لقب «داغ ترین موضوع هفته» قطعاً به تردز اینستاگرام تعلق می گیرد! این شبکه اجتماعی جدید تنها چند روز است که عرضه شده و اکنون همه در حال صحبت کردن در مورد آن هستند! متا با رونمایی از تردز طوفانی در دنیای تکنولوژی به پا کرده و دنیای سوشال مدیا و سرگرمی را تحت تأثیر خود قرار داده است.

اپلیکیشن Threads به قصد رقابت مستقیم با توییتر وارد میدان شده و در همین مدت کم چالش های زیادی را برای میلیاردر معروف، ایلان ماسک، ایجاد کرده است! در کمتر از یک هفته، حدود 97 میلیون کاربر جدید در تردز ثبت نام کرده اند و این پلتفرم جدید را در آستانۀ یک رکورد شکنی تاریخی قرار داده اند! اگر این روند ادامه داشته باشد و تردز به 100 میلیون کاربر دست یابد (که قطعاً همین حالا که در حال خواندن این مقاله هستید این اتفاق افتاده است!)، این شبکه اجتماعی رکورد غول هایی مانند ChatGPT، تیک تاک و حتی اینستاگرام را از لحاظ سرعت دستیابی به این تعداد کاربر خواهد شکست! به عبارت دیگر، تردز سریع تر از هر پلتفرم دیگری در تاریخ تکنولوژی توانسته به رکورد 100 میلیون کاربر جدید دست پیدا کند!

رکورد 100 میلیون کاربر در تردز

توییتر برای بازیابی شکوه از دست رفته خود، متا را تهدید به شکایت کرده است!

رشد خیره کننده Threads را می توانید از آیکون هایی که در پروفایل کاربران اینستاگرام درج شده متوجه شوید! از آنجایی که این دو شبکه اجتماعی پیوند عمیقی با یکدیگر دارند، در پروفایل اینستاگرام کسانی که به تردز پیوسته اند، یک آیکون کوچک (شبیه به مدال یا badge) درج شده است. با یک چرخ زدن ساده در اینستاگرام بارها و بارها این آیکون کوچک به چشمتان خواهد خورد!

در حال حاضر تعداد دقیق کاربران تردز 99 میلیون نفر اعلام شده است. همان طور که اشاره کردیم، قطعاً در عرض چند ساعت آینده این تعداد کاربر از مرز 100 میلیون نفر عبور خواهد کرد. این رکورد حقیقتاً شگفت انگیز و باور نکردنی است و در تاریخ دنیای تکنولوژی سابقه نداشته است!

رکورد 100 میلیون کاربر در تردز

برای اینکه به اعجاب انگیز بودن این رکورد بیشتر پی ببرید، برایتان چند مثال می زنیم! تعداد کاربران ChatGPT که حتماً اسم آن را شنیده اید، در عرض «دو ماه» به 100 میلیون نفر رسید! همچنین TikTok برای دستیابی به این تعداد کاربر به «9 ماه» زمان نیاز داشته است. در مورد اینستاگرام باید گفت که حدود 2 سال و نیم طول کشید تا تعداد کاربرانش به 100 میلیون نفر برسد. حالا Threads فقط در عرض چند روز به این رکورد دست پیدا کرده است؛ رکوردی که به نظر می رسد تا مدت ها دست نیافتنی باقی بماند!

یکی از دلایل رشد فضایی تردز، ادغام عمیق آن با اینستاگرام است. این موضوع به 1.6 میلیارد کاربرِ خارج از اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا به سادگی هر چه تمام تر با اطلاعات اکانت اینستاگرام خود در تردز لاگین کنند و از همان ابتدا از تمام امکانات این شبکه اجتماعی بهره مند شوند. پیوند این دو شبکه اجتماعی به اندازه ای عمیق است که باعث شده تا شاهد یکی از بزرگترین جابجایی های تاریخ تکنولوژی بین دو پلتفرم متفاوت باشیم!

رکورد 100 میلیون کاربر در تردز

این آمار عجیب و غریب و رشد فزاینده تردز خشم توییتر را به عنوان رقیب اصلی این پلتفرم نوظهور برانگیحته است! در همین راستا توییتر طی یک نامه رسمی به متا (شرکت والد اینستاگرام) اعلام کرده است که این شرکت باید منتظر عواقب قانونی کارهای خود باشد! در این نامه متا متهم شده که با استخدام کاربران سابق توییتر توانسته به اطلاعات محرمانه این شرکت دست پیدا کرده و از این اطلاعات در طراحی تردز استفاده نماید. اتهامی که فعلاً از جانب متا به طور صریح رد شده است.

به هر حال چیزی که مشخص است، Threads با قدرت به دنیای سوشال مدیا وارد شده و قطعاً در آینده از آن بیشتر خواهیم شنید!

منبع: gizmochina