یونیساک (Unisoc) به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان تراشه در چین شناخته می شود و سالانه چندین مدل جدید را به بازارهای این کشور می فرستد. این شرکت در یکی از جدیدترین اقدامات خود، به صورت رسمی از تراشه موبایل T750 5G رونمایی کرده است. این چیپست جدید به منظور ارائه بالاترین سرعت و کیفیت شبکه 5G به طیف وسیعی از کاربران طراحی شده است و پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک، در بسیاری از گوشی های جدید چینی مورد استفاده قرار گیرد.

بررسی تراشه یونیساک UNISOC T750 5G

تراشه T750 بر مبنای نسل دوم پلتفرم موبایل 5G طراحی شده و در آن از مجموعه ای از تکنولوژی های پیشرفته بهره برده شده است. در نتیجه این تراشه از قدرت عملکرد بالایی برخوردار است و می توان آن را یک مدل چند منظوره و کاربردی برای استفاده در گوشی های موبایل دانست.

به نظر می رسد یونیساک با تولید تراشه T750 در تلاش است تا از نقشه راه مدیاتک برای تولید تراشه های ارزان قیمت اما قدرتمند پیروی کند. یکی از ویژگی های قابل توجه چیپست جدید UNISOC، پشتیبانی از تمام شبکه های ارتباطیِ 2G تا 5G و سازگاری با انواع پروتکل های شبکه است. به این ترتیب این تراشه می تواند علاوه بر شبکه های فایو جی، به شبکه های قدیمی ترِ 2G یا 3G هم متصل شود.

تراشه جدید یونیساک از اتصال دو بانده با پهنای باند 130 مگاهرتز هم پشتیبانی می کند. بنابراین دستگاه قدرت گرفته از این تراشه می تواند به طور هم زمان به دو شبکه 5G مختلف متصل شود و امکان استفاده هم زمان از دو سیم کارت فایو جی در آن وحود دارد.

بررسی تراشه یونیساک UNISOC T750 5G

سازگاری با فناوری VoNR یکی دیگر از ویژگی های تراشه یونیساک T750 است که امکان پشتیبانی از صدای با کیفیت بر روی باند 5G را فراهم می آورد. این فناوری کیفیت مکالمه های شما را ارتقا می دهد و زمان تأخیر را به حداقل میزان ممکن می رساند.

تراشه Unisoc T750 بر مبنای فرآیند 6 نانومتری ساخته شده و به پردازنده هشت هسته ای (شامل دو هسته بزرگ ARM Cortex-A76) مجهز است. این تراشه از رم های LPDDR4X و حافظه های ذخیره سازی دو کاناله UFS 3.1 پشتیبانی می کند و شرایط را برای انتقال دیتای بهینه با سرعت عالی فراهم می آورد.

بررسی تراشه یونیساک UNISOC T750 5G

در مجموع می توان گفت که چیپست T750 5G فناوری ها و ویژگی های میان رده را به گوشی های اقتصادی می آورد. به عبارت دیگر کاربران می توانند با پرداخت قیمت یک گوشی اقتصادی، از عملکرد و امکانات یک گوشی میان رده بهره مند شوید! این استراتژی به تازگی از جانب مدیاتک اتخاذ شده و حالا یونیساک نیز از آن پیروی می کند.

از دیگر امکانات تراشه UNISOC T750 5G می توان به سازگاری با دوربین های 64MP و امکان ثبت ویدئوهای 2K اشاره کرد. علاوه بر این، چیپست جدید یونیساک از صفحه نمایش های 90 هرتز با رزولوشن های FHD و FHD+ پشتیبانی می کند. این ویژگی ها برای یک گوشی اقتصادی و پایین رده بسیار عالی است! پس می توان گفت که استفاده از تراشه جدید UNISOC می تواند یک جاذبه برای جلب توجه کاربران به حساب آید. از این جهت به احتمال زیاد شرکت های تولید کننده گوشی از تراشه T750 استقبال زیادی خواهند کرد. باید منتظر بمانیم و ببینیم این پیش بینی تا چه اندازه درست از آب درخواهد آمد!

منبع: gizmochina