فضای ذخیره سازی PS5 تان پر شده و دیگر نمی توانید بر روی آن بازی نصب کنید؟ سرانجام یک راه حل برای این موضوع پیدا شده است! اخیراً سونی آپدیت نرم افزاری آوریل خود را برای کنسول پلی استیشن 5 عرضه کرده که بر مبنای آن، اکنون می توان بازی ها را بر روی حافظه های ذخیره سازی USB اکسترنال ذخیره کرد.

آپدیت جدید PS5 امکانات جدیدی برای پشتیبانی از حافظه های اکسترنال را به دستگاه اضافه کرده است

سونی بر روی وب سایت رسمی پلی استیشن اعلام کرده که این آپدیت به صورت جهانی عرضه شده است. با وجود اینکه اکنون کاربران می توانند بازی های PS5 را بر روی حافظه های اکسترنال ذخیره کنند، اما امکان اجرای بازی ها از روی این حافظه ها وجود ندارد. در واقع این ویژگی به عنوان یک روش سریع تر برای hot-swap بازی ها بر روی حافظه داخلی SSD پلی استیشن 5 قابل استفاده است.

یکی از اعضای بلند پایه تیم توسعه پلی استیشن در این رابطه این گونه توضیح داده است:

«نصب مجدد بازی ها از روی حافظه های ذخیره سازی USB اکسترنال بر روی PS5، از دانلود مجدد آنها یا کپی آنها از روی دیسک سریع تر است. البته توجه داشته باشید که از آنجایی که بازی های PS5 برای نصب بر روی حافظه پرسرعت SSD داخلی این کنسول طراحی شده اند، امکان اجرای آنها از روی حافظه های USB وجود ندارد. همچنین امکان دانلود و ذخیره مستقیم بازی های کنسول پلی استیشن 5 بر روی حافظه های USB وجود ندارد. بازی هایی که شما به حافظه داخلی کنسول انتقال داده اید یا کپی کرده اید، زمانی که برای اجرا انتخاب شوند، به صورت اتوماتیک آپدیت خواهند شد».

فقط 667 گیگابایت فضا برای نصب بازی!

جدیدترین نسل از کنسول های بازی سونی، PS5، با حافظه داخلی 825 گیگابایتی از نوع SSD ارائه شده است؛ اما فقط حدود 667 گیگابایت از این میزان حافظه برای کاربران قابل استفاده است. با توجه به اینکه بازی های PS5 معمولاً حجم بالایی دارند، فضای داخلی PS5 به سرعت پر می شود و کاربران با مشکل ذخیره سازی بازی های جدید مواجه می شوند. به همین دلیل آپدیت جدید برای این دسته از کاربران کارایی زیادی خواهد داشت.

امکانات کنسول های Xbox Series X|S در این زمینه چگونه است؟

در مقابل، کنسول Xbox Series X دارای حافظه داخلی یک ترابایت از نوع SSD و کنسول Xbox Series S دارای حافظه داخلی 512 گیگابایت است. همانند PS5، کنسول های مایکروسافت هم تمام حافظه داخلی خود را در اختیار کاربر قرار نمی دهند؛ اما این کنسول ها به اسلات اختصاصی Storage Expansion مجهزند که به سادگی امکان اتصال انواع حافظه جانبی را فراهم می آورند. برخلاف PS5، شما می توانید بازی ها را به طور مستقیم از روی حافظه جانبی در نسل جدید کنسول های Xbox اجرا کنید. همچنین شما می توانید هارددیسک یا حافظه های SSD معمولی را به ایکس باکس متصل کنید؛ اما در این حالت امکان اجرای بازی هایی که در آینده برای این کنسول ها عرضه می شوند، از روی حافظه جانبی وجود نخواهد داشت.

ویژگی دیگری که در آپدیت آوریل به PS5 اضافه شده، قابلیت دانلود اتوماتیک آپدیت های بازی ها و قابلیت Cross-generation Share Play است. این قابلیت به کاربران PS5 اجازه می دهد تا بتوانند اسکرین های خود را با کاربران PS4 به اشتراک بگذارند.

منبع: cnet