یکی از مهمترین دلایل ضرر در انبار یا ورشکستگی، استفاده نادرست از پول نقد است. حتی با وجود دستگاه‌های مدرن پوز، به روشی ساده برای محاسبه رسیدهای نقدی فروشگاه خود نیاز خواهید داشت. شاید از خود بپرسید که چرا به این کنترل های داخلی نیاز است؟ خوب، آنها برای استفاده صحیح از پول و محافظت از دارایی شما در برابر ضرر و سرقت مورد نیاز هستند. این کنترل‌های داخلی، نه تنها باعث افزایش راندمان در کار می‌شوند، بلکه از سوابق حسابداری سازگار که هنگام ثبت مالیات مورد نیاز خواهد بود اطمینان حاصل می‌کنند. شاید این را ندانید، اما بیشتر مشاغل هیچ روش یا کنترل مناسبی برای رسیدگی به کشوی پول نقد ندارند و به همین دلیل است که در سالهای اولیه با شکست روبرو می‌شوند. ما در این مقاله به برخی از روشهای آزمایش شده که به شما این امکان را می‌دهد تا به طور موثر کشوی پول نقد خود را مدیریت کنید، اشاره می کنیم.

به ازای هر کشوی پول نقد، یک نفر را اختصاص دهید!

مردم اغلب معتقدند "کشوی پول کمتر، مشکلات کمتری را به دنبال دارد!"، اما این درست نیست. اگر یک کشوی پول را به چند نفر محول کنید؛ تشخیص اینکه چه کسی در مسئولیت خود کم کاری کرده است؛ دشوار است. اما اگر یک نفر مسئولیت اداره یک کشوی نقدی را بر عهده داشته باشد، مسئولیت پذیری او افزایش می‌یابد. و به این صورت مشکلات کمتری خواهید داشت.

به ازای هر کشوی پول نقد، یک نفر را اختصاص دهید!

یک روز خوب با شمارش پول نقد آغاز می شود!

بسیاری از مردم معتقدند که باید پول نقد را در پایان هر روز حساب کرد، اما این درست نیست. مهم این است که شما هر روز قبل از شروع به کار باید بدانید که چقدر پول نقد در اختیار دارید تا مطمئن شوید به اندازه کافی برای پوشش دادن کارهای روزمره خود موجودی دارید. این اقدام در طولانی مدت مثمر ثمر خواهد بود. در کشو پول فروشگاهی، خیلی کم ممکن است پیش بیاید که شما در اواسط شیفت پول نقد نداشته باشید. البته این مسئله مشکلاتی را در پی دارد و ممکن است احتمال سرقت کارمندان را افزایش دهد.

وجه نقد را در طول شیفت واریز کنید!

در هنگام شیفت کاری شلوغ، طبیعی است که کشوی پول نقد کمی بی نظم باشد، اما مسئله ای نیست. کشو را دائم مرتب کنید تا در زمان آخرین شمارش که در پایان روز انجام می شود، کشوی پول سالم بماند و از خراب شدن آن جلوگیری شود. اگر به تنهایی در شمردن پول نقد مشکل دارید، می‌توانید شخص دیگری را نیز در این زمینه وارد کنید تا دقت شما افزایش یابد.

وجه نقد را در طول شیفت واریز کنید!

فراموش نکنید که پس از آن گزارش را برای هر کشو رد کنید!

چه در انتهای هر شیفت و چه در پایان هر روز، کشوی نقدی خود را تراز کنید. برای مقایسه تعداد شمارش خود با داده‌ها، باید داده‌های دستی دقیقی داشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که گزارش فروش خود را زمانی که کشو بسته است، رد کنید. توجه داشته باشد که اگر می‌خواهید پول را بشمارید، به مکانی مجزا در فروشگاه بروید. شما باید تعداد را کاملاً بررسی کنید. بنابراین، حتماً وقت کافی را در نظر داشته باشید.

مغایرت‌ها و کمبودها را شناسایی و حل کنید!

اگر به طور اتفاقی کمبود بزرگی را احساس کردید، باید داده‌های دستگاه پوز خود را مرور کنید. بیشترین مغایرت‌ها ناشی از خطای انسانی است یا ممکن است به علت سرقت، گم شدن یا اشتباه شمردن پول نقد باشد. برای حل چنین مشکلاتی، باید همه چک‌ها، پول نقد، کوپن‌ها و رسیدهای کارت اعتباری خود را مجدد شمارش کنید. 

مغایرت‌ها و کمبودها را شناسایی و حل کنید!

در پایان باید بگوییم که اگرچه هر فروشگاهی منحصر به فرد است، اما تراز کردن کشوی پول نقد چیزی است که در همه فروشگاه‌ها رایج است. دستگاه POS، ابزارهای مورد نیاز شما را برای مدیریت بهتر کشوی پول نقد ارائه می‌دهد.

منبع: pos highway