مخصوص کاربران ویندوز: چگونه از پسورد iCloud بر روی کروم استفاده کنیم؟

اگر گوشی شما آیفون است و از لپ تاپ یا کامپیوتر ویندوزی استفاده می کنید، باید به دنبال راه هایی باشید که این دو پلتفرم متفاوت بتوانند هر چه سریع تر و بهتر با یکدیگر سازگاری پیدا کنند. خوشبختانه اپل تعامل های کاربردی با ویندوز دارد و از اکانت های شما بر روی ویندوز به شکلی ایمن پشتیبانی می کند. به این ترتیب شما می توانید اپلیکیشن iCloud for Windows را بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود نصب کنید و به فایل ها، عکس ها و ایمیل های ذخیره شده در سرویس iCloud بر روی آنها دسترسی داشته باشید.

اما در این بین مشکلاتی نیز وجود دارد. یکی از این مشکلات این است که پسورد ساخته شده برای iCloud در مرورگر سفاری اپل بر روی ویندوز در دسترس نیست. اخیراً اپل برای رفع این مشکل افزونه iCloud Passwords را برای کاربران کروم عرضه کرده است. این افزونه با آپدیت اپلیکیشن iCloud for Windows برای شما قابل دسترسی خواهد بود.

این افزونه به شما کمک می کند تا به پسورد iCloud خود بر روی مرورگر کرومِ دستگاه ویندوزی تان دسترسی داشته باشید. به این ترتیب نیازی به تایپ دستی پسوردهای طولانی ندارید و از مرتکب شدن اشتباه های متعدد در وارد کردن صحیح پسورد نجات پیدا خواهید کرد.

مخصوص کاربران ویندوز: چگونه از پسورد iCloud بر روی کروم استفاده کنیم؟

اما برای بهره بردن از این قابلیت جدید پسورد iCloud به چه چیزهایی نیاز خواهید داشت:

  • Apple ID شما باید اعتبارسنجی دو مرحله ای را با موفقیت پشت سر گذاشته باشد.
  • سیستم عامل iOS 14 بر روی آیفون، آیپد یا آیپد تاچ 
  • اپلیکیشن iCloud for Windows 
  • مرورگر کروم به عنوان مرورگر پیش فرض سیستم (مایکروسافت Edge نیز کفایت می کند!)
  • افزونه iCloud Passwords

در هنگام دانلود اپلیکیشن iCloud for Windows به این نکته توجه داشته باشید که حتماً نسخه 12 آن را دانلود و نصب کنید. چرا که افزونه iCloud Passwords در نسخه های قدیمی تر این اپ قابل دسترسی نیست. همچنین پیشنهاد می کنیم که همواره آپدیت های ارائه شده برای این اپ را زیر نظر داشته باشید و آنها را بر روی سیستم خود نصب کنید. چرا که این قابلیت به تازگی ارائه شده و در ادامه ویژگی های بیشتری در راستای عملکرد بهینه تر به آن اضافه خواهد شد.

پس از فعال کردن این افزونه، اکنون به اکانت iCloud خود در ویندوز دسترسی خواهید داشت. همچنین اگر در هنگام مرور صفحات وب بر روی گوشی آیفون، آیپد یا سیستم مک خود از طریق قابلیت iCloud Keychain در یک وب سایت پسورد وارد کرده و آن را ذخیره کرده باشید، اکنون از طریق افزونه iCloud Passwords به آن بر روی مرورگر کروم ویندوز دسترسی دارید. به این صورت با کلیک بر روی این افزونه در کروم، پسورد ذخیره شده در آیفون یا آیپد به صورت خودکار در کادر پسورد سایت وارد می شود.

شاید این موضوع شما را قانع کند تا بالاخره از یک برنامه مدیریت پسورد استفاده کنید! اما به هر حال این قابلیت ارائه شده از جانب اپل کارایی مناسبی دارد و استفاده از آن نیز رایگان است. پس اکنون شما به آسانی می توانید از فایل ها، عکس ها و پسوردهای ذخیره شده در iCloud بر روی ویندوز نیز استفاده کنید.

مخصوص کاربران ویندوز: چگونه از پسورد iCloud بر روی کروم استفاده کنیم؟

منبع: cnet