انجام بازی های ویدئویی همراه با صدای باکیفیت می تواند از لذت بخش ترین و هیجان انگیزترین تجربه هر کسی باشد! به همین دلیل تهیه هدفون باکیفیت و رده بالا می تواند برای گیمرها از نان شی نیز واجب تر باشد! شرکت های تولید کننده انواع هدست با هدف ایجاد لحظه های هیجان انگیز برای کاربران اقدام به تولید مدل های گوناگون با قابلیت ها و امکانات متنوع کرده و به همین دلیل پیدا کردن هدستی که بتواند تمامی نیاز گیمرها را رفع کند سخت خواهد بود. با مراجعه به بخش اخبار و مقالات سایت شرکت ایده برتر پارسیان که به بررسی و معرفی برترین هدست می پردازد قادر خواهید به شناخت بسیار خوبی از بهترین هدست های حال حاضر دنیا دست پیدا کنید! در این مقاله نیز با معرفی یکی دیگر از هدست های برتر دنیای گیمینگ در کنار شما خواهیم بود که با عنوان Arctis Nova 1X توسط شرکت معتبر و نام آشنای استیل سریز طراحی شده است. با وجود درایورهای 40 میلی متری که از فرکانس پاسخ گویی از 20 تا 22 هزار هرتز و حساسیتی برابر با 93 dBSPL برخوردار هستند می تواند صدای محیط بازی را همراه با جزئیات آن پخش کنند! با وجود میکروفون حساس نیز می توانید به مکالمه با دوستان و هم تیمی خود پرداخته و شفاف ترین صدا را منتقل کنید! کلیدهای کنترلی و قابلیت پخش صدای فضایی از دیگر ویژگی های مهم و مثبت هدست گیمینگ Arctis Nova 1X استیل سریز محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از هدست گیمینگ شرکت SteelSeries خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

هدست گیمینگ SteelSeries Arctis Nova 1X

دارای سیستم Nova Acoustic و درایورهای باکیفیت!

سیستم Nova Acoustic یکی از پیشرفت هایی محسوب می شود که شرکت استیل سریز در تولید هدست های خود استفاده کرده است. این سیستم با توجه به قابلیت های رده بالایی که در اختیار دارد می تواند حس قرار گیری در میدان نبرد را برای کاربر به ارمغان آورده و در نتیجه می تواند از هیجان و لذت کافی بهره مند شود. در ضمن این ویژگی به غیر از بازی می تواند برای گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم با کامل ترین جزئیات بهترین و مناسب ترین گزینه باشد. قابلیت سازگاری با 360 Spatial Audio نیز از دیگر امکانات هدست گیمینگ Arctis Nova 1X محسوب می شود. این مدل هدست با توجه به برخورداری از این ویژگی می تواند ریزترین و جزئی ترین صداهای موجود در گیم پلی بازی را به گوش گیمر رسانده و همیشه آن ها را یک قدم جلوتر از دشمنانشان قرار دهد. به همین جهت این قابلیت می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای گیمرهایی که بیشتر مشغول بازی های شوتر هستند باشد.

شرکت SteelSeries در طراحی هدست گیمینگ Arctis Nova 1X از درایورهای 40 میلی متری استفاده کرده است. درایورهای 40 میلی متری استفاده شده از نوع Neodymium بوده که می تواند محتوای در حال پخش را با بیس قوی به گوش کاربر برساند! از دیگر ویژگی درایورهای تعبیه شده نیز می توان به امکان پخش صدا با شفافیت بالا، واضح و کریستالی اشاره کرد. درایورهای استفاده شده در این مدل هدست استیل سریز با توجه به تنظیم اختصاصی که در اختیار دارند این امکان به کاربر داده خواهد شد تا از قابلیت شنیدن ریزترین صداها (صدای قدم ها) و صداهایی که از فرکانس پایین تری برخوردار هستند بهره مند شوید. از دیگر ویژگی های درایور استفاده شده در این مدل هدست نیز می توان به حساسیت 93 dBSPL، فرکانس پاسخ گویی از 20 تا 22 کیلوهرتز و امپدانس 36 اهم اشاره کرد که موجب می شود صدای در حال پخش با وضوح و شفافیت بالاتری پخش شود!

