مایکروسافت صراحتاً از شما می خواهد تا به جای گوگل بارد، از بینگ چت استفاده کنید! در همین راستا نسخه Dev مرورگر اج (Microsoft Edge Dev) اکنون با نمایش دادن یک پیام، از شما می خواهد تا پاسخ های گوگل بارد را با بینگ چت مقایسه کنید و خودتان سطح آنها را بسنجید!

این پیام برای کسانی نمایش داده می شود که از هوش مصنوعی گوگل بارد در مرورگر اج استفاده می کنند. زمانی که شما یک سؤال از بارد می پرسید، در آدرس بار مرورگر اج این عبارت را مشاهده می کنید: «پاسخ های دریافتی را با هوش مصنوعی بینگ مقایسه کنید».

توصیه مایکروسافت اج به استفاده از بینگ چت

این پیام توسط یکی از کاربران توییتری به نام Vitor de Lucca کشف و به اشتراک گذاشته شده است. این کاربر اذعان کرده است که این پیام را در زمان استفاده از مرورگر Edge Dev مشاهده کرده است. البته این احتمال وجود دارد که این ویژگی فقط در مرحله آزمایشی و کنترل شده باقی بماند و هیچ گاه به نسخه نهایی و عمومی اج اضافه نشود.

مایکروسافت معمولاً چنین کارهایی انجام می دهد و هر از گاهی یک سری قابلیت ها را بر روی مرورگرهای Edge Dev و Edge Canary به صورت آزمایشی در دسترس قرار می دهد. اما بسیاری از این قابلیت ها در همان مرحله تست باقی می مانند.

به هر حال، اگر شما اکنون از طریق مرورگر مایکروسافت اج (نسخه Dev) هوش مصنوعی گوگل بارد را باز کنید، یک دکمه ای مشاهده می کنید که برای مقایسه پاسخ های بارد با بینگ چت تعبیه شده است.

توصیه مایکروسافت اج به استفاده از بینگ چت

این تاکتیک برای مایکروسافت چیز جدیدی نیست و قبلاً هم توسط این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است. به عنوان مثال اگر در بینگ نام Chrome را جستجو کنید، این موتور جستجو به شما پیشنهاد می دهد که به جای کروم از مرورگر Edge استفاده کنید. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که خودِ گوگل هم معمولاً از این تاکتیک استفاده می کند و چندان با آن غریبه نیست! زمانی که از سرویس های گوگل استفاده می کنید و قصد دارید تا از طریق آنها به سراغ سرویس های سایر شرکت ها بروید، با چندین و چند پیام مشابه مواجه می شوید!

در حال حاضر هنوز بسیاری از کاربران در لیست انتظار گوگل بارد هستند و به آن دسترسی ندارند. به همین دلیل پیامی که به آن اشاره کردیم، تا به حال توسط کاربران زیادی منتشر نشده است. با این حال Vitor de Lucca عنوان کرده است که مرورگر اج برای مقایسۀ پاسخ های گوگل بارد و بینگ چت، به یک قابلیت جدید برای تقسیم صفحه مجهز شده است و پاسخ های این دو چت بات را در کنار هم به نمایش می گذارد. به احتمال بسیار زیاد، کاربران اختیار تنظیم کردن نحوه نمایش این پاسخ ها را از طریق بخش تنظیمات خواهند داشت.

قابلیت Split View به شما این امکان را می دهد تا محتوای صفحات وب را به صورت ساید بای ساید مشاهده کنید، بدون اینکه نیازی به استفاده از دو مرورگر داشته باشید. در واقع در این حالت، پنجره مرورگر اج به دو بخش مستقل تقسیم می شود و در هر یک از این بخش ها، می توانید صفحات وب جداگانه ای را باز کنید. در حال حاضر این قابلیت در مرحله آزمایش اولیه قرار دارد و پیش بینی می شود به زودی به نسخه نهایی مرورگر Edge اضافه شود.

توصیه مایکروسافت اج به استفاده از بینگ چت

باید منتظر بمانیم و ببینیم که جنگ مایکروسافت بینپ چت و گوگل بارد به کجا خواهد کشید! شما از کدام هوش مصنوعی استفاده می کنید؟! نظرات خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

منبع: windowscentral