در حدود نوامبر 2022، سونی به صورت رسمی برند جدید LYTIA را معرفی کرد. این برند در زمینه ساخت سنسورهای تصویربرداری فعالیت می کند و محصولات آن به طور اختصاصی برای استفاده در دستگاه های موبایل کاربرد دارند. اکنون این شرکت سرانجام یک سری از سنسورهای جدید را در قالب این برند به بازار معرفی کرده است. در ادامه قصد داریم تا با مدل های مختلف این سری بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.

معرفی جدیدترین سنسورهای دوربین موبایل سونی LYTIA

سنسورهای جدید سونی LYTIA از رزولوشن 50 مگاپیکسل برخوردارند

پیش از این شرکت سونی سنسورهای سری IMX را به عنوان مدرن ترین و پیشرفته ترین سنسورهای تصویربرداری خود به بازار عرضه کرده بود. اکنون به نظر می رسد که این شرکت قصد دارد تا خانواده سنسورهای دوربین خود را برای استفاده در پلتفرم های موبایل توسعه دهد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که هنوز مشخص نیست که سنسورهای LYTIA به عنوان جایگزین سری IMX عرضه می شوند یا سونی هر دوی این سری ها را در کنار هم تولید خواهد کرد. در ادامه با مشخصات مدل های مختلف این سنسورها بیشتر آشنا خواهید شد.

مدل پایه ای در این سری، LYT500 نام دارد. این سنسور کوچک با اندازه 1/2.93 اینچ عرضه شده و از پیکسل های 0.6 میکرونی پشتیبانی می کند. پس از آن مدل LYT600 قرار دارد که از سایز 1/1.95 اینچ بهره می برد و از مشخصات قابل توجهی مانند فوکوس خودکار (در تک تک پیکسل ها) برخوردار است.

معرفی جدیدترین سنسورهای دوربین موبایل سونی LYTIA

 مدل LYT700 مشخصات رده بالاتری دارد و از فناوری HDR پشتیانی می کند. این سنسور با سایز 1/1.56 اینچ عرضه شده است و برای استفاده در گوشی هایی که ضخامت بدنه آنها کم است، گزینه ایده آلی خواهد بود.

در ادامه به مدل LYT800 می رسیم که به منظور استفاده در دستگاه های رده بالا طراحی شده و اولین سنسور تصویربرداری CMOS در دنیا با ساختار پیکسل 2 لایه است. این نوع طراحی باعث می شود تا سطح غلظت رنگ تصویر بالاتر رود و به نتایج طبیعی تری در هنگام عکاسی و فیلم برداری دست پیدا کنید. سنسور LYT900 نیز رده بالاترین مدل این سری است که در گوشی های پرچم دار قابل استفاده خواهد بود. سنسور سونی LYT900 از سایز 1 اینچ (دقیقاً 1/0.98 اینچ) برخوردار است و به احتمال زیاد از آن در گوشی های پرچم داری که در ادامه سال به بازار خواهند آمد، استفادۀ گسترده ای خواهد شد. این سنسور تجربه عکاسی و فیلم برداری با گوشی را برای کاربر ارتقا می دهد و امکانات متعددی را برای به روز رسانی دوربین گوشی های هوشمند در اختیار شرکت های سازنده گوشی قرار می دهد.

معرفی جدیدترین سنسورهای دوربین موبایل سونی LYTIA

هنوز لیست گوشی هایی که دوربین آنها از سنسورهای سری LYTIA سونی قدرت می گیرند منتشر نشده است. با این حال به احتمال بسیار زیاد شاهد استفاده از این سنسورها در گوشی های سری Oppo Find X خواهیم بود. همچنین پیش بینی می شود در برخی مدل های Ultra از گوشی های برند شیائومی از سنسورهای رده بالای LYTIA استفاده شود. اطلاعات تکمیلی در این رابطه ظرف چند هفته آتی اعلام خواهد شد.

منبع: gizmochina