هدست گیمینگ SteelSeries Arctis Nova 1X

قابلیت مکالمه و طراحی شیک!

از امکاناتی که در ساخت هدست گیمینگ Arctis Nova 1X استفاد شده می توان به میکروفون باکیفیت و حساس آن اشاره کرد. میکروفون تعبیه شده در این مدل هدست از قابلیت جمع شوندگی برخوردار بوده تا این امکان را به کاربر بدهد در صورت عدم نیاز اقدام به جمع کردن آن کند. میکروفون تعبیه شده در این مدل هدست از قابلیت ضبط صدای Bidirectional یا همان صدای دوطرفه برخوردار بوده تا قادر باشد صدای شما را با بالاترین و بهترین کیفیت ضبط کرده و یا به طرف مقابل منتقل کند. میکروفون استفاده شده در این هدست دارای قابلیت حذف نویز نیز بوده تا صدای شما را بدون هیچ گونه صدای اضافی به طرف مقابل منتقل کند. از دیگر تکنولوژی ها و فناوری های موجود در این میکروفون می توان به تکنولوژی ClearCast Gen 2 اشاره کرد. این تکنولوژی نیز همانند نویز کنسلینگ از قابلیت حذف صداهای محیطی و اضافی برخوردار بوده تا صدای شما با بالاترین شفافیت منتقل شود. در ضمن میکروفون تعبیه شده از حساسیت -38 دسی بل به همراه فرکانس پاسخ گویی از 100 تا 10 هزار هرتز برخوردار است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید صدای خود را هنگام برقراری تماس های تصویری، صوتی و یا چت کردن با هم تیمی های خود در داخل بازی با بالاترین وضوح و بالاترین شفافیت انتقال دهید! در ضمن هدست گیمینگ Arctis Nova 1 با برخورداری از رابط جک 3.5 میلی متری این امکان را به کاربران می دهد تا برای برقراری ارتباط با سیستم مد نظر خود اقدام کنند. با رابط ذکر شده می توانید اقدام به برقراری ارتباط با کامپیوتر، کنسول های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس، نینتندو سوئیچ و موبایل های هوشمند کنید!

هدست گیمینگ SteelSeries Arctis Nova 1X

طراحی بی نظیر نیز از دیگر ویژگی های مهم و مثبت استفاده شده در این مدل هدست محسوب می شود. طراحی بی نظیر این مدل هدست شامل گوشی های ارگونومیک، بدنه ساخته شده از مرغوب ترین مواد اولیه، رنگ مشکی، لوگوی سری محصولات استیل سریز بر روی کاپ ها، کلیدهای کنترلی که به منظور کنترل بدون دردسر هدست اضافه شده که موجب می شود تا کاربر بدون دردسر خاص و حواس پرتی هنگام انجام بازی های ویدئویی اقدام به قطع/وصل میکروفون و تنظیم میزان صدا کند! وزن 236 گرمی این مدل هدست به لطف متریال های باکیفیت به ارمغان آمده که باعث می شود تا کاربر برای استفاده طولانی مدت با هیچ گونه چالشی روبرو نشود. با وجود مموری فوم های باکیفیت نیز دیگر شاهد تغییر حالت اصلی بالشتک ها نبوده و حتی در استفاده های طولانی مدت نیز ثابت خواهند ماند. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که رابط استفاده شده در Arctis Nova 1X از طولی برابر با 1.2 متر برخوردار بوده که می تواند آزادی عمل مناسبی را برای کاربر به ارمغان بیاورد!

منبع: steelseries