سونی سرانجام پس از چهار سال یک دوربین APS-C جدید را به بازار معرفی کرده است. در همین راستا این شرکت اخیراً از دوربین بدون آینه A6700 APS-C با ویژگی هایی مانند سنسور 26 مگاپیکسل و قابلیت فوکوس خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی کرده است. ویژگی دوم در دوربین گران قیمت و رده بالای A7R V نیز به کار رفته و باعث شده تا مدل A6700 به یکی از گزینه های جذاب بازار تبدیل شود! سایر ویژگی های قابل توجه شوتر جدید سونی شامل ثبت ویدئوی 4K 120p، تثبیت کنندۀ فعال و فریم بندی اتوماتیک AI می شود که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهید شد.

معرفی دوربین A6700 توسط سونی

مشخصات فنی دوربین بدون آینه سونی A6700 APS-C

از لحاظ طراحی ظاهری، دوربین A6700 تقریباً به مدل Alpha 6600 که چهار سال پیش به بازار عرضه شده شباهت دارد، اما از لحاظ ویژگی های فنی تفاوت های زیادی بین این دو مدل وجود دارد. دوربین سونی A6700 زیاد بزرگ نیست و همراه با باتری، فقط 493 گرم وزن دارد. ابعاد فیزیکی این گجت نیز به صورت 122x69x63.6 میلی متر اعلام شده است.

سنسور به کار رفته در دوربین A6700 سونی از نوع CMOS Exmor R 4K است و 26 مگاپیکسل رزولوشن دارد. این سنسور از نسبت تصویر 3:2 پشتیبانی می کند و از معماری پس زمینه شفاف (back-illuminated) بهره می برد. درست است که این مشخصات قابل قبول به نظر می رسند، اما فراموش نکنید که این سنسور قادر است تا عکس هایی با حداکثر رزولوشن 26 مگاپیکسل را ثبت کند. همچنین زمانی که از این دوربین برای ثبت ویدئو با نسبت تصویر 16:9 استفاده می کنید، حداکثر رزولوشن قابل ارائه توسط آن برابر با 19.9 مگاپیکسل خواهد بود.

معرفی دوربین A6700 توسط سونی

دوربین A6700 شرکت سونی به مجموعه ای از امکانات فوکوس چشمگیر در زمینه «تشخیص لحظه ای سوژه» مجهز شده است که پیش از این مشابه آن را در مدل رده بالای A7R V دیده بودیم. این قابلیت ها باعث می شود تا دوربین به شکلی دقیق و سریع، قدرت تشخیص و ردیابی سوژه های مختلف شامل افراد، ماشین ها، قطار، حشرات، پرندگان، حیوانات خانگی و هواپیماها را داشته باشد. برای این منظور از ظرفیت های هوش مصنوعی در این دوربین عکاسی استفاده شده است.

دوربین بدون آینه سونی A6700 دارای بدنه مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی است و به یک تثبیت کنندۀ پنج محورۀ داخلی و یک EVF مجهز شده است. این پکیج در کنار هم عملکرد ایده آلی را برای ویدئو لاگ (یا ولاگ) به ارمغان می آورند.

معرفی دوربین A6700 توسط سونی

بر روی بدنه دوربین سونی A6700 یک پورت USB 3.2 Gen 2 تعبیه شده که سرعتی عالی را هم در زمان انتقال دیتا و هم در زمان شارژ باتری دستگاه ارائه می دهد. این دوربین به یک پورت میکرو HDMI و پورت های اختصاصی برای هدفون و میکروفون هم مجهز است. طول عمر باتری این گجت نیز به اندازه ثبت 570 عکس اعلام شده است.

قیمت دوربین سونی A6700 برابر با 1399 دلار اعلام شده است. هنوز زمان عرضه رسمی این محصول جدید به بازارهای جهانی مشخص نیست.

منبع: gizmochina