پس از رونمایی از مانیتور 27 اینچ VX2776 2K OLED در چین، برند ویوسونیک یک مدل جدید دیگر را نیز به تازگی راهی بازار کرده است. این مانیتور جدید با مدل VG3281 عرضه شده و توانایی نمایش تصاویر با رزولوشن فوق العادۀ 8K را دارد! برای آشنایی بیشتر با مشخصات مانیتور ویوسونیک VG3281 تا انتهای متن با ما همراه باشید.

مشخصات مانیتور ویوسونیک ViewSonic VG3281

مشخصات فنی مانیتور ویوسونیک VG3281

ویوسونیک VG3281 یک مانیتور 31.5 اینچی 8K است که بالاترین کیفیت تصویر ممکن را به ارمغان می آورد. این مانیتور از پنل IPS قدرت می گیرد و قادر است تا در هر اینچ، 279.73 پیکسل را به نمایش بگذارد. این ویژگی تصاویر کاملاً شارپ این مانیتور را تأیید می کنند.

روکش مات و ضد بازتاب مانیتور ویوسونیک VG3281 بهترین زاویه دید را در محیط های کاملاً روشن به کاربر هدیه می دهد. لازم به ذکر است که این مانیتور از مشخصاتی مانند نرخ تازه سازی تصویر 60 هرتز، کنتراست استاتیک 1000:1 و زاویه دید وسیع 178 درجه (عمودی/ افقی) برخوردار است و کیفیت رنگ آن در تمام زوایا ثابت و یکسان باقی می ماند.

مشخصات مانیتور ویوسونیک ViewSonic VG3281

مانیتور ویوسونیک VG3281 از عمق رنگ 10 بیت پشتیبانی می کند و به صورت کارخانه ای کالیبره شده است. با توجه به مشخصاتی مانند دلتا E کمتر از 1 و پوشش دهی 99 درصد از محدوده های رنگ Adobe RGB و DCI-P3، می توانید از دقت رنگ بی نظیر این مانیتور اطمینان داشته باشید. با توجه به این مشخصات می توان مانیتور جدید ویوسونیک را برای طراحی و تولید محتوا کاملاً مناسب دانست. نور پس زمینه LED نیز باعث شده تا مانیتور VG3281 توانایی دستیابی به روشنایی حداکثر 300cd/m2 را داشته باشد که برای استفاده در محیط هایی با میزان نور استاندارد کاملاً مناسب است.

پایه مانیتور ویوسونیک VG3281 کاملاً قابل تنظیم است و انعطاف پذیری بالایی دارد. در صورت نیاز می توانید این مانیتور را از طریق یک پایه 100x100 میلی متری بر روی دیوار هم نصب کنید. لازم به ذکر است که مانیتور 8K ویوسونیک به پورت های HDMI 2.1 (دو عدد)، DP 1.4، USB-C و آپ استریم دیتا مجهز است. پورت تایپ سی این مانیتور از فست شارژ Power Delivery با سرعت 96 وات پشتیبانی می کند و قابل استفاده به عنوان DP (با بهره بردن از قابلیت DP Alt mode) نیز هست. علاوه بر این می توانید سه پورت USB 3.0 (بعلاوۀ یک پورت آپ استریم USB-B) به همراه یک سوئیچ KVM را نیز بر روی این مانیتور پیدا کنید.

مشخصات مانیتور ویوسونیک ViewSonic VG3281

در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که مانیتور ویوسونیک VG3281 از قابلیت LBL یا «نور آبی کم» بهره می برد. با فعال کردن این قابلیت می توانید بدون احساس ناراحتی و خستگی در چشم های خود برای چند ساعت متوالی با این مانیتور کار کنید. این ویژگی به خصوص برای طراحان با حجم کاری سنگین اهمیت زیادی دارد و به آنها اجازه می دهد تا تمرکز خود را بر روی ایده پردازی با رنگ ها و طراحی های خلاقانۀ خود متمرکز کنند.

منبع: gizmochina