استیل سریز با تولید انواع مختلف کیبورد در اندازه و قابلیت های مختلف توانسته علاوه بر جذب طرفداران متعدد، سهم قابل توجهی از بازار را نیز به دست آورد. کیبوردهای تولیدی شرکت استیل سریز به عملکرد بی نظیر و کیفیت بالا مشهور بوده که موجب شده تا گیمرهای زیادی در سراسر دنیا اقدام به تهیه کیبوردهای گیمینگ این برند کنند! از نمونه کیبوردهای برتر استیل سریز می توان به مدل Apex 9 Mini اشاره کرد. این مدل کیبورد از ارگونومیک ترین و جمع و جورترین کیبوردهای این شرکت محسوب می شود. ابعاد جمع و جور این کیبورد باعث می شود تا علاوه بر اشغال فضای ناچیز، میزان تسلط کاربر نیز تا حد زیادی بالا برود! از ویژگی های مهم و مثبتی که در ساخت Apex 9 Mini استفاده شده نیز می توان به سوئیچ های اختصاصی، نورپردازی حرفه ای، قابلیت تنظیم عملکرد کلیدها، بدنه ای مستحکم، پایه قابل تنظیم، رم 32 بیتی و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کیبورد گیمینگ Apex 9 Mini استیل سریز خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی کیبورد گیمینگ استیل سریز Apex 9 Mini

کیبورد جمع و جور و مستحکم!

ابعاد کوچک و جمع و جور را می توان یکی از ویژگی های مثبتی حساب کرد که شرکت استیل سریز در ساخت کیبورد گیمینگ Apex 9 Mini بهره برده است. ابعاد طراحی شده این مدل کیبورد برابر با 293x103x40 میلی متر بوده و نسبت به کیبوردهای استاندارد از 40 درصد حجم کوچک تر برخوردار بوده که علاوه بر اشغال فضای ناچیز می تواند میزان تسلط و عملکرد کاربر را نیز افزایش دهد. کلیدهای حذف شده در این مدل کیبورد نیز شامل کلیدهای جهت نما، بخش ماشین حساب و کلیدهای میانبر F1 تا F12 می شود. ابعاد این کیبورد فضای زیادی از میز کار را اشغال نکرده و با توجه به وزن سبکی که در اختیار دارد حمل و نقل آسان را برای شما فراهم خواهد کرد. در ساخت کیبورد گیمینگ Apex 9 Mini از سیستم نورپردازی پیشرفته و حرفه ای نیز استفاده شده است. این سیستم علاوه بر بالا رفتن میزان جذابیت کیبورد باعث می شود تا کاربر هنگام استفاده از آن حس خوشایندتری را تجربه کند! مواد اولیه باکیفیت (آلومینیوم سری 5000 استفاده شده در هواپیما) نیز در ساخت کیبورد گیمینگ Apex 9 Mini استفاده شده تا قادر باشد در برابر آسیب های احتمالی همچون سقوط از ارتفاع و یا ضربات وارده مقاومت زیادی داشته باشد.

رابط استفاده شده در این کیبورد نیز از نوع USB بوده و با توجه به طول مناسبی که در اختیار دارد قادر است آزادی عمل بیشتری را برای کاربر به وجود آورد! کلیدهای طراحی شده به صورت کاملا حرفه ای بر روی بدنه کیبورد گنجانده شده و توانسته نسبت به کیبوردهای معمولی و استاندارد موجود از ابعاد کوچک تر بهره مند شود! کلیدهای تعبیه شده در این مدل کیبورد قادر هستند اکثر نیاز کاربران عادی و گیمرها را رفع کرده و رضایت 100 درصدی آن ها را جلب کنند! در ضمن کلیدهای تعبیه شده در این مدل کیبورد مطابق با نوک انگشتان انسان طراحی شده است. این ویژگی باعث می شود تا کاربر هنگام تایپ و با هر ضربه خود حس رضایت بخشی داشته باشد! لازم به ذکر است که کلیدهای تعبیه شده از نوع Double Shot PBT نیز بوده که به منظور بالا بردن میزان کیفیت و حس خوشایند تایپ اضافه شده است.

بررسی کیبورد گیمینگ استیل سریز Apex 9 Mini

مجهز به نورپردازی و جدیدترین سوئیچ شرکت استیل سریز!

