صفحه نمایش، شارژدهی باتری، سخت افزار داخلی، سرعت شارژ، طراحی ظاهری و... مواردی هستند که اکثر افراد در هنگام خرید گوشی موبایل به آنها توجه می کنند. با این حال یکی از موضوعات مهمی که معمولاً فراموش می شود، قابلیت تعمیر کردن گوشی است. اگر می خواهید در آینده به مشکل نخورید، باید قبل از خرید گوشی مطمئن شوید که دستگاه مورد نظر شما به آسانی قابل تعمیر هست یا نه! اما گوشی های کدام برند از چنین قابلیتی برخوردار است؟!

سامسونگ دارای قابل تعمیرترین گوشی های دنیا

در سال 2022، گوشی های برند سامسونگ به عنوان قابل تعمیرترین گوشی های دنیا شناخته شده اند. این غول کره ای دنیای تکنولوژی، توانسته در این زمینه اپل را شکست دهد و محصولاتی با قابلیت تعمیر آسان تر را به دنیا عرضه کند. این گزارش توسط مرکز تحقیقاتی Electronics Hub ارائه و در آن از اطلاعات موجود در iFixit استفاده شده است. وب سایت iFixit مطالب مربوط به گوشی هایی را که در خانه آسان تر (یا سخت تر) تعمیر می شوند، پوشش می دهد.

شاید برایتان جالب باشد که گوشی های گلکسی سامسونگ که در سال 2022 به بازار آمده اند، ساده ترین مراحل تعمیر دنیا را دارند. بر مبنای آمار ارائه شده، گوشی گلکسی S22 اولترا از میانگین زمان تعمیر 48.1 دقیقه برخوردار است و 33.3 درصد از مراحل تعمیر آن توسط کاربران خانگی قابل انجام است!

سامسونگ دارای قابل تعمیرترین گوشی های دنیا

اما گوشی گلکسی S22 اولترا از لحاظ میانگین زمان تعمیر در جایگاه سوم لیست قرار گرفته است. بالاتر از این گوشی شاهد قرارگیری مدل های Galaxy A40 (2019) (با میانگین زمان تعمیر 32.6 دقیقه) و Moto G7 هستیم. لازم به ذکر است که 42.9 درصد از مراحل تعمیر گوشی گلکسی A40 (نسخه 2019) به آسانی در منزل قابل انجام است.

اما سخت ترین مراحل تعمیر به گوشی گوگل پیکسل 7 (نسخه 2022) متعلق است! تعمیر این گوشی به طور میانگین حدود 60.3 دقیقه طول می کشد! همچنین گلکسی نوت 10 از میانگین زمان تعمیر 58.4 دقیقه برخوردار است و از این بابت اصلاً برای کاربران خانگی مناسب نیست.

بد نیست بدانید که در سال های 2013 و 2014، سامسونگ جایگاه خود را به عنوان عرضه کننده قابل تعمیر ترین گوشی های دنیا از دست داده بود و رقابت را به برندهای گوگل، موتورولا، اپل و شیائومی واگذار کرده بود. با این حال این برند کره ای در سال 2022 مجدداً جایگاه خود در این زمینه را از رقبایش پس گرفته است!

سامسونگ دارای قابل تعمیرترین گوشی های دنیا

تمرکز شدید سامسونگ بر قابل تعمیر بودن گوشی هایش را می توان در سری گلکسی S23 این شرکت به وضوح مشاهده کرد! در این گوشی ها جایگاه باتری به گونه ای طراحی شده است که کاربر به سادگی به آن دسترسی داشته باشد و بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن باتری گوشی خود را جایگزین کند. این ویژگی می تواند جایگاه سامسونگ در جدول تولید قابل تعمیر ترین گوشی های دنیا در سال پیش رو را نیز حفظ نماید.

در مجموع این گزارش نشان می دهد که قابل تعمیر بودن گوشی برای مصرف کننده از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است و شرکت های بزرگ به این مبحث توجه ویژه ای دارند.

منبع: gizmochina