شرکت PNY اعلام کرده است که قصد دارد تا کارت گرافیک های سری VERTO 40 خود را توسعه دهد و مدل های 4060 و 4060 Ti را نیز به آنها اضافه کند. به این ترتیب به زودی شاهد استفاده از گرافیک های GeForce RTX 4060 Ti 16GB، GeForce RTX 4060 Ti 8GB و GeForce RTX 4060 در این سری از محصولات برند پی ان وای خواهیم بود. در ادامه با جزئیات بیشتر این خبر همراه شما خواهیم بود.

بررسی کارت گرافیک مدل های RTX 4060

بر اساس گزارش های منتشر شده، پی ان وای قصد دارد تا چیپ های 4060 را در سه کانفیگ مختلف در کارت گرافیک های سری VERTO به کار ببرد. این کانفیگ ها به صورت زیر خواهند بود:

•    PNY XLR8 Gaming RGB Overclocked Triple Fan
•    PNY XLR8 Gaming RGB Triple Fan
•    PNY Dual Fan edition

به احتمال زیاد کارت گرافیک PNY GeForce RTX 4060 Ti 8GB اولین مدل از این سری خواهد بود و قرار است تا با قیمت ابتدایی 400 دلار به بازار عرضه شود.

گرافیک های جدید VERTO 4060 و VERTO 4060 Ti بر اساس جدیدترین مدل های سری RTX 40 طراحی شده اند و از فناوری های مدرن انویدیا بهره می برند. از این جهت این گرافیک ها می توانند به ارتقای تجربه گیمینگ، رندرینگ و تولید محتوای کاربران کمک زیادی کنند. به خصوص کاربرانی که بیشتر با پلتفرم های 1080p سروکار دارند، با استفاده از این کارت گرافیک ها می توانند از مزایای معماری رده بالای Ada Lovelace انویدیا بهره مند شوند. از جمله این مزایا می توان به DLSS 3 و فناوری رهگیری پرتو (ری تریسینگ) اشاره کرد.

بد نیست بدانید که فناوری DLSS 3 انویدیا از الگورتیم های پیشرفته هوش مصنوعی برای پیش بینی نوع محتوا و تولید فریم بر اساس آن پشتیبانی می کند. همچنین این فناوری به طور همزمان از ابزار NVIDIA Reflex کمک می گیرد تا زمان تأخیر سیستم در تولید فریم، به حداقل میزان ممکن برسد. در حال حاضر بیش از 300 عنوان بازی از DLSS 3 پشتیبانی می کنند و عناوین بیشتری هم در راه است!

بررسی کارت گرافیک مدل های RTX 4060

کارت گرافیک PNY VERTO با چیپ RTX 4060، دارای دو فن 90 میلی متری است. اما مدل های گیمینگ XLR8 از این سری به سه فن 80 میلی متری و دو هیت پایپ مسی مجهز هستند. همچنین پایه این کارت گرافیک ها از مس ساخته شده است. این نوع طراحی، بالاترین میزان خنک سازی را در هنگام اجرای وظایف سنگین به ارمغان می آورد. لازم به ذکر است که مدل های VERTO RTX 4060 طراحی جمع و جوری دارند و برای اتصال به مادربرد، فقط به یک کانکتور برق 8 پین نیاز خواهند داشت.

کارت گرافیک های PNY VERTO که در آنها از چیپ RTX 4060 Ti استفاده شده، از لحاظ حافظه در دو نسخه 8GB و 16GB عرضه می شوند. این کارت گرافیک ها نیز همانند مدل های 4060، به نسخه های دو فن و سه فن تقسیم می شوند. نسخه دو فن از این سری به گرافیک PNY VERTO RTX 4060 Ti مربوط می شود. در حالی که نسخه های سه فن با مدل های XLR8 Gaming عرضه می شوند. این مدل ها دارای سه هیت پایپ مسی و پایه آلومینیومی خواهند بود. لازم به ذکر است که مدل های 4060 Ti از این سری نیز از طریق یک کانکتور برق 8 پین به مادربرد متصل می شوند.

کسانی که معتقدند ظرفیت چیپ های 4060 محدود است، می توانند با استفاده از ابزار اختصاصی PNY Velocity کارت گرافیک خود را اورکلاک کنند. البته توجه داشته باشید که این ابزار فقط برای مدل های «قابل اورکلاک» از این سری کاربرد دارد. از دیگر کاربردهای نرم افزار Velocity می توان به قابلیت کنترل نورپردازی ARGB برای مدل های PNY XLR8 Gaming RTX 4060 Ti اشاره کرد. این نرم افزار امکان بررسی سرعت کلاک هسته، حافظه، دمای قطعه، سرعت فن ها و معیارهای دیگر را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

بررسی کارت گرافیک مدل های RTX 4060

با وجود تفاوت هایی که بین چیپ های 4060 و 4060 Ti وجود دارد، اما تمام کارت گرافیک های خانواده PNY VERTO 40 با استاندارد PCIe 4.0 سازگاری خواهند داشت. همچنین این کارت ها به پورت های DisplayPort 1.4a و HDMI 2.1 مجهز خواهند بود از نرم افزار Velocity پشتیبانی می کنند. پیش بینی می شود که کارت گرافیک های این سری از جانب کسانی که قصد راه اندازی یک سیستم گیمینگ اقتصادی و کم هزینه را دارند، با استقبال قابل توجهی مواجه شوند.

منبع: windowscentral