در دنیای گیمینگ یک سری از برندها همچون برند SteelSeries وجود دارند که هنگام شنیدن اسم آن ها قند در دلمان آب می شود! محصولات تولیدی برند استیل سریز برای PC پلیرها بهترین و مناسب ترین بوده و با توجه به کیفیت، قابلیت و امکانات متعددی که در اختیار دارند می توانند نیاز این دسته از گیمرها را تا حد زیادی برطرف کنند! ماوس گیمینگ بی سیم AEROX 5 از نمونه محصولات تولیدی برند SteelSeries بوده که در حد استانداردهای روز دنیا طراحی و ساخته شده است! این مدل ماوس مجهز به بالاترین سرعت بوده تا کاربر قادر به پیروزی در نبردهای حساس در مواجهه با حریفان قدر خود باشد! مهندسان رده بالای شرکت استیل سریز با توجه به دانش فنی بالایی که در اختیار دارند اقدام به طراحی این مدل ماوس کرده و در آخر موفق شدند وزن این ماوس را نسبت به ماوس های هم رده تا 40 درصد کاهش دهند! قابلیت مقاومت در برابر مایعات و گرد و غبار نیز به لطفت بهره مندی از فناوری AquaBarrier به وجود آمده که می تواند توجه هر کاربری را به سوی AEROX 5 جلب کند! سنسور پیشرفته نیز در ساخت این مدل ماوس استفاده شده که باعث می شود تا ماوس از دقتی تا 18000CPI برخوردار شود! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از ماوس SteelSeries خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی ماوس گیمینگ وایرلس SteelSeries AEROX 5

 

سبک ولی مقاوم!

طراحی لانه زنبوری نخستین نکته ای است هر کاربری در مواجهه با ماوس گیمینگ وایرلس AEROX 5 مشاهده خواهد کرد. بدنه این مدل ماوس با توجه به سوراخ های متعددی که در اختیار دارد از تهویه هوای مناسبی برخوردار بوده تا قادر باشد هنگام استفاده ماوس در مدت زمان طولانی از عرق کردن کف دست جلوگیری کند. با این ویژگی می توان گفت که دست کاربر در هنگام استفاده به صورت طولانی مدت همواره خنک و خشک خواهد ماند! شرکت SteelSeries در طراحی و ساخت ماوس گیمینگ بی سیم AEROX 5 از 4 کلید باکیفیت در قسمت بالایی و 5 کلید دیگر در قسمت کناری استفاده کرده است! از دیگر ویژگی هایی که استیل سریز در ساخت این مدل ماوس بهره برده می توان به مواد اولیه باکیفیتی اشاره کرد که در بدنه آن به کار برده است. بدنه باکیفیت این مدل ماوس با توجه به دوامی که در اختیار دارد قادر است در برابر ضربات احتمالی و سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی از خود نشان دهد! با توجه به رنگ مشکی و نورپردازی حرفه ای که در طراحی این مدل ماوس استفاده شده می توان گفت که با یکی از شیک ترین ماوس های گیمینگ در بازار روبرو هستیم. در ضمن به دلیل قرارگیری و نوع چیدمان کلیدهای تعبیه شده روی ماوس کاربران قادر خواهند بود بدون هیچ چالشی از این ماوس استفاده کنند. نورپردازی اضافه شده در این مدل ماوس در زیر اسکرول و داخل بدنه لانه زنبوری تعبیه شده و می تواند جلوه زیبایی به ماوس اضافه کند. با توجه به وزن 74 گرمی که در اختیار دارد قادر است تسلط بیشتر را برای کاربر به وجود آورد! قابلیت مقاومت در برابر مایعات و گرد و غبار نیز از دیگر ویژگی های مهم ماوس گیمینگ بی سیم AEROX 5 استیل سریز محسوب می شود!

بررسی ماوس گیمینگ وایرلس SteelSeries AEROX 5

 

فناوری AquaBarrier و سیستم بی سیم!

