مبلمان به عنوان مرکز اصلی هر موسسه ای مانند خانه، دفتر و یا فضای تجاری، در نظر گرفته می شود. در یک مفهوم وسیع مبلمان به اشیائی گفته می شود که از فعالیت های مختلف انسانی  از جمله (نشستن، غذا خوردن، خوابیدن و غیره..) پشتیبانی می کند، اشیاء را در ارتفاع مناسب نگه می دارند و در وسایلی (مانند قفسه ها و کمدها) ذخیره می کنند. در یک محیط کار مدرن، مبلمان نقش مهمی در محیط کار دارند و فضای امن و آرامش بخشی را به همراه احساس راحتی به شما می دهند. اهمیت مبلمان اداری در یک دفتر فقط با میزان راحتی ارتباط ندارد. نقش مبلمان در بهره وری کارمندان و عملکرد کارامد محل کار گسترده تر از آن است که تصور می کنیم.

مبلمان به بزرگ جلوه دادن دفاتر کمک می کند

مبلمان به بزرگ جلوه دادن دفاتر کمک می کند

مبلمان گاهی اوقات می تواند فضای زیادی را اشغال کند، اما در صورت چیدمان مناسب، در واقع فضای دفتر را بیشتر می کند. مبلمان چند منظوره برای دفاتر کوچک و کاهش آشفتگی قطعات کوچک مبلمان ایده آل است. به عنوان مثال صندوقچه ای که می تواند به عنوان یک میز قهوه عمل کند، قفسه ای که می تواند کاربرد یک میز را داشته باشد و یا میز کاری که می تواند به عنوان یک کمد بایگانی عمل کند، می تواند نیاز به افزودن قطعات دیگر را کاهش دهد و آزادی حرکت در فضا را افزایش دهد.
قرار دادن مبلمان بزرگ در برابر دیوارها نیز فضای باز را به حداکثر می رساند. همچنین، مسیرها و فضاهای حرکتی نیز مهم هستند ، بنابراین اگر می خواهید مبلمان خود را متناسب با اندازه فضای دفتر کار خود تنظیم کنید ، آزاد کردن این فضاها برای احساس فضای بزرگ دفتر مهم است. همچنین، یک پنجره مسدود نشده و یک نمای بدون مانع از دفتر احساس جادار بودن را ایجاد می کند. مبلمان براق با رنگ روشن برای فضاهای اداری با دیوارهای شیشه ای شفاف که مشرف به منظره شهر هستند بسیار مناسب است. آنها یک احساس دلبازی را ایجاد می کنند.

مبلمان به بزرگ جلوه دادن دفاتر کمک می کند

مبلمان با کیفیت باعث افزایش راندمان کاری کارمندان می شود

متداول ترین چیدمان رایجی که در محیط کاری مشاهده می کنیم، قفسه های دیواری مکعبی شکل و فضاهای کاری جداگانه است. وجود مجموعه ای از مبلمان که در آن فضای بیشتری برای صندلی های اداری در نظر گرفته شده است و میز کنفرانس بزرگتری دارد، و طراحی مجدد محل کار که برای باز و راحت تر بودن آن انجام می شود، می تواند باعث تعامل بیشتری بین کارمندان و افراد بالا دست آنها شود. 

ست های مبلمان که زمینه دید را مسدود نمی کنند و آزادی حرکت و تعامل را بیشتر می کنند، منجر به همکاری بهتر کارمندان می شوند. این مجموعه ها با از بین بردن مفهوم قدیمی سنتی محل کار به صورت اتاقک های جداگانه، به تعریف مجدد مفهوم کار گروهی کمک می کنند. وقتی کارمندان احساس آزادی و استقلال کنند، ارتباطات اجتماعی بهتری برقرار می کنند و گروهی کاملا با نشاط از کارمندان را تشکیل می دهند.

مبلمان با کیفیت باعث افزایش راندمان کاری کارمندان می شود

مبلمان به ارتقاء سلامت کارمندان کمک می کنند

یکی دیگر از مزایای داشتن قطعات مبلمان چند منظوره استفاده برای موارد های مختلف است که می تواند به ارتقاء رفاه کارمندان کمک کند. شما می توانید یک قفسه چند محفظه ای با فضاهای مختلف با کاربردهای متفاوت مانند قفسه ای برای بالش های گردنی، اسباب بازی های مخملی جهت راحتی، و یا کتاب ها داشته باشید.
همچنین می توانید کشوهایی را تعبیه کنید که دارای روکش های مرمر هستند تا قهوه ساز، چای ساز و حتی دستگاه پاپ کورن ساز را در آن قرار دهید. و می توانید از این کشوها جهت قرار دادن بشقاب، ظروف، لیوان و سایر وسایل مفیدی که کارمندان ممکن است در صورت برگزاری جشن یا مهمانی های اداری به آنها احتیاج داشته باشند، بهره ببرید. و همچنین شما می توانید قفسه ای جهت قرار دادن مکمل ها و ویتامین ها در جعبه کمک های اولیه در محل کار خود قرار دهید. نکته اصلی در اینجا ارتقاء دوره های منظم استراحت برای کارمندان از طریق استراحت های کوتاه مدت و دادن منطقه ای به آنهاست که می توانند به مواردی دسترسی پیدا کنند که به سلامتی آنها کمک می کند.

مبلمان منجر به رضایتمندی بیشتر کارمندان از محل کار خود می شود

مبلمان منجر به رضایتمندی بیشتر کارمندان از محل کار خود می شود

هر محل کار از بخش های مختلفی تشکیل شده است و کارمندان بسته به بخش هایی که در آنها گماشته شده اند وضایف مختلفی را انجام می دهند. و بهتر است یک حس تقسیم کار در محل کار وجود داشته باشد.
این نباید مانع تعامل سالم بین کارکنان باشد. یک چیدمان مبلمان جدید می تواند به کارمندان مختلف اجازه دهد تا با نمایندگان بخش های خود نزدیک شوند. 

همچنین یک محیط کار باز و راحت فرهنگ احترام در بین کارمندان را پرورش می دهد و با اجازه دادن به همه برای دیدن و تعامل منظم با یکدیگر، هر یک از کارمندان را به  سمت آگاهی از تفاوتهای فردی، شباهتها و قدردانی  از اینکه چگونه تنوع مبلمان به آنها اجازه داده است برای رسیدن به هدف شرکت خود کار کنند، سوق دهد.

منبع: AspireMetro