اگر از کاربران دستگاه های اپل باشید، حتماً با نحوه ارسال پیام از طریق iMessages بر روی گوشی آیفون یا آیپد آشنایی دارید. نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که این قابلیت تا به امروز فقط به دستگاه های اپل محدود می شد. اما این طور که به نظر می رسد، این شرایط در حال تغییر است! در آپدیتی که مایکروسافت به تازگی برای اپلیکیشن Phone Link ارائه داده است، کاربران سیستم عامل ویندوز 11 می توانند از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ خود، به ارسال یا دریافت پیام های iMessages بپردازند. به این ترتیب باید گفت که امکان اتصال آیفون به کامپیوترهای ویندوزی بالاخره پس از مدت ها انتظار امکان پذیر شده است!

اتصال ویندوز 11 به دستگاه های آیفون

پشتیبانی Phone Link از آیفون در اواخر ماه آوریل 2023 در دسترس قرار گرفته است. با اینکه این قابلیت در حال حاضر با محدودیت های متعددی مواجه است، اما به هر حال می توان رونمایی از آن را به فال نیک گرفت! مایکروسافت اخیراً اعلام کرده است که نسخه عمومی این آپدیت به طور رسمی منتشر شده و تمام کاربران ویندوز 11 می توانند از آن استفاده کنند.

همان طور که اشاره کردیم، اتصال آیفون به ویندوز 11 از طریق Phone Link در مقایسه با گوشی های اندرویدی با محدودیت هایی روبرو است. به عبارت دیگر، کاربران آیفون در این حالت نمی توانند از تمام امکاناتی که کاربران اندرویدی به آنها دسترسی دارند، استفاده کنند.
اپلیکیشن Phone Link در اتصال با iOS از قابلیت های زیر پشتیبانی می کند:

•    ارسال و دریافت پیام متنی از طریق iMessages
•    برقراری تماس یا پاسخگویی به تماس های دریافتی
•    مشاهده نوتیفیکیشن های اپلیکیشن های نصب شده بر روی گوشی

اتصال ویندوز 11 به دستگاه های آیفون

با اینکه از طریق فون لینک می توانید با iMessages کار کنید، اما در اینجا تفاوت هایی با استفاده از این اپلیکیشن بر روی مک وجود دارد. به عنوان مثال، فون لینک از پیام های گروهی در iMessages پشتیبانی نمی کند و نمی توانید در آن تاریخچه چت های خود را مشاهده کنید. این محدودیت ها برای برخی از کاربران نا امید کننده است و امکانات زیادی را از آنها سلب می کند. با این حال بد نیست بدانید که این محدودیت ها همگی از جانب اپل اعمال شده اند و مایکروسافت در آنها نقشی نداشته است!

با وجود تمام این موضوعات، اتصال Phone Link به آیفون خبر خوشی برای کاربران ویندوز/ اپل است! اگر جزء این دسته از کاربران هستید، اکنون می توانید کارهای خود با گوشی را سریع تر به پیش ببرید. همچنین با استفاده از این قابلیت می توانید به امکانات آیفون خود بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ ویندوزی تان دسترسی داشته باشید.

اتصال ویندوز 11 به دستگاه های آیفون

باید خاطر نشان کنیم که در این حالت اپلیکیشن Photos بین آیفون و پی سی شما سینک نمی شود. برای این منظور باید اکانت iCloud خود را با اپلیکیشن Photos ویندوز 11 یکپارچه کنید. همچنین توجه داشته باشید که در این حالت نمی توانید اپلیکیشن های iOS را بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ ویندوزی اجرا کنید و فقط نوتیفیکیشن های آنها را مشاهده خواهید کرد. این در حالی است که در هنگام اتصال گوشی های اندرویدی از طریق Phone Link به ویندوز 11، امکان اجرای برنامه های گوشی بر روی PC به صورت میرور وجود دارد.
شما می توانید اپلیکیشن Phone Link را به صورت رایگان از مایکروسافت استور دانلود و نصب نمایید.

منبع: windowscentral