چت بات های هوش مصنوعی هنوز سن و سال چندانی ندارند و ماه های ابتدایی زندگی خود را در اینترنت تجربه می کنند. اما سرعت فراگیر شدن آنها فوق العاده بالا است! به طوری که می توان گفت که ربات های AI حتی در مقایسه با دستیارهای صوتی (که زمانی حسابی سروصدا به پا کرده بودند!) نیز سرعت رشد بالاتری داشته اند!

شما می توانید با یک چت بات هوش مصنوعی با زبان عامیانه خودتان صحبت کنید، از او بخواهید برایتان انواع متن و حتی شعر بنویسد یا از آن برای کدنویسی استفاده کنید. همه چیز در این رابطه از OpenAI و هوش مصنوعی ChatGPT شروع شد. پس از آن مایکروسافت و گوگل هم وارد بازی شدند و Bing Chat و Google Bard را معرفی کردند. اما دنیای چت بات های هوش مصنوعی به همین سه مورد محدود نمی شود. در این مقاله قصد داریم تا 3 چت بات کمتر شناخته شده را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

آیا به جز ChatGPT، بینگ چت و گوگل بارد، چت بات هوش مصنوعی دیگری هم در دسترس قرار گرفته است؟

1. چت بات هوش مصنوعی JasperAI

اگر شرکت یا سازمان شما به دنبال چیزی برای کمک به نیازهای خلاقانه حرفه ای کارمندان خود است، JasperAI یک انتخاب ایده آل برای شما خواهد بود. این چت بات قادر است تا دقیقاً نوع متنی را که به دنبال آن هستید تشخیص دهد و به شما کمک کند تا خلاقیت بیشتری در کارهای خود داشته باشید. به یک کپشن متفاوت برای اینستاگرام نیاز دارید؟ یا قصد دارید یک ایمیل رسمی با رعایت کامل آداب نگارشی بنویسید؟ در هر دو صورت می توانید بر روی JasperAI حساب ویژه ای باز کنید. این چت بات حتی برای نوشتن سناریو برای ساخت ویدئوی یوتیوب یا مقاله های تخصصی نیز کاربرد دارد.

چت بات هوش مصنوعی JasperAI برای مصارف حرفه ای در شرکت ها و سازمان ها کارایی زیادی دارد. با این حال افزونه این ربات برای مرورگر کروم هم منتشر شده است و افراد به صورت شخصی نیز می توانند از آن استفاده کنند. به این ترتیب می توانید افزونه JasperAI را بر روی گوگل کروم لپ تاپ خود نصب کنید و هر زمانی که خواستید با آن یک پست فیسبوک برای خودتان آماده نمایید!

آیا به جز ChatGPT، بینگ چت و گوگل بارد، چت بات هوش مصنوعی دیگری هم در دسترس قرار گرفته است؟

2. چت بات هوش مصنوعی ColossalChat

نسخه های اولیه ChatGPT اوپن سورس بودند و به نظر می رسید که OpenAI اصراری بر انحصار آن به خود ندارد. اما به مرور زمان و با فراگیر شدن این چت بات، نظرات OpenAI عوض شد و به فکر کسب درآمد از آن افتاد! به طوری که در حال حاضر بسیاری از ویژگی های پیشرفته ChatGPT پس از خرید پلن های پرمیوم برای کاربر در دسترس قرار می گیرد.

با این حال همان طور که اشاره کردیم، رقبای جدیدی وارد دنیای ربات های هوش مصنوعی شده اند. یکی از آنها، ColossalChat نام دارد که می تواند به خوبی جای ChatGPT را در زمان هایی که ظرفیت آن تکمیل است، برای شما پر کند! این چت بات کاملاً رایگان است و به سادگی از طریق مرورگر قابل دسترسی است. همچنین می تواند به زبان های چینی و انگلیسی صحبت کند و حتی می تواند کد بنویسد.

اما چیزی که در رابطه با ColossalChat اهمیت زیادی دارد، ماهیت اوپن سورس آن است. این ربات بر مبنای مدل LIaMa توسعه پیدا کرده که یک مدل زبانی اوپن سورسِ توسعه یافته توسط شرکت متا است. این مدل در حال حاضر نزدیک ترین مدل به نسخه اوپن سورس ChatGPT است. این موضوع باعث شده تا ColossalChat به گزینه هیجان انگیزی برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان حوزه AI تبدیل شود.

آیا به جز ChatGPT، بینگ چت و گوگل بارد، چت بات هوش مصنوعی دیگری هم در دسترس قرار گرفته است؟

3. چت بات هوش مصنوعی YouChat

موتور جستجوی You.com در سال 2021 به قصد رقابت با گوگل معرفی شد، اما قابلیت های آن فراتر از این حرف ها است! این وب سایت را می توان یکی از پیشگامان تولید متن با استفاده از هوش مصنوعی دانست! اکنون ابزار YouWrite از این شرکت برای شما متن های اختصاصی تولید می کند و هوش مصنوعی قدرتمندی در آن به کار رفته است. با این حال در این بخش قصد داریم تا چت بات YouChat از این مجموعه را به شما معرفی کنیم. چرا که عملکرد YouChat به ChatGPT شبیه تر است و می توان این دو را رقیب مستقیم هم در نظر گرفت. حتی ابزاری از وب سایت You.com به نام YouCode وجود دارد که از توانایی کدنویسی بهره می برد. هیچ بعید نیست در آینده ای نزدیک شاهد عرضه ابزار YouImage برای تولید عکس هم از جانب این وب سایت باشیم!

آیا به جز ChatGPT، بینگ چت و گوگل بارد، چت بات هوش مصنوعی دیگری هم در دسترس قرار گرفته است؟

تمامی این ابزارها از مدل های GPT-3 شرکت OpenAI قدرت گرفته اند. به این ترتیب می توان از توانایی های آنها در تولید متن های خلاقانه و پاسخ گویی به سؤالات پیچیده اطمینان داشت. البته با توجه به اینکه در ChatGPT از مدل های پیشرفته تر GPT 3.5 استفاده شده، نمی توان YouChat را رقیبی جدی برای آن دانست.

منبع: digitaltrends