تلویزیون جدید Z870 TV در تابستان 2023 راهی بازارهای جهانی خواهد شد. این تلویزیون به قصد اتصال به سیستم های گیمینگ طراحی شده است و از مشخصات رده بالایی بهره می برد. از جمله این مشخصات می توان به پنل MiniLED 4K اشاره کرد که جزء نسل جدید پنل های نمایش به شمار می آید. همچنین تلویزیون توشیبا Z870 از نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز پشتیبانی می کند و با فناوری AMD FreeSync سازگاری دارد. در ادامه می توانید با مشخصات این تلویزیون گیمینگ جذاب بیشتر آشنا شوید!

تلویزیون گیمینگ جدید توشیبا Z870

پشتیبانی از نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز باعث شده تا تلویزیون توشیبا Z870 برای گیمینگ کاملاً مناسب باشد. علاوه بر این، تلویزیون جدید توشیبا دارای حالت اختصاصی Game Mode Pro نیز هست. با قرار دادن تلویزیون بر روی این حالت، تنظیمات پیشرفته ای مانند ALLM، VRR و AMD FreeSync فعال می شوند و تصاویر بازی به شکل حرفه ای تری به نمایش در می آیند. تکنولوژی VRR که با عنوان «رفرش ریت متغیر» نیز شناخته می شود، باعث می شود تا نرخ نوسازی تصویر متناسب با نوع سیگنال های ورودی به صورت اتوماتیک تنظیم شود. فناوری AMD FreeSync نیز باعث می شود تا تلویزیون در هنگام اتصال به سیستم های گیمینگِ مجهز به کارت گرافیک های AMD، بهترین عملکرد خود را ارائه دهد و به خوبی با کارت گرافیک هماهنگ شود. تکنولوژی ALLM یا Auto Low Latency Mode هم زمان تأخیر سیگنال های ورودی را به حداقل میزان ممکن می رساند و سبب می شود تا تلویزیون به محض تشخیص سیگنال های بازی، به طور اتوماتیک در حالت Game Mode قرار گیرد. این ویژگی ها در کنار هم به گیمر کمک می کنند تا تجربه بهتری از بازی کردن به دست آورد.

تلویزیون گیمینگ جدید توشیبا Z870

پنل به کار رفته در تلویزیون توشیبا Z870 از نوع Mini LED است. این نوع پنل رنگ های درخشان تری را به ارمغان می آورد و در زمینه ایجاد سایه ها عملکرد بهتری را ارائه می دهد. همچنین نور پس زمینه در پنل مینی ال ای دی قوی تر است و باعث می شود تا شفافیت کلی تصویر بهبود پیدا کند.

تلویزیون توشیبا Z870 به پردازنده REGZA مجهز شده است. این پردازنده نقش عمده ای در بهینه سازی رنگ ها ایفا می کند و باعث بهبود کنتراست تصویر می شود. باید به این نکته هم اشاره کنیم که این تلویزیون توانایی نمایش تصاویر با رزولوشن 4K را دارد و بالاترین کیفیت تصویر را به گیمر ارائه می دهد.

مطابق با اعلام توشیبا، تلویزیون جدید Z870 در ماه جولای راهی بازارهای بین المللی می شود و در کشورهای مختلفی در دسترس قرار می گیرد. با این حال هنوز جزئیات زیادی در رابطه با تاریخ دقیق عرضه، قیمت و سایز این مدل منتشر نشده است.

تلویزیون گیمینگ جدید توشیبا Z870

بد نیست بدانید که یک مدل 100 اینچی از تلویزیون توشیبا Z870 پیش از این در بازارهای کشور چین توزیع شده است. این تلویزیون از 256 ناحیه نوری مختلف پشتیبانی می کند و توانایی دستیابی به روشنایی حداکثر 1400nits را دارد. همچنین این تلویزیون از رزولوشن 4K با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز برخوردار است. از دیگر مشخصات تلویزیون 100 اینچی توشیبا Z870 می توان به پوشش دهی 97 درصد از محدوده رنگ DCI-P3 و مجهز بودن به پردازنده REGZA اشاره کرد. ضمن این که این تلویزیون گیمینگ با فناوری های دالبی ویژن و دالبی اتموس سازگاری دارد و در کنار تصاویر با کیفیت، صدای ایده آلی را نیز ارائه می دهد. به طور دقیق تر باید گفت که در تلویزیون توشیبا Z870 با سایز 100 اینچ از سیستم صوتی 2.1 کاناله استفاده شده است. همچنین کاربر می تواند از طریق پورت های خروجی صدا و SPDIF، اسپیکر دلخواه خود را به این مدل متصل کند و به صدای قدرتمندتری دست پیدا نماید. دیگر پورت های این تلویزیون شامل HDMI 2.1، HDMI 2.0 و USB 2.0 می شود. لازم به ذکر است که قیمت تلویزیون توشیبا Z870 (نسخه 100 اینچ) در خرده فروشی های کشور چین حدود 5080 دلار است. به این ترتیب پیش بینی می شود که قیمت این گجت در بازارهای بین المللی نیز در همین حدود باشد و شاهد عرضه یک تلویزیون گیمینگ گران قیمت به بازار خواهیم بود!

منبع: notebookcheck