احتمالا شما می دانید که چگونه از ماشین لباسشویی خود نگهداری کنید! حتما مطمئن می شوید که دستگاه هم سطح زمین باشد، بیش از حد آن را سنگین نکنید، از مقدار مناسب آب که متناسب با حجم لباس است استفاده کنید و وزن ماشین را متعادل نگه دارید. ما امروز به نکاتی اشاره می کنیم که خیلی از صاحبان دستگاه از آن بی خبرند!

چگونه از ماشین لباسشویی خود با اطمینان محافظت کنیم

وقتی صحبت از مراقبت از ماشین لباسشویی می شود، فهمیدن اینکه چه کاری باید انجام داد، تنها نیمی از تلاش است. دانستن چگونگی انجام صحیح آن به شما کمک می کند تا نیازی به تعمیرات بیش از حد یا تعویض زودرس دستگاه نداشته باشید. ضمنا در نظر داشته باشید که حداقل چهار اینچ بین ماشین لباسشویی و دیوار شما فاصله باشد تا از جمع شدن شلنگ جلوگیری کنید.

چگونه از ماشین لباسشویی خود با اطمینان محافظت کنیم

در ادامه با ما همراه باشیدتا به بررسی چند دستورالعمل بپردازیم:

1. از شوینده توصیه شده استفاده کنید.

نوع شوینده لباسشویی ، مقدار مواد شوینده و دستورالعمل های ارائه شده توسط شرکت سازنده برای استفاده از آنها را بررسی کنید. به عنوان مثال، برای به حداقل رساندن تشکیل کف اضافه، باید شوینده پودری یا شوینده مایع با راندمان بالا (HE) که تنها در برخی از مدل های ماشین لباسشویی کم مصرف قابل استفاده است بهره برده شود. مواد شوینده را نیز به درستی بارگذاری کنید - بعضی از واحدها دارای یک سینی مواد شوینده و سینی نرم کننده پارچه هستند ، در حالی که برخی دیگر این قابلیت را ندارند.

چگونه از ماشین لباسشویی خود با اطمینان محافظت کنیم

2. حواستان به واشر شلنگ باشد!

ماشین لباسشویی شما دارای یک شلنگ آب گرم، یک شلنگ آب سرد و یک شلنگ تخلیه است. ماهانه این شلنگ ها را از نظر ترک یا شکنندگی بررسی کنید. بهترین زمان درست بعد از راه اندازی ماشین لباسشویی است، زیرا خواهید دید که آیا چیزی نشت می کند یا خیر!
حتی اگر شلنگ های ماشین لباسشویی شما خوب به نظر برسد، باز هم بهترین کار این است که هر سه تا پنج سال یکبار آنها را تعویض کنید تا از خرابی جلوگیری شود!

چگونه از ماشین لباسشویی خود با اطمینان محافظت کنیم

3. ببینید که آیا دریچه به تخلیه نیاز دارد یا خیر؟

یک واشر بر روی لوله تخلیه ماشین نصب می شود تا فشار آب  در هنگام تخلیه را کنترل کند. به واشر شلنگ تخلیه خود نگاه کنید تا ببینید آیا حفره‌ای در اطراف آن وجود دارد یا خیر. اگر اندکی شکاف وجود داشته باشد، آن شکاف را برطرف کرده و شلنگ تخلیه را محکم کنید. توجه داشته باشید که شلنگ تخلیه به مجرای اختصاصی ماشین لباسشویی متصل می شود. اگر لوله کشی مناسب برای این منظور در آشپزخانه یا اتاق های دیگر منزلتان وجود ندارد، باید شلنگ تخلیه را به صورت مستقیم به مجرای فاضلاب متصل کنید. بهتر است در این حالت، از افراد متخصص در زمینه لوله کشی یا نصب ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

4. از خشک ماندن واشر درب اطمینان حاصل کنید.

واشر یا مهر و موم لاستیک اطراف درب ماشین لباسشویی شما در معرض خراب شدن است. پس از شستن لباس، آن را خشک کنید. زیرا خشک نگه داشتن واشر باعث محافظت از آن در برابر فرسایش زودرس می شود.

چگونه از ماشین لباسشویی خود با اطمینان محافظت کنیم

5. درب ماشین لباسشویی  را برای گردش هوا باز کنید.

ماشین لباسشویی می تواند محل تولید کپک باشد. اگر پس از استفاده از دستگاه درب را باز نگه دارید، خطر تکثیر هاگ را کاهش می دهید. پس بهتر است پس از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی، درب آن را به مدت 20 الی 30 دقیقه باز بگذارید. توجه داشته باشید مدت زمان باز بودن درب ماشین، با ابعاد و ظرفیت شستشوی آن متناسب است. پس اگر از ماشین لباسشویی با حجم بالا استفاده می کنید، این مدت زمان به بیش از یک ساعت نیز می تواند برسد.

چگونه از ماشین لباسشویی خود با اطمینان محافظت کنیم

6. همیشه ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید.

آخرین باری که واشر ماشین لباسشویی خود را تمیز کردید چه زمانی بوده است؟ واشرهای ماشین لباسشویی اغلب زود کثیف می شوند و باید هر دو ماه یکبار تمیز شوند. در غیر این صورت، مجبور خواهید شد تا آنها را در فواصل زمانی کوتاه مدت تعویض کنید. مسلما دوست ندارید که برای این منظور متحمل هزینه های اضافی شوید! پس حواستان به واشرهای ماشین لباسشویی تان باشد!

7. فیلتر پُرز ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید.

بسیاری از صاحبان خانه  این موضوع را نمی دانند که اکثر ماشین های لباسشویی دارای پرزگیر هستند. اگر در لباس خود پرز زیادی مشاهده کردید، ممکن است به دلیل گرفتگی پرزگیر باشد.

منبع: statefarm mrappliance