از ویژگی های مهم و مثبتی که شرکت استیل سریز در طراحی ساخت ماوس گیمینگ بی سیم AEROX 5 استفاده کرده می توان به فناوری AquaBarrier اشاره کرد. با وجود این فناوری می توان گفت که ماوس قادر خواهد بود در برابر مایعات و گرد و غبار مقاومت زیادی از خود نشان دهد! مهندسان شرکت استیل سریز به منظور بالا بردن میزان راحتی و مهارت کاربران، در ساخت ماوس گیمینگ بی سیم AEROX 5 از سیستم بی سیم قدرتمند و پیشرفته استفاده کرده اند. سیستم بی سیم استفاده شده در این مدل ماوس از نوع Quantum 2.0 بوده و با توجه به قدرت بالایی که در اختیار دارد می تواند اتصال بی نقص و پایدار را به ارمغان بیاورد. از ویژگی های این سیستم می توان به عملکرد 2 کاناله اشاره کرد که باعث می شود تا نرخ از دست رفتن بسته ها به ناچیزترین حد خود برسد. ماوس هایی که از شبکه بی سیم به منظور برقراری ارتباط استفاده می کنند به دلیل راحتی استفاده استقبال بیشتری شده است! در کل باید گفت که هنگام استفاده از ماوس گیمینگ وایرلس AEROX 5 استیل سریز با مشکلات و چالش های گوناگونی همچون سرعت انتقال دستور و تداخل با دیگر سیستم های بی سیم نخواهید داشت! لازم به ذکر است که این مدل ماوس از 2 روش جهت برقراری اتصال استفاده کرده که شامل فناوری 2.4 گیگاهرتز و بلوتوث 5.0 می شود! با متصل کردن دانگل USB به دستگاه مورد نظر خود می توانید از حالت وایرلس بهره مند شده و با توجه به برخورداری از تکنولوژی 2.4 GHz می توانید به عملکردی با کم ترین تاخیر و یکپارچه دست پیدا کنید.

ماوس هایی که از شبکه بی سیم به منظور برقراری ارتباط استفاده می کنند به دلیل راحتی استفاده، از استقبال بیشتری نیر برخوردار شده اند! از قابلیت های دانگل می توان به اتصالی بی نقص و امن در میان ماوس و دستگاه های دیگر برای کاربر اشاره کرد. لازم به ذکر است که سیستم بی سیم استفاده شده در ماوس گیمینگ AEROX 5 قابلیت پوشش دادن محدوده بیشتری را در اختیار داشته و می تواند آزادی عمل را برای کاربر به وجود آورد! در ضمن به دلیل قابلیت Plug & Play دانگل موجود این امکان به کاربر داده می شود تا بدون نصب نرم افزار و یا تنظیمات خاص اقدام به استفاده از ماوس کند! برقراری اتصال از طریق بلوتوث نیز به دلیل مصرف بهتر باتری و عدم نیاز به دانگل جهت متصل شدن به همراه تاخیر خیلی اندکی که در اختیار دارد می تواند کاربر را تا حد زیادی راضی نگه دارد. در ضمن با استفاده از این روش می توانید به دستگاه های بیشتری متصل شوید! لازم به ذکر است که این روش با توجه به قدرت اتصالی که در اختیار دارد می تواند شارژدهی بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد. باتری قدرتمند نیز از دیگر ویژگی های مهم این مدل ماوس محسوب می شود. باتری استفاده شده در ماوس بی سیم AEROX 5 قادر است شارژدهی تا 180 ساعت را به ارمغان بیاورد! قابلیت مهم باتری نیز امکان شارژدهی 40 ساعته بوده که پس از 15 دقیقه شارژ به وجود خواهد آمد.

 

بررسی ماوس گیمینگ وایرلس SteelSeries AEROX 5

دست یابی به دقتی بی نظیر!

