به نظر می رسد که تلگرام قصد دارد تا با اضافه کردن قابلیت ویدئو کنفرانس، به رقیبی جدی برای اپلیکیشن هایی مانند Zoom تبدیل شود! این روزها بسیاری از افراد به دلیل محدودیت های ناشی از دوران قرنطینه، مجبور به کار کردن از منزل هستند. در این میان استفاده از اپلیکیشن های ویدئو کنفرانسینگ رواج بالایی پیدا کرده و کاربران از این اپلیکیشن ها برای برگزاری جلسات کاری خود استفاده می کنند. با وجود اینکه با آغاز واکسیناسیون جهانی اکثر شرکت ها و ادارات در حال بازگشایی هستند، با این وجود تلگرام اعلام کرده که در آپدیت بعدی قابلیت ویدئو کنفرانس را به اپلیکیشن خود اضافه خواهد کرد. پاول دوروف، مؤسس تلگرام به تازکی یک پیام ویدئویی کوتاه در کانال تلگرامی خود ارسای کرده و برخی ویژگی های جدید ویدئو کنفرانس تلگرام را توضیح داده است. دوروف همچنین اعلام کرده که این ویژگی های جدید در ماه می 2021 (اردیبهشت و خرداد 1400) عرضه خواهد شد؛ اما روز و تاریخ دقیق آن را ذکر نکرده است.

اضافه شدن قابلیت ویدئو کنفرانس به تلگرام در آپدیت بعدی

به این ترتیب تلگرام به رقیبی جدی برای Google Meet و Zoom تبدیل خواهد شد. به نظر می رسد این قابلیت جدید تلفیقی از این دو پلتفرم است و تلگرام از برخی ویژگی های کلاب هاوس هم بهره ببرد. لازم به ذکر است که هر کسی قادر به صحبت کردن و بیان عقاید خود در ویدئو کنفرانس های تلگرام نخواهد بود و افراد برای این منظور باید توسط یک میزبان یا ادمین تأیید صلاحیت شوند! پیش از این شاهد این ویژگی در اپلیکیشن Zoom بوده ایم و این اپلیکیشن امکان صحبت کردن تمام افراد در یک جلسه ویدئویی را از دسترس خارج کرده بود.

اضافه شدن قابلیت ویدئو کنفرانس به تلگرام در آپدیت بعدی

اما به احتمال بسیار زیاد کلاب هاوس همچنان محبوبیت خود را حفظ خواهد کرد و به عنوان یک پلتفرم کاربردی برای گفتگوهای جمعی به کار خود ادامه خواهد داد. این پلتفرم به طور کامل گفتگوها را از سروصداهای اضافی و بی مورد در امان نگه می دارد و فضایی آرام و ایمن را برای کاربران ایجاد می کند. همچنین احتمالاً سایر پلتفرم ها مانند توئیتر و Twitter Spaces نیز در این زمینه اقداماتی انجام دهند! 

تلگرام با توجه به ویژگی هایی که اخیراً به اپلیکیشن خود اضافه کرده و آپدیت های متعددی که ارائه می کند، روز به روز رشد بیشتری پیدا کرده و کاربران بیشتری را به سمت خود جلب می کند. به طوری که پیش بینی می شود تا این اپلیکیشن پیام رسان در آینده ای نه چندان دور جایگاه رقبای خود مانند واتس اپ را اشغال کند. به زودی این اپلیکیشن از قابلیت ویدئو کنفرانسینگ هم برخوردار خواهد شد و کاربران امکانات بیشتری برای استفاده از آن خواهند داشت. حال باید منتظر ماند و دید که آیا تلگرام می تواند به رقیبی جدی برای Zoom یا Google Meet تبدیل شود یا خیر! برای این منظور باید تا ماه می منتظر بمانیم و امکانات تلگرام در هنگام برگزاری یک کنفرانس ویدئویی را بررسی کنیم. شما می توانید اخبار تکمیلی در این رابطه و اخبار روز تکنولوژی را بر روی سایت ایده برتر پارسیان دنبال کنید.

منبع: androidcentral