Xbox Live Gold در سال های گذشته از PS Plus برتری داشته است، اما خدمات سونی در حال بهتر شدن است به گونه ای که چند ماه پیش اخباری اعلام شد که سونی در حال سرمایه گذاری بر روی نسخه جدید PlayStation Plus است.

Xbox Live Gold در مقابل PlayStation Plus: کدام بهتر است؟

چند سال پیش، پلی ‌استیشن پلاس و ایکس ‌باکس لایو تفاوت هایی با هم داشتند به طوریکه در سرتاسر اینترنت درمورد آن ها بحث می شد. اما در سال 2022، این دو سرویس از نظر چیزی که به بازیکنان ارائه می ‌دهند تقریبا یکسان شدند. درواقع هر دو سرویس حیاتی هستند و بازی ‌ها و تخفیف ‌های رایگان ارائه می ‌دهند. به همین دلیل، نمی توان به طور قطعی گفت که کدام یک بهتر است.

در حالی که Xbox Live Gold همانند PlayStation Plus چیزهای زیادی را ارائه نمی دهد، اما به بازیکنان این امکان را می دهد تا حساب Xbox Live Gold خود را به یک حساب Xbox Game Pass Ultimate ارتقا دهند. این به سرویس Xbox Game Pass در ماه 5 دلار اضافه می کند و به بازیکنان Xbox Live Gold و Xbox Game Pass می دهد. درمقابل، پلی استیشن پلاس برخلاف Xbox Game Pass، به مشترکین این امکان را می دهد که عضویت خود را ارتقا دهند تا به صدها بازی در صورت درخواست دسترسی داشته باشند.

Xbox Live Gold در مقابل PlayStation Plus: کدام بهتر است؟

برای کسانی که ممکن است ندانند، Xbox Game Pass سرویس انحصاری مایکروسافت است که طیف وسیعی از بازی ها را با پرداخت مبلغی ناچیز در اختیار شما قرار می دهد. یکی از مهم ترین نکات فروش این سرویس این است که بازی های انحصاری ایکس باکس در همان روزی که در خرده فروشی ها عرضه می شوند، وارد این سرویس نیز می شوند. جالب است بدانید که مایکروسافت همچنین چند ماه پیش اعلام کرد که قصد دارد محدودیت های مربوط به محتوای ایکس باکس را با سخت افزاری مدرن تر و کم هزینه تر کاهش دهد به همین دلیل نیز در ماه های گذشته این شرکت اعلام کرد که در حال کار کردن بر روی یک دستگاه استریم ابری Keystone برای ایکس باکس است که توانایی اجرای Xbox Game Pass و سرویس گیمینگ ابری آن را دارد. اما در مقابل باید بگوییم که سونی بازی ‌های شخص اول خود را در هیچ یک از رده های پلی ‌استیشن پلاس خود عرضه نخواهد کرد.

اگرچه Xbox Game Pass دقیقاً مشابه Xbox Live Gold نیست، اما مایکروسافت در تلاش است تا با ارائه بسته ‌های خدماتی، گیمرها را وارد این اکوسیستم کند. در واقع تنها با پرداخت 15 دلار در ماه، بازیکنان می ‌توانند به مزایای Xbox Live Gold دسترسی داشته باشند، و از طریق Xbox Game Pass به تعداد زیادی بازی قدیمی و کاملاً جدید همراه با قابلیت استریم بازی ‌ها به موبایل دسترسی پیدا کنند.

Xbox Live Gold در مقابل PlayStation Plus: کدام بهتر است؟

همچنین گفتنی است که PlayStation Plus Extra (15 دلار در ماه یا 100 دلار در سال) و Premium (18 دلار در ماه یا 120 دلار در سال) یک کاتالوگ بازی با صدها عنوان را در اشتراک خود دارند. تفاوت آنها این است که PS Plus Extra شامل حدود 400 بازی برای PS4 و PS5 است. اما هر کسی که به Premium ارتقا دهد به 340 بازی کلاسیک اضافی از PS3، PS2، PS One و PSP دسترسی خواهد داشت. همچنین مشترکین پریمیوم می توانند بازی های PS3 و PS4 را مستقیماً روی کنسول یا رایانه شخصی خود اجرا کنند.

کاری که پلی استیشن به جای نسخه های اول شخص انجام می دهد، این است که به اعضای PlayStation Plus Premium این امکان را می دهد که به بازی های آزمایشی با زمان محدود دسترسی داشته باشند و به بازیکنان اجازه می دهد تا چند ساعت قبل از تصمیم به خرید بازی کامل، جدید ترین نسخه های پلی استیشن را به صورت رایگان دریافت کنند.

منبع: androidcentral