به طور کلی یکی از چالش هایی که برای برگزاری جلسات در ادارات و شرکت ها وجود دارد، آماده کردن ویدئو پروژکتور و اتصال آن به دستگاه های منبع پخش است. در این میان اگر کابل های مورد استفاده شما دچار مشکل شوند، زمان زیادی برای تعویض آنها تلف می شود و حتی ممکن است به دلیل در دسترس نبودن کابل اضافه، امکان نمایش محتوا با پروژکتور در جلسه از بین برود! اما اگر ویدئو پروژکتور از قابلیت اتصال وایرلس برخوردار باشد، دچار چنین مشکلاتی نخواهید شد و می توانید به ساده ترین شکل ممکن دستگاه مورد نظرتان را به پروژکتور متصل و جلسه را شروع کنید. اگر به دنبال پروژکتوری هستید که هم از اتصال وایرلس پشتیبانی کند و هم قیمت منطقی و مناسبی داشته باشد، می توانید بر روی ویدئو پروژکتور ViewSonic PG603X حساب باز کنید! این پروژکتور حتی توانایی نمایش مستقیم از روی فلش مموری را هم دارد و شما را از مشکلات کابل های دست و پا گیر نجات می دهد!

ویدئو پروژکتور ویوسونیک PG603X

ارائه محتوا به صورت وایرلس

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که ویدئو پروژکتور ویوسونیک PG603X به صورت آپشنال از اتصال وایرلس پشتیبانی می کند و برای بهره مندی از این قابلیت باید دانگل VC10 را به صورت مجزا تهیه نمایید. پس از آن می توانید لپ تاپ، تبلت و گوشی هوشمند خود را از طریق وای فای به پروژکتور متصل نمایید. فقط قبل از آن باید اپلیکیشن vPresenter Pro را بر روی دستگاه منبع پخش مورد نظر خود نصب کنید. از طریق این اپلیکیشن می توانید حداکثر 4 دستگاه را به صورت هم زمان به ویدئو پروژکتور ویوسونیک PG603X متصل نمایید. حداقل مشخصات سیستم مورد نیاز برای نصب اپلیکیشن vPresenter Pro شامل موارد زیر می شود:

•    سیستم عامل macOS 10.10 – 10.11
•    سیستم عامل iOS 9-10
•    سیستم عامل ویندوز 7 تا 10
•    سیستم عامل اندروید 5.0 به بعد

نمایش مستقیم فایل از روی فلش مموری

اگر بنا به هر دلیلی به خرید دانگل وایرلس تمایلی ندارید، باز هم می توانید از ویدئو پروژکتور ویوسونیک مدل PG603X بدون نیاز به اتصال آن به کامپیوتر استفاده کنید. برای این منظور فقط کافی است تا فایل های مورد نظرتان را بر روی فلش مموری کپی و فلش را به پورت USB پروژکتور متصل کنید. پس از آن فایل ها به صورت مستقیم از روی فلش مموری نمایش داده می شود. لازم به ذکر است که در این حالت امکان نمایش عکس با فرمت های JPG و BMP، فایل های آفیس (ورد، پاورپوینت، اکسل) و فایل های PDF برای شما فراهم خواهد بود.

ویدئو پروژکتور ویوسونیک PG603X

اتصال موبایل به پروژکتور با کابل USB

حتی این امکان برای شما وجود دارد تا گوشی اندرویدی خود را با یک کابل USB به ویدئو پروژکتور ویوسونیک PG603X متصل کنید و محتوای مورد نظرتان را از روی گوشی با آن به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که برای بهره مند شدن از این قابلیت باید سیستم عامل گوشی شما از اندروید 5.0 بالاتر باشد و اپلیکیشن vPresenter Pro هم بر روی آن نصب باشد.

امکان پخش محتوای صوتی

پس از آنکه دستگاه مورد نظرتان را به ویدئو پروژکتور ViewSonic PG603X متصل کردید، حالا وقت ارائه محتوا است. این پروژکتور به اسپیکر داخلی 10 وات مجهز است و علاوه بر تصویر، امکان پخش محتوای صوتی را هم به شما می دهد. اما نکته جالب اینجا است که در این پروژکتور از یک چیپ اختصاصی DSP برای بهینه سازی صدا در سه حالت مختلف استفاده شده است. این حالت ها عبارتند از:

* حالت استاندارد: در این حالت به مناسب ترین سطح صدا برای استفاده های عمومی و روزمره دست پیدا می کنید.

* حالت مکالمه (Speech): در این حالت کیفیت کلماتی که به صورت مکالمه ادا می شوند، ارتقا می یابد.

* حالت سرگرمی (Entertainment): در این حالت بیس صدا افزایش می یابد و فرکانس آن بالاتر می رود.

ویدئو پروژکتور ویوسونیک PG603X

در پایان باید خاطر نشان کنیم که ویدئو پروژکتور ویوسونیک PG603X از رزولوشن XGA، روشنایی 3800 لومن و نسبت کنتراست 22000:1 بهره می برد و کیفیت تصویر استانداردی را برای ارائه محتوا در جلسات کاری به ارمغان می آورد. همچنین این پروژکتور توانایی ارائه سایز تصویر حداکثر 300 اینچ را دارد و از قابلیت تصحیح کیستون افقی و عمودی بهره می برد. مجموعه این امکانات در کنار هم خرید ویدئو پروژکتور ویوسونیک PG603X را برای شما به امری مقرون به صرفه و منطقی بدل کرده است.

منبع: viewsonic