شرکت Star Labs از جدیدترین لپ تاپ لینوکسی خود با نام StarFighter رونمایی کرده است. این لپ تاپ با کانفیگ های سخت افزاری متعددی در دسترس قرار می گیرد و کاربران می توانند با در نظر گرفتن نیازهای خود، مدل دلخواهشان را از میان آنها انتخاب کنند. مهمترین نکته در این زمینه این است که کاربران امکان انتخاب لپ تاپ StarFighter با پردازنده های اینتل یا پردازنده های ای ام دی را خواهند داشت! این لپتاپ در سایز 16 اینچ به بازار می آید و قیمت آن با توجه به مشخصات سخت افزاری دستگاه بین 900 تا 3000 دلار خواهد بود.

لپ تاپ لینوکسی StarFighter از برند Star Labs با نمایشگر 4K عرضه شد

رده پایین ترین مدل لپ تاپ لینوکسی StarFighter به پردازنده اینتل Core i3-1215U مجهز است و در آن از 16 گیگابایت حافظه رم بهره برده شده است. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش 4K بوده و از ویژگی های امنیتی قابل توجهی مانند سنسور اثر انگشت بر روی ترک پد خود برخوردار است. همچنین دوربین این لپ تاپ از قابلیت جدا شدن از بدنه بهره می برد و در مواقع لزوم به سادگی می توان آن را غیرفعال کرد.

از دیگر نسخه های لپ تاپ استار لبز مدل StarFighter که بر مبنای پردازنده های اینتل طراحی شده اند می توان به لپ تاپ Core i9-12900H با 64 گیگابایت اشاره کرد که رده بالاترین مدل این سری است. همچنین شاهد عرضه نسخه هایی دارای Core i7-1255U و 32 گیگابایت رم هم در این لپ تاپ ها خواهیم بود.

لپ تاپ لینوکسی StarFighter از برند Star Labs با نمایشگر 4K عرضه شد

شرکت استار لبز یک نسخه از لپ تاپ استار فایتر را بر مبنای پردازنده های ای ام دی طراحی کرده است. در این لپتاپ از پردازنده AMD Ryzen 7 6800H به همراه 64 گیگابایت حافظه رم استفاده شده است. متأسفانه بر روی مادربرد تمامی این لپ تاپ ها اسلات اضافی برای توسعه حافظه رم تعبیه نشده و این امکان برای آنها در نظر گرفته نشده است.

تمام نسخه های لپ تاپ استار فایتر دارای دو اسلات M.2 2280 هستند که امکان ارتقای حافظه ذخیره سازی داخلی دستگاه تا حداکثر 8 ترابایت را فراهم می آورند. نسخه های قدرت گرفته از اینتل در این سری به پورت های تاندربولت مجهزند، در حالیکه مدل های قدرت گرفته از ای ام دی از پورت های USB 3.2 تایپ سی نسل 2 بهره می برند. ضمن اینکه این لپ تاپ با استاندارد USB 4 نیز سازگاری دارد.

لپ تاپ لینوکسی StarFighter از برند Star Labs با نمایشگر 4K عرضه شد

از دیگر ویژگی های لپ تاپ استار فایتر باید به مجهز بودن آن به باتری 85 وات ساعتی اشاره کنیم. این لپ تاپ از طریق پورت USB-C شارژ می شود و از حداکثر سرعت شارژ 100 وات پشتیبانی می کند. کیبورد با نور پس زمینه، ترک پد با کاور شیشه ای و دو اسپیکر 4 واتی سایر مشخصات این لپ تاپ را تشکیل می دهند. لازم به ذکر است که در ساخت بدنه و چارچوب این لپ تاپ از آلیاژ اکسید میکرو آرک AZ291D استفاده شده که استحکام و دوام فوق العاده بالایی دارد. در ضمن وزن این دستگاه حدود 1.4 کیلوگرم اعلام شده است.

لازم به ذکر است که لپ تاپ استار لبز StarFighter تا پایان سال 2022 برای خرید عمومی در دسترس قرار می گیرد.

منبع: gizmochina