از دیگر ویژگی های مثبت و مهمی که استیل سریز در ساخت ماوس AEROX 5 مورد استفاده قرار داده است می توان به سنسور نوری TrueMove Air اشاره کرد. این سنسور یکی از پیشرفته ترین و قدرتمند ترین سنسورهای موجود در دنیای ماوس ها محسوب شده و با توجه به سرعت و دقتی که در اختیار دارد می تواند حداکثر عملکرد را برای کاربر به ارمغان بیاورد. این مدل ماوس با بهره مندی از این نوع حسگر می تواند دقتی از 100 تا 18000 CPI داشته باشد. این ویژگی به بازیکن این امکان را می دهد که بتواند بهترین و لذت بخش ترین لحظات خود را در هنگام انجام بازی های ویدئویی را به دست آورد! سنسور پیشرفته ای که در ساخت این مدل ماوس به کار رفته باعث شده تا سرعت ردیابی آن به عدد 400 IPS رسیده است! در ضمن با توجه به شتاب مناسب 40G که در اختیار دارد نیز می تواند گیمرها را یک قدم جلوتر از رقیبان خود قرار دهد! این شرکت جهت حذف و از بین بردن لگ هنگام انجام بازی های ویدئویی از نرخ نمونه برداری 1000 Hz / 1 ms استفاده کرده تا دستورات کاربر در سریع ترین زمان ممکن (1 میلی ثانیه) اجرا شوند!

بررسی ماوس گیمینگ وایرلس SteelSeries AEROX 5

ویژگی های مثبت زیادی در طراحی این مدل ماوس استفاده شده و سویئچ های باکیفیت نیز یکی دیگر از آن ها محسوب می شود! سوئیچ های استفاده شده در ماوس بی سیم استیل سریز AEROX 5 از نوع مکانیکی بوده و با توجه به برخورداری از قابلیت هایی همچون کارکردی سنگین نسبت به سوئیچ های Omron و دیگر سویچ ها، طول عمر و حساسیت بالا به همراه قابلیت مقاومت در برابر عوامل محیطی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای گیمرهای حرفه ای باشد! در ضمن طبق اعلام سایت اصلی شرکت استیل سریز سوئیچ های استفاده شده در این مدل ماوس می توانند طول عمری تا 80 میلیون کلیک را به ارمغان بیاورند! این سوئیچ با توجه به عمر بالایی که در اختیار دارد می تواند برای استفاده تا سالیان سال مناسب باشد! از ویژگی های مثبت این نوع سوئیچ نیز می توان به قابلیت جلوگیری از ثبت کلیک های تکراری اشاره کرد تا کاربر در هنگام استفاده از ماوس با اطمینان بالا کلیک کند! با وجود نورپردازی حرفه ای (با قابلیت پشتیبانی از 16.8 میلیون رنگ) که در ساخت این ماوس استفاده شده نیز می توان گفت که کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی از هیجان و لذت بیشتری بهره مند خواهد شد! SteelSeries جهت دستیابی به تنظیمات شخصی سازی 9 کلید تعبیه شده و نورپردازی از نرم افزار انحصاری (SteelSeries GG) استفاده کرده که فقط در سیستم عامل ویندوز 8.1 و بالاتر به همراه سیستم عامل Mac OSX 10.13 و بالاتر اجرا خواهند شد. استفاده از این نرم افزار خیلی پیچیده نبوده و تنها با چند کلیک ساده می توانید عملکرد و نوع کارکرد هر یک از کلیک ها را مشخص کنید. استیل سریز همچنین به منظور برقراری ارتباط ماوس با دستگاه مد نظر کاربر از پورت USB با قابلیت جدا شدن استفاده کرده است! رابط استفاده شده در ماوس گیمینگ استیل سریز AEROX 5 قابلیت سازگاری با ویندوز، مک، کروم بود (ChromeOS)، کنسول ایکس باکس و لینوکس را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد.

منبع: steelseries