گوگل در یک اقدام غافلگیر کننده و بدون مقدمه از لوگوی جدید اندروید رونمایی کرده و استفاده از لوگوی قدیمی این سیستم عامل موبایل محبوب را کنار گذاشته است! در لوگوی جدید شاهد استفاده از حرف بزرگ A برای کلمه Android و طراحی سه بعدی ربات مشهور اندروید هستیم. به این ترتیب دیگر از لوگوی تخت اندروید که پیش از این توسط گوگل استفاده می شد، خبری نخواهد بود!

گوگل لوگوی اندروید را به روز رسانی کرد

بررسی عناصر به کار رفته در لوگوی جدید اندروید

از آنجایی که گوگل در طراحی لوگو و آیکون اپلیکیشن های خود معمولاً یکسان عمل کرده و از رنگ های شناخته شده و اصلی خود استفاده می کند، لوگوی جدید اندروید با طراحی منحصر به فرد خود بیشتر به چشم می آید. این لوگو در حال حاضر بیشتر در تبلیغات یوتیوب دیده شده است، با این حال انتظار می رود که در زمان عرضه نسخه نهایی اندروید 14 ظرف ماه های آتی، از این لوگو نیز به صورت رسمی رونمایی شد.

در عکس زیر می توانید تفاوت های لوگوی قدیمی و جدید اندروید را مشاهده کنید. عکس سمت چپ متعلق به نسخه قدیمی و عکس سمت راست متعلق به نسخه جدید است.

گوگل لوگوی اندروید را به روز رسانی کرد

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، حرف A در لوگوی جدید اندروید با حرف بزرگ و به صورت نوک تیز طراحی شده است. این موضوع با علاقه گوگل به طرح های گرد و منحنی کمی در تضاد است! با این حال در لوگوی جدید حروف n و r به شکل گردِ سابق خود بازگشته اند که یادآور طراحی استفاده شده بین سال های 2014 تا 2019 است. با اینکه حروف به کار رفته در کلمه Android کاملاً تخت هستند، اما طراحی ربات مشهور اندروید به صورت سه بعدی انجام شده است.

به نظر می رسد که طراحی مجدد لوگوی اندروید چیزی بیش از تغییر در نوشتار حروف و سه بعدی کردن ربات باشد! به عبارت دیگر، این بازطراحی لوگو می تواند دیدگاه جدید گوگل در مورد سیستم عامل اندروید را منعکس کند و نشان دهد که این شرکت در نسخه جدید، به دنبال یک سیستم عامل در دسترس تر و انعطاف پذیرتر بوده است. تلفیق حرف A (با طراحی نوک تیز و فونت کلاسیک) با حروف n و r (با طراحی گرد و فونت فانتزی) نشانگر این است که اندروید جدید تمام ویژگی های کاربری نسخه های قبلی را با خود به همراه دارد و در عین حال به ویژگی هایی مدرن و به روز مجهز شده است.

گوگل لوگوی اندروید را به روز رسانی کرد

در کنار به روز رسانی کلمه Android، شاهد طراحی سه بعدی سر ربات اندروید در لوگوی جدید هستیم که به طور کلی زیبایی شناسی طراحی تخت در لوگوی سابق را دستخوش تغییر کرده است. این تغییر می تواند به ظرفیت های جدید ربات اندروید و کاربردهای متنوع آن اشاره داشته باشد. در جریان رویداد Google I/O 2023، ربات اندروید با طراحی های مختلف نمایش داده شد که حاکی از انعطاف پذیری بالای این پلتفرم نرم افزاری است. در مجموع طراحی 3D سر ربات اندروید در لوگوی جدید، به نوعی برقراری ارتباط بصری گوگل با ابزارهای به روز رسانی شده این سیستم عامل است و ذهن کاربر را برای کار کردن با این ابزارها آماده می کند.

استفاده از طراحی لوگوی سه بعدی ممکن است با تمرکز گوگل بر روی فناوری های نرم افزاری واقعیت مجازی و واقعیت توسعه یافته (VR/XR) همسو باشد. این شرکت به تازگی همکاری هایی را با سامسونگ و کوالکام در پروژه Android XR آغاز کرده و هیچ بعید نیست که در آینده ای نزدیک شاهد عرضه یک هدست واقعیت مجازی از جانب سامسونگ با نرم افزار گوگل به بازار باشیم! این همکاری می تواند به عرضه یک جایگزین مقرون به صرفه تر برای هدست گران قیمت اپل ویژن پرو منجر شود!

منبع: gizmochina