در یک خبر غافلگیر کننده، توییتر اعلام کرده است که قصد دارد تا دکمه Edit را به پلتفرم خود اضافه کند. چند روز پیش، این خبر به عنوان «دروغ آوریل» در فضای مجازی مطرح شده بود و به نظر می رسد که در حد شایعه باقی بماند. اما درست چند روز پس از انتشار آن، توییتر به طور رسمی اعلام کرده است که واقعاً قصد چنین کاری را دارد!

توییتر در حال کار کردن بر روی اضافه کردن دکمه Edit به پلتفرم خود است

مطابق با اعلام توییتر، اضافه کردن قابلیت Edit از سال گذشته (2021) جزء برنامه های این پلتفرم بوده و از اواخر سال پیش در حال کار کردن بر روی آن هستند. به هر حال به نظر می رسد تا زمان نهایی شدن این قابلیت و اضافه شدن آن به ویژگی های پلتفرم توییتر راهی طولانی باقی مانده است. چرا که توییتر اعلام کرده که این ویژگی «ظرف چند ماه آینده» بر روی Twitter Blue Labs آزمایش خواهد شد.

در توئیتی که در رابطه با اعلام این خبر در توییتر منتشر شده، نگاهی اجمالی به نحوه عمل کردن قابلیت Edit نیز انداخته شده است. پس از اضافه شدن نهایی این قابلیت، کاربران می توانند با کلیک بر روی آیکون سه نقطه که در قسمت سمت راست بالای هر توئیت قرار دارد، گزینه “Edit Tweet” را مشاهده کنند. پس از آن با کلیک بر روی این گزینه، امکان ویرایش توئیت ارسالی برای کاربران مهیا خواهد بود. متأسفانه در این پست مشخص نیست که ادیت کردن توئیت به چه نحوی انجام می شود و توئیت پس از ادیت شدن به چه شکلی نمایش داده خواهد شد.

توییتر در حال کار کردن بر روی اضافه کردن دکمه Edit به پلتفرم خود است

اضافه شدن دکمه edit یکی از خواسته های پر تکرار کاربران توییتر بوده است و سالها است که بحث اضافه شدن این قابلیت به توییتر وجود دارد. دلیل آن هم ساده است! چرا که ممکن است پس از انتشار یک توئیت، کاربر متوجه رخ دادن اشتباه تایپی در آن بشود! در حال حاضر که امکان ادیت وجود ندارد، کاربران باید یا توئیت خود را حذف کرده و از ابتدا آن را ارسال کنند یا باید توئیت را به همان شکل اولیه خود باقی بگذارند. در هر دو حالت، یک توئیت عالی و هیجان انگیز می تواند به توئیتی سطح پایین و غیر جذاب تبدیل شود. تا به اینجا توییتر در مقابل اضافه کردن دکمه edit مقاومت قابل توجهی از خود نشان داده است! در عوض برای کاربران Twitter Blue قابلیت “Undo Tweet” را اضافه کرده که یک زمان تأخیر 5 ثانیه ای در ارسال توئیت را ایجاد می کند تا کاربران توئیت خود را بررسی کرده و در صورت وجود اشتباه تایپی، از ارسال آن جلوگیری نمایند.

جای تعجب نیست که سایر اپلیکیشن ها مانند اینستاگرام و فیسبوک به کاربران خود این امکان را می دهند تا پست های خود را ویرایش کنند. اینستاگرام حتی پا را فراتر گذاشته و توییتر را به دلیل فقدان این قابلیت مورد انتقاد نیز قرار داده است! دلیل توییتر برای اضافه نکردن قابلیت ویرایش به پلتفرم خود مسائل امنیتی بوده است. Jack Dorsey مدیر سابق توییتر در این رابطه اعلام کرده بود که این نگرانی وجود دارد که پس از انتشار یک ئوتیت و re-tweet شدن آن توسط کاربران دیگر، نویسنده اصلی توئیت خود را ویرایش کرده و معنا و مفهوم آن را به طور کامل تغییر دهید. از این جهت حتی این احتمال وجود داشت که قابلیت ویرایش هیچ گاه به پلتفرم توییتر اضافه نشود.

توییتر در حال کار کردن بر روی اضافه کردن دکمه Edit به پلتفرم خود است

جالب است بدانید که خبر اضافه شدن دکمه edit به توییتر تنها چند روز پس از اضافه شدن ایلان ماسک به سهامداران توییتر منتشر شده است! ایلان ماسک به تازگی حدود 10 درصد از سهام توییتر را خریداری کرده است و چندی پیش یک نظرسنجی مبنی بر اضافه شدن دکمه edit از کاربران توییتر را برگزار کرده است. توییتر به شوخی اعلام کرده است که تصمیم این شرکت برای اضافه کردن دکمه edit به نتایج این نظرسنجی ارتباطی ندارد! به هر حال خیلی زود شاهد تأثیرات ایلان ماسک بر توییتر هستیم!

منبع: androidcentral