همانطور که می دانیم؛ امروزه تگ‌های دزدگیر اهمیت زیادی در فروشگاه‌ها دارند. در اینجا می خواهیم به معرفی، انواع و نحوه عملکرد این محصول بپردازیم. 

یکی از بزرگترین دلایل ورشکستگی در صنعت پوشاک، سرقت از مغازه است. آیا میدانید چگونه می‌توان در مقابل این سرقت ایستاد و از این مشکل جلوگیری کرد؟ 

یکی از راه‌های کارآمد در این رابطه استفاده از تگ‌های فروشگاهی است که 90 درصد مشکل را حل کرده است.

تگ فروشگاهی چیست؟

تگ فروشگاهی، که گاهی اوقات تگ پوشاک نیز نامیده می شود؛ یکی از اعضای مهم سیستم امنیتی EAS در فروشگاه‌ها است. معمولا به صورت تگ پلاستیکی قابل نصب بر روی کالا یا به صورت برچسب (لیبل) می‌باشد. این تگ، بر روی پوشاک اعم از مانتو، روسری، پیراهن، کیف، کفش و یا کالاهای دیگر نصب شده و از سرقت آنها جلوگیری می کند. 

تگ دزدگیر چگونه کار می کند؟

تگ دزدگیر، به هنگام نزدیک شدن به گیت فروشگاهی که در ورودی درب گذاشته شده است؛ سیگنالی را به آنتن‌های سیستم EAS وارد می کند. به عنوان مثال، اگر کسی در حال تلاش برای سرقت کالا و بردن آنها بدون پرداخت هزینه یا برداشتن پنهانی تگ باشد، به محض عبور از گیت، سیستم امنیتی آلارم می دهد. در واقع، فروشندگان با استفاده از این سیستم امنیتی می‌توانند ضرر خود را بین 90-50٪ کاهش دهند. بنابراین تگ امنیتی لباس نقش مهمی در مبارزه‌ی سیستم‌های امنیتی علیه سرقت از فروشگاه‌ها و ... دارد.

چرا استفاده از فناوری EAS مهم است؟

فناوری EAS یک فناوری قدیمی است. به این معنی که قابل اعتماد و آزمایش شده است و عملکرد بالایی دارد. همانطور که در بالا گفتیم؛ این سیستم یک راه آسان برای محافظت از کالاها به شمار می‌آید و باعث می‌شود سارق در هنگام تلاش برای سرقت چیزی، توسط کارکنان امنیتی دستگیر شوند.

اگر بخواهیم این قضیه را بازتر کنیم در واقع باید توجه داشته باشیم که سارقان به دو دسته آماتور و حرفه‌ای تقسیم می شوند. باید خوش بین باشیم که 85 درصد آنها آماتور هستند و تجربه بالایی ندارند که تشخیص آنها آسان است. آنها در بسیاری از موارد نمی‌دانند که کدام یک از  لیبل‌های امنیتی آلارم واقعی دارند! زیرا بسیار شبیه به بارکد میباشند. گاهی اوقات نیز می‌توان لیبل‌ها را درون بسته‌ها پنهان کرد تا برداشتن آنها قبل از سرقت سخت شود. اما سارقان حرفه‌ای به خوبی با ظاهر لیبل‌ها آشنا هستند و آنها را با بارکد اشتباه نمی گیرند. همچنین می دانند که کدام نوع از تگ‌ها باز می شوند و چه کالاهایی را بردارند که بتوانند راحت آبشان کنند! حتی مشاهده شده است که بعضی از آنها همراه خود کیسه های آماده‌ای را با ورق فلزی در داخل پارچه می‌آورند که موجب ضعیف شدن سیگنال تگ‌ها شده و به راحتی میتوانند آنها را از گیت دزدگیر عبور دهند.

چرا استفاده از فناوری EAS مهم است؟

برای جلوگیری از این امر می‌توانید آنتن‌های گیت را با سنسور تشخیص فلز ادغام کنید، در این حالت با ورود یک شخص به فروشگاه شما، هشدار بی‌صدایی را از طریق روشن شدن چراغی پشت بخش صندوق و یا اعلان به تلفن همراه ارسال می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد آن شخص را زیر نظر بگیرید. 

تفاوت بین تگ‌های فروشگاهی در چیست؟

در ادامه توضیحات درباره تگ دزدگیر باید گفت که بیشترین تفاوتی که در میان آن‌ها به چشم می آید؛ مکانیسم عمل و نحوه قفل آنها است که در برخی با نیروی مکانیکی و در برخی دیگر با نیروی مغناطیسی باز می شود. تگ‌های با قفل مکانیکی را می‌توان با کمک نیرو و تگ‌های با قفل مغناطیسی را می‌توان با کمک نیروی مغناطیسی باز کرد. این بدان معنی است که جداکننده باید از کیفیت مغناطیسی قوی برخوردار باشد؛ به همین دلیل است که همیشه باید در محل صندوق خود علامت "کارتهای اعتباری خود را اینجا قرار ندهید" داشته باشید، زیرا مغناطیس قوی موجود در جداکننده باعث خراب شدن آنها می شود.

تگ کانسپت چیست؟

اگرچه سارق می تواند با در اختیار داشتن یک جداکننده‌ی تگ به هدف خود برسد، اما نوعی تگ امنیتی لباس وجود دارد که ایمن‌تر از سایرین است. این تگ، که به آن تگ کانسپت می‌گویند؛ دارای یک مکانیسم قفل ترکیبی است که از هر دو روش مکانیکی و مغناطیسی بهره می برد. ترکیبی از این دو تکنیک باعث می‌شود که کسی بدون در اختیار داشتن یک جداکننده مجاز نتواند تگ‌ها را جدا کند. به همین دلیل است که به ایمن‌ترین تگ در جهان تبدیل شده است.

راهنمای انتخاب تگ فروشگاهی مناسب

مورد دیگری که هنگام انتخاب تگ‌ها باید در ذهن داشته باشید، نوع کالایی است که قصد دارید آن را تگ کنید. به عنوان مثال برای لباس شنا، لباس‌های تنگ یا کفش از یک تگ امنیتی کوچکتر استفاده کنید. برای لباس‌های ظریف و حساس از تگ‌های خاص استفاده می شود. آپشن جالبی که در تگ‌های فروشگاهی وجود دارد، این است که برخی از آن‌ها دارای جوهر هستند که اگر به روش نادرستی باز شود، خراب شده و باعث کاهش مطلوب سارقان می شود. با این حال تگ‌های جوهری را باید بعد از مدتی عوض کرد تا جوهر آن تازه بماند و خشک نشود.

راهنمای انتخاب تگ فروشگاهی مناسب

اما سوال اصلی که به آن میرسیم این است که:

آیا خرید تگ فروشکاهی مجهز به سیستم امنیتی برای فروشگاه من واجب است یا خیر؟ خب در پاسخ باید بگوییم که تگ‌های دزدگیر در انواع مختلفی وجود دارند و این مسئله به درآمد ماهانه و همچنین نوع و سایز فروشگاه شما بستگی دارد. 

اگر در این زمینه نیاز به اطلاعات بیشتری دارید از طریق .شماره 73027-021 با ما در ارتباط باشید.

منبع: gateway-security