آیا می دانید که برنامه پادکست شما به طور خودکار هر قسمت را دانلود می کند و فضای زیادی را اشغال می کند؟

چگونه دانلود خودکار را در برنامه پادکست آیفون و آیپد خاموش کنیم؟

امروزه، پادکست ها که در رابطه با اخبار جهان یا فناوری ها، تجربیات داستان سرایی، کمدی و علمی ساخته می شوند، تقریبا مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کرده اند و در واقع به یکی از برنامه های محبوب برای پر کردن اوقات فراغت تبدیل شده اند. برنامه های پادکست بسیاری توسعه دهندگان ساخته شده است، اما اپل به صورت خود جوش یک برنامه پادکست در گوشی های آیفون خود قرار داده است که شما را از دانلود این برنامه بی نیاز می کند.

گاهی ممکن است که در این برنامه با دانلود خودکار قسمتی از پادکست هایی که قبلاً دنبال کرده بودید مواجه شده باشید که فضای ذخیره‌ سازی زیادی را اشغال می کند. اما نگران نباشید! در این بخش نحوه غیرفعال کردن دانلودهای خودکار در برنامه پادکست آیفون و آیپد را توضیح داده ایم.

چگونه دانلود خودکار را برای برنامه پادکست اپل خاموش کنیم؟

•    تنظیمات (Settings) را در آیفون یا آیپد خود اجرا کنید.

•    به پایین بروید و روی پادکست (Podcasts) ضربه بزنید.

•    سپس به پایین بروید و روی کلید Enable When Following to OFF  ضربه بزنید.

چگونه دانلود خودکار را برای برنامه پادکست اپل خاموش کنیم؟

اما اگر تصمیم دارید دانلود خودکار پادکست ها را مجاز کنید، یک گزینه جدید درست در بالای گزینه Enable When Following to Allow Over Cellular وجود دارد. البته قابل ذکر است که دانلود خودکار پادکست ها از داده های اینترنت شما می کاهد. با این حال، مطمئن شوید که داده ‌های کافی در برنامه تلفن همراه خود دارید.

چه اتفاقی برای اشتراک های پادکست ها افتاد؟

اگر از برنامه پادکست استفاده می کنید، ممکن است متوجه شده باشید که دیگر در یک پادکست "مشترک" نمی شوید، بلکه آن را "دنبال می کنید". به این دلیل که اپل اشتراک ‌های پادکستی را معرفی کرد که از ابتدا در سال 2021 در بیش از 170 کشور راه اندازی شد.

اکنون، وقتی در یک پادکست "مشترک" می شوید، یک محتوا به صورت حق الامتیازی دریافت خواهید کرد که هزینه اشتراک آن به عهده تولید کنندگان محتوا است. در واقع با ویژگی اشتراک ‌های پادکست، سازندگان محتوا می ‌توانند نسخه ‌های بدون حامی مالی، قسمت ‌های انحصاری و حتی دسترسی زودهنگام به محتوا را به مشترکین ارائه دهند.

چه اتفاقی برای اشتراک های پادکست ها افتاد؟

در ادامه باید بگوییم که اشتراک های پادکست اختیاری هستند، بنابراین لازم نیست نگران پرداخت هزینه برای همه موارد دلخواه فعلی خود باشید. شما می توانید انتخاب کنید که چه پادکست هایی را می خواهید برای محتوای جایزه مشترک شوید. و اگر در نهایت مشترک یک پادکست شوید، اشتراک ‌های پادکست از اشتراک‌ گذاری خانوادگی پشتیبانی می ‌کند، بنابراین می ‌توانید آن را با حداکثر شش نفر دیگر تبادل کنید.

برای کسانی که نمی ‌دانند هزینه اشتراک پادکست چقدر است، خوب، این کاملاً به سازندگان بستگی دارد. اگر سازندگان از قبل نوعی برنامه عضویت برای شنوندگان داشته باشند، ممکن است هزینه آن مشابه باشد، اما این نکته را ذکر کنیم که اپل 30 درصد از این اشتراک ها کم می کند و سازندگان باید سالانه 20 دلار برای دسترسی به ویژگی های اشتراک پادکست بپردازند.

منبع: imore