سفر با ماشین یکی از پرطرفدارترین تفریحات به خصوص در میان جوانان و خانواده ها است! اما اگر می خواهید تا یک سفر جاده ای مطمئن را تجربه کنید، باید پیش از آن خود را برای این منظور آماده کنید. مسلماً دوست ندارید تا به خاطر اتمام بنزین در جاده بمانید یا مسیر خود را گم کنید! در این میان اپلیکیشن های اندرویدی متعددی وجود دارند که به شما در تجربه یک سفر جاده ای مطمئن کمک زیادی می کنند. این اپلیکیشن ها از پیدا کردن نزدیک ترین ایستگاه پمپ بنزین گرفته تا نمایش وضعیت ترافیک جاده ها کاربرد دارند. در ادامه برخی از این اپلیکیشن ها را به شما معرفی می کنیم.

اپلیکیشن Android Auto – متمرکز بمانید!

اپلیکیشن Android Auto – متمرکز بمانید!

داشتن تمرکز مهم ترین معیار در هنگام رانندگی در جاده است. اما شاید حفظ تمرکز زمانی که با تعداد زیادی نوتیفیکیشن بر روی گوشی خود مواجه شوید، چندان آسان نباشد. اپلیکیشن Android Auto تمام این حواس پرتی ها را از شما دور می کند و کمک می کند تا تمام تمرکز خود را به جاده و مقصدتان معطوف کنید. شما با استفاده از این اپلیکیشن تمام نوتیفیکیشن های گوشی خود را بر روی سیستم مولتی مدیای خودرو دریافت می کنید و می توانید بدون نیاز به دسترسی به گوشی، آنها را بخوانید. Android Auto از همان رابط کاربری گوشی بهره می برد و در واقع محیط گوشی شما را بر روی سیستم مولتی مدیای خودرو شبیه سازی می کند. پس کار با آن برای تمامی کاربران گوشی های اندرویدی بسیار ساده خواهد بود.

اپلیکیشن Fuelio – بررسی هزینه ها

اپلیکیشن Fuelio – بررسی هزینه ها

فرقی نمی کند که به قصد کسب و کار سفر می کنید یا فقط قصد دارید تا وضعیت عملکرد صحیح وسیله نقلیه خود را بررسی کنید، در هر حال اپلیکیشن Fuelio کاربرد زیادی برای شما خواهد داشت. این اپلیکیشن برای بررسی هزینه های خودرو کاربرد دارد و می توان از آن برای ست کردن زمان سرویس خودرو، بررسی میزان مصرف سوخت و موارد دیگر بهره برد. این اپلیکیشن برای جمع آوری اطلاعات حرکت خودرو به GPS داخلی مجهز شده و به همین دلیل می توان از صحت اطلاعات آن اطمینان کافی داشت. با اپلیکیشن Fuelio می توانید از نحوه عملکرد خودروی خود در هر لحظه مطلع شده و هزینه های تعمیر و نگهداری آن را مدیریت کنید.

اپلیکیشن CARFAX – یادآوری زمان سرویس خودرو و زدن بنزین!

اپلیکیشن CARFAX – یادآوری زمان سرویس خودرو و زدن بنزین!

می توان گفت که هر ماشینی به یک CARFAX نیاز دارد! این اپلیکیشن در نقش یک دستیار عمل می کند و به شما در مدیریت ماشین کمک زیادی می کند. به عنوان مثال با استفاده از CARFAX دیگر نیازی نیست که مدام حواستان به آمپر بنزین خودرو باشد! چرا که اگر ماشین تان به زدن بنزین نیاز داشت، این اپلیکیشن شما را از این موضوع مطلع خواهد کرد. همچنین اگر زمان سرویس دوره ای خودرو فرا برسد یا لاستیک های ماشین فرسوده شوند، CARFAX این موضوعات را به شما یادآوری می کند. پس به همراه داشتن CARFAX در هنگام سفر شما را از مزایای یک دستیار دقیق بهره مند می کند!

اپلیکیشن SpotHero – رزرو پارکینگ

اپلیکیشن SpotHero – رزرو پارکینگ

پس از پشت سر گذاشتن یک ترافیک سنگین و رسیدن به مقصد، حالا با یک چالش جدید روبرو هستید! پیدا کردن جای پارک! این موضوع یکی از دغدغه های اصلی ساکنین شهرهای بزرگ است و بعضاً مشکلات زیادی را برای رانندگان ایجاد می کند. اپلیکیشن SpotHero این نگرانی ها را برای شما برطرف می کند و این امکان را فراهم می آورد تا بتوانید در نزدیک ترین پارکینگ به مقصد خود جا رزرو کنید! همچنین این اپلیکیشن نزدیک ترین مسیر برای رسیدن به پارکینگ را به شما نشان می دهد. در بعضی موارد شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن SpotHero از برخی پارکینگ ها تخفیف هم بگیرید! البته این اپلیکیشن در کشور ایران قابل استفاده نیست.

منبع: androidcentral