در جریان کنفرانس Build 2023 که به صورت سالانه برای معرفی دستاوردهای مایکروسافت جهت استفاده توسعه دهندگان و دولوپرها برگزار می شود، این غول آمریکایی دنیای تکنولوژی مجموعه ای از امکانات کاربردی را معرفی کرد. در این کنفرانس که در تاریخ 23 تا 25 ماه می 2023 (2 تا 4 خرداد 1402) برگزار شد، شرکت مایکروسافت از ادغام Bing با ChatGPT (چت بات هوش مصنوعی OpenAI) خبر داد و از قابلیت هایی مانند ویندوز کوپایلت رونمایی کرد. همچنین مایکروسافت در جریان رویداد Build 2023 یک قابلیت اختصاصی برای مایکروسافت استور را با نام AI Hub معرفی کرد. اکنون این قابلیت برای کاربران پروژه اینسایدرز در دسترس قرار گرفته است.

اضافه شدن قابلیت اختصاصی AI Hub به Microsoft Store

حدود اوایل تابستان 2023، مایکروسافت ارائه دستیار هوش مصنوعی ویندوز 11، Windows Copilot، برای کاربران را آغاز کرد. و حالا همان طور که اشاره شد، این شرکت قابلیت اختصاصی Microsoft Store AI Hub را برای کاربران اینسایدرز در Dev Channel در دسترس قرار داده است. آقای Rudy Huyn، مهندس ارشد مایکروسافت استور، از طریق اکانت خود در توییتر در دسترس قرار گرفتن این قابلیت را اطلاع رسانی کرده است:

«AI Hub برای کاربران Insiders Dev در آمریکا در دسترس قرار گرفته است».

توجه داشته باشید که آقای Huyn اعلام کرده که این قابلیت جدید برای «کاربران آمریکایی» در دسترس قرار گرفته است. به این ترتیب اگر ساکن آمریکا نیستید و به AI Hub دسترسی ندارید نگران نباشید؛ این ویژگی به تدریج و در آینده ای نزدیک برای شما هم فعال خواهد شد.

اضافه شدن قابلیت اختصاصی AI Hub به Microsoft Store

البته یک روش میانبر هم وجود دارد! اینکه شما با مراجعه به بخش Settings کامپیوتر خود، منطقه جغرافیایی تان در مایکروسافت استور را به US تغییر دهید تا این آپدیت را سریع تر دریافت کنید. توجه داشته باشید که این روش در کشور ما چندان مطمئن نیست و ما آن را پیشنهاد نمی کنیم. لازم به ذکر است که قابلیت AI Hub فقط بر روی مایکروسافت استور نسخه 22306.1401.1.0 و بالاتر قابل دسترسی است.

ویژگی اختصاصی AI Hub برای مایکروسافت استور به این منظور طراحی شده تا امکان یافتن اپلیکیشن های ترد پارتی که بر اساس فناوری هوش مصنوعی توسعه یافته اند، در این پلتفرم ارتقا پیدا کند. منظور از «اپلیکیشن های ترد پارتی (Third-Party)» آن دسته از برنامه هایی هستند که توسط توسعه دهندگان ویندوزیِ مستقل از مایکروسافت طراحی شده اند.

با توجه به اینکه شرکت ها و سازمان ها به طور دیوانه واری به سمت هوش مصنوعی جذب شده اند، لزوم معرفی اپلیکیشن های قدرت گرفته از این فناوری در مایکروسافت استور بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شد. اکنون قابلیت AI Hub به کاربران ویندوز اجازه می دهد تا این اپلیکیشن ها را راحت تر از قبل پیدا کنند و با ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه هوش مصنوعی بیشتر از قبل آشنا شوند.

اضافه شدن قابلیت اختصاصی AI Hub به Microsoft Store

علاوه بر AI Hub، مایکروسافت اعلام کرده است که از این پس از ظرفیت های هوش مصنوعی در بخش سرچ و ریویوها در اپلیکیشن Store هم استفاده خواهد کرد. به این ترتیب مرور review ها در مایکروسافت استور برای کاربران آسان تر خواهد شد، چرا که خودِ اپلیکیشن آنها را خلاصه می کند!

در نهایت مایکروسافت قصد خود را برای ترکیب کلمات کلیدی تولید شده توسط هوش مصنوعی با پلتفرم مایکروسافت اعلام کرده است تا از این پس این کلمات در موتورهای جستجو قابل شناسایی باشند. به عبارت دیگر از این پس محتوای تولید شده توسط اپلیکیشن های هوش مصنوعی در مبحث سئو اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

منبع: windows central