در دنیایی که تکنولوژی در آن حرف اول را می زند، شرکت Topton از یک کامپیوتر به اندازه یک کف دست رونمایی کرده است! بله، مینی کامپیوتر M6S از برند تاپتون با ابعاد فقط 72x72x45 میلی متر عرضه شده است و شما می توانید آن را در جیب لباس خود بگذارید! این در حالی است که این مینی PC از لحاظ سخت افزار داخلی هم حرف های زیادی برای گفتن دارد و نسبت به نسل های قبلی خود عملکرد قدرتمند تری را ارائه می دهد. بیایید به کامپیوتر کوچک Topton M6S نگاه دقیق تری بیندازیم!

بررسی مینی کامپیوتر Topton M6S

یکی از ویژگی های منحصر به فرد کامپیوتر کوچک M6S، امکان نصب انواع سیستم عامل های دسکتاپ بر روی آن است. به این ترتیب شما هیچ محدودیتی برای نصب ویندوز 10 و 11 و توزیع های مختلف لینوکس را بر روی این دستگاه فوق العاده کوچک ندارید! این مینی کامپیوتر علی رغم ابعاد جمع و جوری که دارد، امکان بهره مندی از قدرت پردازنده اینتل آلدر لیک N100 را برای شما فراهم می آورد!
کامپیوتر کوچک Topton M6S با کانفیگ های سخت افزاری مختلفی عرضه شده و نیازهای طیف وسیعی از کاربران را پوشش می دهد. شما می توانید این دستگاه را با قیمت 169 دلار در نسخه barebone تهیه کنید. این نسخه از پردازنده اینتل N100 و 12 گیگابایت رم بهره می برد، اما فاقد حافظه ذخیره سازی و سیستم عامل است. کسانی که به دنبال یک کامپیوتر کامل با تمام قطعات هستند، می توانند این دستگاه را با حافظه ذخیره سازی 128 گیگابایت تا 2 ترابایت تهیه کنند. قیمت این نسخه ها از 175 دلار آغاز و به 277 دلار ختم می شود. لازم به ذکر است که حافظه ذخیره سازی به کار رفته در تمامی این نسخه ها از نوع SSD است.

پردازنده مینی کامپیوتر Topton M6S دارای 4 هسته و 4 ترد است و از سرعت کلاک حداکثر 3.4 گیگاهرتز پشتیبانی می کند. این پردازنده به گرافیک مجتمع UHD با 24 واحد پردازشی مجهز است و عملکرد گرافیکی سریع و روان کامپیوتر را تضمین می کند. به طور کلی در معماری پردازنده های آلدر لیک سری N از هسته های Efficiency استفاده شده است که نقش زیادی در بهینه سازی عملکرد پردازنده به ازای هر وات مصرفی دارد. به این ترتیب این پردازنده ها در مقایسه با سری Jasper Lake که سابقاً از آنها در مینی کامپیوترهای نسل گذشته استفاده می شد، عملکرد بهتر و بهینه تری را ارائه می دهند.

بررسی مینی کامپیوتر Topton M6S

در کامپیوتر کوچک Topton M6S از حافظه رم LPDDR5-4800 استفاده شده است که یک ارتقای چشمگیر در مقایسه با رم های LPDDR4-2666 (به کار رفته در نسل های قبلی این دستگاه) به حساب می آید. به این ترتیب این مدل جدید برای فرآینده های مالتی تسک کاملاً مناسب خواهد بود. سایر ویژگی های مینی کامپیوتر M6S را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

•    یک اسلات M.2 2242 برای نصب حافظه های ذخیره سازی ساتا یا PCIe 3.0 x2 NVMe
•    سیستم خنک سازی اکتیو با یک فن اختصاصی
•    پشتیبانی از وای فای 5 و بلوتوث 4.2 با بهره بردن از ماژول وایرلس اینتل AC 7265
•    قابلیت اتصال به دو مانیتور به صورت هم زمان با بهره گیری از دو پورت HDMI 2.0
•    مجهز بودن به پورت های اترنت گیگابیت، USB 3.2 Type-A و USB-C (با قابلیت شارژدهی 3 آمپر)
•    مجهز بودن به جک 3.5 میلی متری صدا و کارت خوان microSD

عرضه مینی کامپیوتر Topton M6S با طول و عرض فقط 7 سانتی متری می تواند تحولی در صنعت تولید این دستگاه ایجاد کند.

منبع: gizmochina