستالی اشاره کرد. درایورهای استفاده شده در این مدل هدست با توجه به تنظیم اختصاصی که در اختیار دارند این امکان به کاربر داده خواهد شد تا از قابلیت شنیدن ریزترین صداها (صدای قدم ها) و صداهایی که از فرکانس پایین تری برخوردار هستند بهره مند شوید. از دیگر ویژگی های درایور استفاده شده در این مدل هدست نیز می توان به حساسیت مناسب، فرکانس پاسخ گویی از 20 تا 20 کیلوهرتز و امپدانس 32 اهم اشاره کرد که موجب می شود صدای در حال پخش با وضوح و شفافیت بالاتری پخش شود!

بررسی هدست گیمینگ XBOX Stereo

قابلیت پخش صدای فضایی و میکروفون حساس!

قابلیت سازگاری با Windows Sonic Spatial Audio از دیگر مهم و مثبت هدست گیمینگ XBOX Stereo محسوب می شود. این مدل هدست با توجه به برخورداری از این ویژگی می تواند ریزترین و جزئی ترین صداهای موجود در گیم پلی بازی را به گوش گیمر رسانده و همیشه آن ها را یک قدم جلوتر از دشمنانشان قرار دهد. به همین جهت این قابلیت می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای گیمرهایی که بیشتر مشغول بازی های شوتر هستند باشد. از امکاناتی که در ساخت هدست گیمینگ XBOX Stereo استفاد شده نیز می توان به میکروفون باکیفیت و حساس آن اشاره کرد که بر روی کاپ چپ تعبیه شده است. میکروفون تعبیه شده در این مدل هدست از قابلیت انعطاف پذیری برخوردار بوده که این امکان را به کاربر می دهد میزان فاصله میکروفون با دهان خود را تنظیم کنند. میکروفون تعبیه شده در این مدل هدست از قابلیت ضبط صدای باکیفیت برخوردار بوده تا قادر باشد صدای شما را با بالاترین و بهترین کیفیت به طرف مقابل منتقل کند. میکروفون استفاده شده در این هدست دارای قابلیت حذف نویز نیز بوده تا صدای شما را بدون هیچ گونه صدای اضافی به طرف مقابل منتقل کند. شرکت ایکس باکس جهت برقراری ارتباط هدست گیمینگ XBOX Stereo با دستگاه های مختلف از رابط سیمی استفاده کرده است. رابط سیمی استفاده شده در این مدل هدست از نوع جک 3.5 میلی متری بوده که با توجه به کاربرد بالایی که در اختیار دارد می تواند سازگاری بیشتر را برای کاربر به ارمغان بیاورد! از نمونه دستگاه هایی که قابلیت سازگاری با این مدل هدست را دارند می توان به PC، کنسول های مختلف (پلی استیشن، ایکس باکس، نینتندو سوئیچ، VR و ...) گوشی های موبایل و Mac اشاره کرد. لازم به ذکر است که رابط استفاده شده از مواد اولیه مرغوب تولید شده و با توجه به طول 1.3 متری که در اختیار دارد این امکان را به کاربر می دهد تا هنگام استفاده از هدست آزادی عمل بیشتری داشته باشند!

بررسی هدست گیمینگ XBOX Stereo

از امکانات ویژه موجود در هدست گیمینگ XBOX Stereo می توان به جدیدترین نسل از صدای فراگیر که با عنوان DTS Headphone:X  شناخته می شود اشاره کرد. با توجه به بهره مندی این مدل هدست از DTS Headphone:X  کاربر قادر خواهد بود هنگام انجام بازی های ویدئویی ریزترین جزئیات صدایی موجود در گیم پلی بازی را از همه جهات شنیده و حس قرار گرفتن در محیط بازی را داشته باشد! با این ویژگی ها می توان گفت این قابلیت می تواند عملکردی به مراتب بهتر از صدای فراگیر 7.1 کاناله داشته باشد! این تکنولوژی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با شنیدن صداهای موجود در محیط بازی با بالاترین وضوح و بالاترین کیفیت نسبت به حرکت های دشمن آگاهی پیدا کنید. با ویژگی یاد شده می توان گفت که شما عملکردی بهتر و سریع تری در بازی پیدا کرده و می توانید نسبت به نابودسازی دشمنانتان در سری بازی های FPS اقدام کنید. لازم به ذکر است که این ویژگی تنها در صورت متصل شدن به سیستم عامل ویندوز و کنسول ایکس باکس فعال خواهد شد!

منبع: rtings