ویندوز به طور کلی قابلیت آپدیت درایور کامپیوتر رومیزی را دارد، اما اگر قصد دارید تا درایورهای خود را همواره به صورت آپدیت شده نگه دارید و از آخرین نسخه آنها بر روی سیستم تان بهره مند شوید، نیازمند یک نرم افزار جداگانه خواهید بود. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که سخت افزار سیستم شما قدیمی باشد. درایورها به کامپیوتر شما این اجازه را می دهند تا با کامپوننت های سخت افزاری مختلف ارتباط برقرار کند و از بالاترین ظرفیت های سیستم استفاده کند. اگر شما از یک کامپیوتر رومیزی قدیمی استفاده می کنید یا قصد دارید تا از آپدیت بودن همیشگی درایورهای خود مطمئن باشید، لیست زیر کمک زیادی به شما خواهد کرد. این لیست شامل پنج نرم افزار کاربردی برای آپدیت درایور بر روی ویندوز 10 است.

نرم افزار DriverFix – معرفی درایور برای هر چیزی!

این ابزارها به شما کمک می کنند تا درایورهای کامپیوتر خود را به آسانی آپدیت کنید

این نرم افزار فقط کامپیوتر شما را به منظور یافتن درایورهای قدیمی و آپدیت آنها اسکن نمی کند! بلکه مجموعه ای بالغ بر 18 میلیون درایور را برای سخت افزارهای مختلف و سیستم های قبلی ویندوز به شما معرفی می کند. برای دسترسی کامل به پایگاه داده نرم افزار DriverFix و بهره مندی از امکانات کامل آن مانند گرفتن بک آپ از درایورها و برطرف کردن مشکلات درایورهای معیوب، باید یکی از پلن های این نرم افزار را تهیه کنید. این پلن ها شامل اکانت شخصی برای استفاده بر روی یک PC، اکانت خانوادگی برای استفاده بر روی سه PC و اکانت پیشرفته برای استفاده بر روی ده PC می شود.

نرم افزار AVG Driver Updater – یک ابزار قابل اعتماد

نرم افزار AVG Driver Updater – یک ابزار قابل اعتماد

نرم افزار AVG یکی از مشهورترین نرم افزارهای آپدیت درایور برای PC است. این نرم افزار بیش از پنج میلیون درایور را برای یافتن بهینه ترین انتخاب برای کامپیوتر شما اسکن می کند و نقش زیادی در ارتقای عملکرد سیستم شما دارد. همچنین شما می توانید از نرم افزار AVG برای ایجاد بک آپ از درایورها و پروفایل های شخصی سازی شده استفاده کنید. این نرم افزار با بیش از 1300 برند اصلی سازگار است که از میان آنها می توان به مایکروسافت، انویدیا، اینتل و AMD اشاره کرد. بنابراین با خیال راحت می توان از آن بر روی سیستم های مختلف استفاده کرد.

نرم افزار Driver Booster 8 – رایگان و قابل برنامه ریزی

نرم افزار Driver Booster 8 – رایگان و قابل برنامه ریزی

این نرم افزار توانایی اسکن اتوماتیک سیستم و تشخیص درایورهای قدیمی، از دست رفته یا معیوب را دارد. به طور کلی نرم افزار Driver Booster 8 مجموعه ای بیش از 3.5 میلیون درایور برای سیستم های معمولی و گیمینگ را در اختیار کاربر قرار می دهد. به طور کلی این نرم افزار به صورت رایگان عرضه شده و از قابلیت برنامه ریزی (به صورت محدود) بهره می برد. اما اگر می خواهید تا از تمام امکانات این نرم افزار بهره مند شوید، باید نسخه Pro آن را تهیه کنید. نسخه Pro نرم افزار Driver Booster 8 امکاناتی مانند بک آپ گیری، دانلود به صورت اولویت بندی شده و پایگاه داده وسیع تر برای دسترسی به درایورهای بیشتر را فراهم می آورد.

نرم افزار Driver Genius 21 Platinum Edition – یک سیستم منظم!

نرم افزار Driver Genius 21 Platinum Edition – یک سیستم منظم!

این ابزار به صورت اتوماتیک وضعیت درایورهای شما را اسکن کرده و درایورهای خارج از رده یا نامناسب برای سیستم را شناسایی می کند. همچنین این نرم افزار به منظور جلوگیری از شلوغی و در هم ریختگی بیش از حد سیستم، درایورهای خارج از رده را پاک می کند و به سیستم شما نظم و ترتیب خاصی می دهد. شما می توانید از نرم افزار Driver Genius 21 Platinum Edition برای بک آپ گیری از درایورها به عنوان یک فایل اجرایی استفاده کنید. با بهره بردن از این نرم افزار می توانید به بیش از 2 میلیون درایور و آخرین نسخه های درایورهای سازگار با ویندوز 10 دسترسی پیدا کنید.

نرم افزار ReviverSoft Driver Reviver – ساده و ایمن

نرم افزار ReviverSoft Driver Reviver – ساده و ایمن

سازندگان این نرم افزار بیشتر بر روی یافتن درایورهای ایمن برای کامپیوتر تمرکز داشته اند. این نرم افزار از قابلیت اسکن سیستم شما بلافاصله پس از بالا آمدن ویندوز برخوردار است و به شما این اطمینان را می دهد تا درایورهای سیستم همیشه در حال آپدیت خواهند بود. اگر در حین آپدیت درایور مشکلی رخ دهد و عملیات به صورت کامل انجام شود، نرم افزار ReviverSoft امکان بازیابی درایور و تنظیمات قبلی را در اختیار شما قرار می دهد. رابط کاربری این نرم افزار فوق العاده ساده است و حتی کاربران تازه کار نیز به سادگی می توانند با آن کار کنند.

منبع: WindowsCentral