سونی که به عنوان یکی از معتبر ترین برندها در زمینه تولید تجهیزات صوتی شناخته می شود، یک هدست جدید را رونمایی کرده است. این هدست از نوع رو گوشی (over-ear) است و با نام کامل Sony WH-CH720N عرضه شده است. لازم به ذکر است که این هدست جدید از لحاظ مشخصات فنی، شباهت زیادی به مدل های وایرلس پرچم دار WH-1000XM5 دارد که پیش از این توسط سونی به بازار معرفی شده بود.

هدست سونی WH-CH720N با ویژگی های هم تراز با مدل های پرچم دار عرضه شد

همان طور که از نام هدست سونی WH-CN720N می توان متوجه شد، این مدل به عنوان جانشین مستقیم هدست WH-CN710N عرضه شده است. این هدست از بلوتوث 5.2 بهره می برد و از اتصال Multipoint Connectivity پشتیبانی می کند. به این ترتیب امکان اتصال هم زمان آن به بیش از یک دستگاه وجود دارد.

از دیگر ویژگی های هدفون سونی WH-CN720N باید به قابلیت کنترل صوتی اشاره کرد. در واقع شما می توانید از طریق صدای خودتان، پلی بک موسیقی خود را شروع کنید یا صدای هدفون را کم و زیاد نمایید. قیمت این هدفون به طرز عجیبی مقرون به صرفه است و طیف وسیعی از کاربران می توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند.

در هدست سونی WH-CN720N از پردازنده تجمیع شده V1 استفاده شده است. همین پردازنده در مدل پرچم دار WH-1000XM5 نیز به کار رفته بود. پس می توان از عملکرد سریع، نرم و روان این هدست جدید در مدیریت صدا اطمینان داشت.

هدست سونی WH-CH720N با ویژگی های هم تراز با مدل های پرچم دار عرضه شد

این چیپ نقشی اساسی در عملکرد عالی هدست WH-1000XM5 در زمینه حذف نویز و ارتقای کیفیت صدای DSEE ایفا می کند و اکنون در یک مدل مقرون به صرفه تر به کار رفته است. در واقع کاربران اکنون می توانند با پرداخت هزینه ای کمتر، از مزایای این چیپ رده بالا و پرچم دار بهره مند شوند.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که هدفون سونی WH-CN720N یکی از سبک ترین مدل های رو گوشی دنیا است و از قابلیت حذف نویز فعال یا ANC هم پشتیبانی می کند. بر روی هر یک از کاپ های این هدست یک میکروفون تعبیه شده است که از الگوریتم Dual Noise Sensor بهره می برند. این الگوریتم سر و صدای اضافی موجود در محیط را از بین می برد و امکان تنظیم سطح حذف نویز را در 20 سطح مختلف در اختیار کاربر قرار می دهد. این هدست از قابلیت Adaptive Sound Control (کنترل صدای تطبیق پذیر) هم بهره می برد و می توان چند تنظیمات مختلف برای ANC آن (متناسب با نوع فعالیت یا موقعیت مکانی کاربر) اعمال کرد.

هدست سونی WH-CH720N با ویژگی های هم تراز با مدل های پرچم دار عرضه شد

در زمینه باتری نیز باید به این نکته اشاره کنیم که سونی مدت زمان شارژدهی هدست WH-CN720N را در هنگام فعال بودن قابلیت حذف نویز برابر با 35 ساعت اعلام کرده است. این هدست در چهار رنگ مشکی، آبی، سفید و بژ به بازار آمده است. قیمت هدست سونی WH-CN720N هم اکنون برابر با 150 دلار اعلام شده است که در مقایسه با مدل های پرچم دار این شرکت ژاپنی پایین تر است.

منبع: gizmochina