مایکروسافت خود را برای ارائه یک سرفیس کاربردی جدید در بهار پیش رو آماده می کند. در همین راستا وب سایت ویندوز سنترال از جانب یک سری از منابع نزدیک به مایکروسافت اعلام کرده است که این دستگاه جدید، Surface Laptop Studio 2 نام دارد. این دستگاه با اسم رمز “Ersa” شناخته می شود و بنچمارک های آن اخیراً بر روی Geekbench قرار گرفته اند. با بررسی نتایج این بنچمارک ها می توان به برخی مشخصات فنی سرفیس لپتاپ استودیو 2 دست پیدا کرد.

این اطلاعات برای اولین بار بر روی اکانت توییتری یکی از افشاگران دنیای تکنولوژی قرار گرفته است. در توییت این شخص، نتایج بنچمارک چند دستگاه مختلف بر روی گیک بنچ قرار گرفته است که یکی از آنها به پردازنده اینتل Core i7-13800H، 64 گیگابایت حافظه رم و کارت گرافیک انویدیا RTX 4060 مجهز بوده است. به عقیده بسیاری از کارشناسان، این مشخصات به سرفیس لپ تاپ استودیو 2 است. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، این دستگاه به قدرتمندترین سرفیس تاریخ و اولین مدل مجهز به 64 گیگابایت رم تبدیل خواهد شد.

سرفیس لپتاپ استودیو 2 با پردازنده نسل 13 اینتل و گرافیک RTX 4060 در گیک بنچ رؤیت شد

البته باید به این نکته اشاره کنیم که این مشخصات قطعی نیست و ممکن است تا در زمان عرضه تغییر پیدا کند. اینکه مایکروسافت از رم 64 گیگابایت در نسخه آزمایشی سرفیس لپ تاپ استودیو 2 استفاده کرده است، مجهز بودن نسخه نهایی به همین میزان رم را تضمین نمی کند. پس برای اطلاع دقیق از این موضوع باید باز هم منتظر بمانیم.

در بنچمارک سرفیس لپ تاپ استودیو 2 مشاهده می شود که این دستگاه موفق به دریافت امتیاز 2564 در عملکرد تک هسته ای و 12463 در عملکرد چند هسته ای شده است. این در حالی است که نسل قبلی این دستگاه (Surface Laptop Studio) موفق به دریافت امتیازهای 1985 و 6788 در آزمایش های تک و چند هسته ای شده بود.

سرفیس لپتاپ استودیو 2 با پردازنده نسل 13 اینتل و گرافیک RTX 4060 در گیک بنچ رؤیت شد

جالب اینجا است که در یکی از این آزمایش ها، از یک نسخه دیگر از سرفیس لپ تاپ استودیو 2 استفاده شده است. کانفیگ سخت افزاری این نسخه شامل پردازنده اینتل Core i7-13700H، 16 گیگابایت رم و گرافیک مجتمع Intel Iris Xe بوده است. با توجه به این مشخصات می توان گفت که این نسخه در واقع مدل پایه ای یا میان رده این لپتاپ بوده است.

پس این طور که به نظر می رسد، مایکروسافت قصد دارد تا یک سرفیس قدرتمند با پردازنده های نسل 13 اینتل و کارت گرافیک های سری RTX 40 انویدیا را به بازار بفرستد. منابع وب سایت ویندوز سنترال عنوان کرده اند که این لپ تاپ در مقایسه با مدل فعلی (سرفیس لپ تاپ استودیو) تغییر ظاهری چندانی نخواهد داشت و بعید است تا یک مدل جدید و بزرگتر برای این دستگاه 14.4 اینچی به بازار بیاید.

سرفیس لپتاپ استودیو 2 با پردازنده نسل 13 اینتل و گرافیک RTX 4060 در گیک بنچ رؤیت شد

لازم به ذکر است که اولین Surface Laptop Studio در اکتبر سال 2021 فروخته شد و اکنون پس از گذشت نزدیک به یک سال و نیم از آن تاریخ، به نظر می رسد که وقت به روز رسانی این دستگاه فرا رسیده است!

منبع: windowscentral