با کیت های رم جدید Teamgroup Elite و Elite Plus کاربران می توانند از سرعت عالی DDR5-6400 تحت استاندارد JEDEC بهره مند شوند و خود را برای کار کردن با نسل آینده کامپیوترهای رومیزی آماده کنند. این کیت ها می تواند پیش درآمدی باشد بر رم هایی با فرکانس های DRAM بالاتر که در آینده ای نزدیک در پلتفرم های جدید مورد استفاده قرار خواهند گرفت. پردازنده های کامپیوتر به روز رسانی شدۀ نسل 14 اینتل Raptor Lake-S یکی از این پلتفرم ها است که رم های جدید تیم گروپ به خوبی با آنها سازگار خواهند بود. همچنین با به روز رسانی های اخیر بایوس AM5، این رم ها به خوبی با پلتفرم های مبتنی بر AMD نیز سازگار می شوند.

رم های جدید DDR5 6400MHz تیم گروپ

برند جهانی تیم گروپ از ماژول های رم کامپیوتر جدید سری Elite خود با فرکانس ارتقا یافته در قالب مدل های Elite Plus DDR5 و Elite DDR5 رونمایی کرده است. این رم ها برای استفاده در سیستم های دسکتاپ طراحی شده و از ویژگی هایی مانند فرکانس 6400 مگاهرتز، ولتاژ مصرفی 1.1 ولت و تایمینگ CL52-52-52-103 بهره می برند. هر دوی این رم ها تحت استاندارد حافظۀ JEDEC هستند و در سیستم های حرفه ای با حجم محاسبات سنگین کارایی خواهند داشت.

رم های جدید DDR5 6400MHz تیم گروپ

در پاسخ به رشد تقاضا برای قطعات کاربردی در سیستم های مبتنی بر محاسبات سنگین، شرکت تیم گروپ رم های Elite Plus DDR5 6400MHz و Elite DDR5 6400MHz را به بازار فرستاده است. این رم ها علی رغم پشتیبانی از فرکانس بالا، توان مصرفی پایینی دارند و به خوبی پاسخگوی نیازهای سرگرمی، یادگیری و... در کامپیوترهای رومیزی خواهند بود.

از آنجایی که ولتاژ عملکرد این رم ها تنها 1.1 ولت است، توان مصرفی سیستم به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرده و طول عمر کامپیوتر ارتقا پیدا می کند. علاوه بر این، قابلیت Same-Bank Refresh (که مختص حافظه های DDR5 است) و ساختار IC بهینه شده باعث می شود تا این رم ها در مقایسه با مدل های DDR4 قادر به مدیریت حجم دو برابری از اطلاعات باشند. به این ترتیب کامپیوترهای مجهز به رم های Elite DDR5 روان تر عمل می کنند و به خصوص فرآیندهای مالتی تسک را با سرعت بیشتری به مرحله اجرا در می آورند.

رم های جدید DDR5 6400MHz تیم گروپ

رم های جدید تیم گروپ Elite Plus DDR5 6400MHz و Elite DDR5 6400MHz به صورت تک ماژول عرضه می شوند و به طور دو کاناله عمل می کنند. این رم ها با ظرفیت های 16 و 32 گیگابایت در دسترس قرار گرفته اند و کاربران می توانند متناسب با نیازهای خود نسبت به انتخاب ظرفیت مورد نظرشان اقدام نمایند. لازم به ذکر است که رم های جدید تیم گروپ سری Elite هم اکنون از طریق وب سایت آمازون در آمریکای شمالی قابل تهیه هستند و در پلتفرم های فروش اینترنتی در کشور تایوان نیز در دسترس قرار گرفته اند. پیش بینی می شود که استقبال بالایی از رم های جدید DDR5-6400 برند تیم گروپ در بازار به عمل آید.

منبع: wccftech