اپلیکیشن های ضبط صدا (Voice Recorder) به شما این امکان را می دهند تا در همان زمان که خواستید صدای خود یا دیگران را ضبط کنید. به عنوان مثال با این اپلیکیشن ها می توانید هر لحظه (مثلاً در مترو یا در حال قدم زدن در خیابان) که فکر جالبی به ذهنتان رسید، آن را ضبط کنید تا مبادا آن را فراموش کنید! همچنین اگر کاری برایتان پیش آمد که باید آن را مثلاً در شب انجام دهید، می توانید شرح کار را همراه با جزئیات آن ضبط کنید تا در هنگام انجام دادن آن کار آسان تری پیش رو داشته باشید. اپلیکیشن های Voice Recorder کاربردهای دیگری هم دارند! فرض کنید در یک کافه یا رستوران با شخص مهمی روبرو شدید و فرصت صحبت کردن با او را پیدا کردید! مسلماً دوست دارید تا صحبت هایتان را ضبط کنید تا در آینده بتوانید آنها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید! به هر حال این اپلیکیشن ها می توانند کمک زیادی در طول روز به شما بکنند. در این بخش چهار مورد از کاربردی ترین اپلیکیشن های اندرویدی ضبط صدا را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اپلیکیشن Google Recorder – فقط برای گوشی های پیکسل

اپلیکیشن Google Recorder – فقط برای گوشی های پیکسل

به نظر می رسد که گوگل سعی دارد تا رفته رفته از تکنولوژی هوش مصنوعی در تمام اپلیکیشن های خود استفاده کند و در همین راستا این شرکت «هوشمندترین» ویس رکوردر موجود را عرضه کرده است. این اپلیکیشن جدید در حال حاضر فقط بر روی گوشی های پیکسل قابل اجرا است و دارای امکاناتی مانند تهیه متن از روی صدا به صورت لحظه ای (real-time transcription) و ارائه پیشنهاد برای استفاده از تگ در متن است! این ویژگی برای زبان انگلیسی قابل استفاده است. همچنین Google Recorder به تازگی آپدیتی دریافت کرده که امکان ضبط تماس ها و مکالمات تلفنی را نیز ایجاد می کند. پس به نظر می رسد گوگل برای توسعه این اپلیکیشن نیز برنامه دارد!

اپلیکیشن Smart Recorder – حذف وقفه ها و لحظات بی صدا

اپلیکیشن Smart Recorder – حذف وقفه ها و لحظات بی صدا

اپلیکیشن Smart Recorder از SmartMob یکی از بهترین انتخاب های موجود بر روی پلی استور برای کاربرانی است که به دنبال صدایی شفاف و بدون وقفه هستند. این اپلیکیشن بالاترین کیفیت صدای ممکن را برای شما به ارمغان می آورد و لحظاتی را که هیچ صدایی در محیط نیست (لحظات سکوت) را از نسخه نهایی حذف می کند. به این ترتیب دیگر نیازی به فوروارد کردن در هنگام پخش برای دسترسی به گفتگوها و مکالمات ندارید. همچنین اپلیکیشن Smart Recorder فایل های ضبط شده را به صورت ایمن و دقیق ذخیره می کند و شما می توانید عنوان فایل ها را ویرایش کرده یا برای هر کدام یک متن یادداشت کوتاه بنویسید.

اپلیکیشن Idea Note – ایده های خود را ضبط کنید!

اپلیکیشن Idea Note – ایده های خود را ضبط کنید!

شاید برایتان پیش آمده باشد که یک ایده هیجان انگیز به ذهنتان رسیده باشد اما فرصت تایپ کردن آن را نداشته باشید و آن ایده را فراموش کنید! مسلماً دوست ندارید تا این اتفاق دوباره برایتان بیفتد! اپلیکیشن Idea Note به شما در حل این مشکل کمک می کند و یک ویجت شناور را در گوشی موبایل در اختیار شما قرار می دهد که از طریق آن می توانید به سریع ترین شکل ممکن به آیتم هایی مانند ریمایندر، ویس رکوردر و... دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، Idea Note به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از موقعیت خود یک عکس سریع بگیرید و آن را ذخیره کنید! در واقع این اپلیکیشن سرعت دسترسی به بخش های مختلف گوشی را برای شما فوق العاده بیشتر از حالت عادی می کند.

اپلیکیشن Samsung Voice Recorder – برای طرفداران سامسونگ!

اپلیکیشن Samsung Voice Recorder – برای طرفداران سامسونگ!

مشابه با گوگل که ویس رکوردر اختصاصی خود را فقط برای گوشی های پیکسل عرضه کرده، سامسونگ هم همین کار را برای دستگاه های سری Galaxy انجام داده است. اپلیکیشن Samsung Voice Recorder قابلیت ضبط صدا و ذخیره فایل را دارد و فایل های ضبط شده را در قالب یک لیست مرتب شده به شما نشان می دهد. ضمن اینکه این اپلیکیشن امکانات کاربردی و جالبی برای تهیه متن از روی صدای ضبط شده (به زبان انگلیسی) دارد که به خصوص برای دانشجویان و خبرنگاران کارایی بالایی دارد.

منبع: androidcentral