سوئیچ پیشرفته و کاربردی یکی از مثبت ترین و مهم ترین ویژگی های موجود در کیبورد گیمینگ Apex 9 Mini محسوب می شود. سوئیچ استفاده شده در این مدل کیبورد از نوع OptiPoint  نوری بوده که با توجه به سرعت و عملکرد بی نظیری که در اختیار دارد لقب بهترین سوئیچ را کسب کرده است. طبق اعلام سایت اصلی شرکت استیل سریز سوئیچ های استفاده شده در این کیبورد نسبت به دیگر سوئیچ های موجود از فعال سازی و پاسخ دهی سریع تر تا 33 درصد برابر برخوردار است. ویژگی مهم این سوئیچ نیز مربوط به قابلیت تنظیم و شخصی سازی شده که به کاربر این امکان را می دهد تا بر حسب راحتی و سلیقه شخصی خود اقدام به تنظیم میزان حساسیت آن کند. عملکرد دوگانه کلیدهای تعبیه شده نیز از دیگر امکاناتی است که شرکت استیل سریز در ساخت کیبورد گیمینگ Apex 9 Mini مورد استفاده قرار داده است. این ویژگی با توجه به کارایی بالایی که دارد می تواند جذاب ترین و مثبت ترین ویژگی این مدل کیبورد باشد.

عملکرد دوگانه این امکان را به کاربر می دهد تا از یک کلید برای 2 عملکرد مختلف استفاده کنند. با استفاده از کلید FN می توانید به کلیدهایی که از عملکرد دوگانه بهره مند هستند اقدام کنید! شرکت SteelSeries به منظور زیباسازی هر چه بیشتر در ساخت این مدل کیبورد از نورپردازی حرفه ای RGB استفاده کرده است. نورپردازی اضافه شده به این مدل از کیبورد در زیر تمامی دکمه های آن قابل مشاهده است. این قابلیت علاوه بر زیباسازی سیستم کاربر، به شما این امکان را خواهد تا هیجان و لذت بیشتری را هنگام انجام بازی و یا دیگر کارهای خود تجربه کرده باشید! نورپردازی تعبیه شده نیز همانند کلیدها از قابلیت تنظیم و شخصی سازی بوسیله نرم افزار اختصاصی برخوردار است.

بررسی کیبورد گیمینگ استیل سریز Apex 9 Mini

قابلیت اتصال پایدار و قابلیت تنظیم میزان ارتفاع!

شرکت استیل سریز جهت پایداری اتصال کیبورد گیمینگ Apex 9 Mini با دستگاه مد نظر کاربر از رابط پرکاربرد و قدرتمند استفاده کرده است. رابط استفاده شده در این مدل کیبورد از نوع USB-C بوده و با توجه به قدرت بالایی که در اختیار دارد می تواند تمامی دستورات کاربر را در کم ترین زمان ممکن بدون کوچک ترین لگ و تاخیر ارسال کند. این ویژگی باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی بالاترین عملکرد را در اختیار داشته و نسبت به دوستان و دشمنان خود برتری محسوسی داشته باشد. طراحان رابط به منظور بالا بردن عمر آن نیز از روکش بادوام و مستحکم استفاده کرده اند. روکش استفاده شده باعث می شود تا رابط بدون دردسر و مشکل خاصی برای استفاده به صورت طولانی مدت بهترین گزینه باشد. پایه نیز از دیگر امکانات اضافه شده در این مدل کیبورد محسوب می شود. وجود پایه باعث شده تا کاربر نسبت به تسلط خود اقدام به تنظیم پایه کرده و راحتی بیشتر خود را به وجود آورد.

از ویژگی های مهم کیبورد گیمینگ Apex 9 Mini استیل سریز می توان به کلیدهای باکیفیت از نوع دو تزریقه و PBT اشاره کرد. طراحان و مهندسان شرکت استیل سریز جهت بالا بردن میزان دوام حروف حک شده، مقاومت در برابر اصطکاک و سایش از کلیدهایی استفاده کرده اند که به صورت 2 تزریقه طراحی شده اند. با این ویژگی می توان گفت که کلیدهای تعبیه شده حتی در استفاده به صورت بلند مدت نیز مثل روز اول خود بوده و به هیچ وجه کم رنگ نخواهند شد. شرکت استیل سریز جهت ذخیره تنظیمات و برنامه ریزی هایی که بر روی عملکرد کلیدهای تعبیه شده انجام می دهید، نرم افزار اختصاصی (SteelSeries Engine) را طراحی کرده است. در آخر باید به این نکته اشاره کرد که برای ذخیره و جلوگیری از تنظیم دوباره کیبورد گیمینگ Apex 9 Mini را مجهز به حافظه ذخیره سازی کرده است. حافظه استفاده شده در این مدل کیبورد از نوع آنبرد بوده و با توجه به پروفایل های موجود این امکان به شما داده می شود تا پس از اعمال تغییرات اقدام به ذخیره آن در 5 پروفایل جداگانه کنید.

منبع: steelseries