شرکت OpenAI به تازگی قابلیت غیر فعال سازی تاریخچه چت در هوش مصنوعی ChatGPT را فراهم کرده است. این ویژگی به کاربران این چت بات هوش مصنوعی اجازه می دهد تا بر روی اطلاعات خود کنترل بیشتری داشته باشند. همچنین این اقدام OpenAI می تواند در جلب نظر دولت های اروپایی برای ادامه فعالیت ChatGPT در کشورهای عضو اتحادیه اروپا نقشی کلیدی داشته باشد. چرا که در این کشورها قواعد سختگیرانه ای در زمینه حفظ حریم شخصی و جمع آوری اطلاعات کاربران وضع شده است.

امکان غیر فعال کردن تاریخچه چت در ChatGPT

زمانی که تاریخچه چت یا Chat History را غیر فعال کنید، تمامی چت های شما ظرف مدت 30 روز از سیستم های OpenAI حذف می شوند. در این مدت OpenAI اجازه بررسی کردن اطلاعات دریافتی از کاربران را دارد تا مورد مشکل سازی در آنها وجود نداشته باشد، اما به هیچ وجه اجازه استفاده کردن از این اطلاعات برای تمرین دادن مدل های زبانی خود یا ارتقای آنها را نخواهد داشت. در این حالت زمانی که یک چت را می بندید، اطلاعات درج شده در آن توسط یک کاربر دیگر قابل بازیابی نخواهد بود.

افرادی که سابقه چت را غیر فعال می کنند، در دسترسی به امکانات ChatGPT محدود نمی شوند. OpenAI در صفحه FAQ در وب سایت رسمی خود توضیح داده است که «پس از غیر فعال کردن تاریخچه چت، هیچ محدودیتی در زمینه تعداد مکالمات برای کاربر ایجاد نمی شود. این قانون برای هر دو دسته کاربران معمولی و پلاس یکسان خواهد بود».

همچنین OpenAI خاطر نشان کرده است که «ما با ایجاد قابلیت غیر فعال کردن سابقه چت، به شما این امکان را داده ایم تا بر اطلاعات خود کنترل کامل داشته باشید و انتخاب کنید که آیا دوست دارید ما از محتوای چت های شما برای تمرین دادن مدل هایمان استفاده کنیم یا نه. حتی شما می توانید هر زمان که دوست داشتید از چت هایتان خروجی بگیرید و سپس حساب کاربری تان را به طور کامل حذف کنید».

امکان غیر فعال کردن تاریخچه چت در ChatGPT

شرکت OpenAI یک فرمی طراحی کرده است که با پر کردن و ارسال آن می توانید عدم تمایل خود را برای دسترسی این شرکت به محتوای چت هایتان اعلام کنید. در این صورت OpenAI تحت هیچ شرایطی از اطلاعات کاربران برای ارتقای مدل های زبانی خود استفاده نخواهد کرد. سازمان هایی که در حال حاضر از سرویس ChatGPT Business استفاده می کنند، می توانند از این ویژگی در راستای حفظ هر چه بیشترِ حریم شخصی کارمندانشان بهره ببرند.

با انجام دادن مراحل زیر می توانید سابقه چت در ChatGPT را غیر فعال کنید:

1- به آدرس https://chat.openai.com/ مراجعه کنید.
2- بر روی آیکون سه نقطه که در گوشه پایین سمت چپ صفحه قرار دارد کلیک کنید.
3- گزینه Settings را انتخاب نمایید.
4- بر روی Show کلیک کنید. این گزینه در بخش “Data Controls” قرار دارد.
5- گزینه مربوط به Chat History & Training را در وضعیت غیر فعال قرار دهید.

امکان غیر فعال کردن تاریخچه چت در ChatGPT

به نظر می رسد که OpenAI به مرور در حال بر طرف کردن نواقص ChatGPT است. به خصوص در چند وقت اخیر در زمینه حفظ حریم شخصی کاربران انتقادات زیادی به این شرکت وارد شده بود. اکنون این شرکت امید دارد تا با رونمایی از قابلیت غیر فعال سازی سابقه چت، از شدت این انتقادات بکاهد.

منبع: windowscentral